• linus på linjen

varför låter man underåriga dricka???

igår var min syster på en 18 års fest som hade arrangerats av en klubb med sprit-tillstånd. på festen så var ungdomar från 15 år o uppåt... o nästan alla drack o många av dom fick köpa alkohol i baren med falsk legg eller riktigt som ändå inte var 18 år...... vart håller det samhälle på att ta vägen.. kan man inte fira utan alkohol längre... sprit o droger börjas tas av så unga människor nu för tiden.. varför??? vad är det som har gått fel?? eller vad har gjorts fel?? är det föräldrarnas fel?? eller sammhällets???

• Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???
  • Natalejjis

13 eller 14.. Minns inte.. ^haha^ (och det beror inte på att jag vart sååå full, att jag inte minns alltså. :P )

♥~Nat ~♥~~
  • whitetiger

ute ställen skitter i vem dem säljer till .. pengar som pengar
    och ju fler regler och lagar man har emot nått ju störe begär skapar man för ungarna

• Angiie

Jag blev aldrig förbjuden att dricka när jag var yngre, ingen som sa något om det iaf.... så jag drack aldrig *S* hade inte samma dragningskraft då.. klart man blir nyfiken när föräldern säger att det är si o så farligt och du får aldrig göra det bla bla bla. jag väntade tills jag var 18 för att gå på krogen, och drack iofs när jag var 16, men inte lika mkt som senare *S*

• whitetiger

14 :P vad sen du var :P hehehe

• Destroijer

Du kan ju alltid meddela polis om den klubb som serverar underåriga alkohol
    På det ställe jag jobbar har vi armband på blandade klubbar. Legitimering sker i dörren, är du 18 så får man ett armband. lättare för personal att se om någon köpt åt underårig.

visst ungdomar testar, men det är till syvende och sist föräldrarna som måste sätta gränser.Jag skulle inte tveka för en sekund att anmäla om någon förälder köpt ut åt sitt barn (lika illa som att röka under en graviditet!)

• Natalejjis

TS> Vad ser du helst:

Din dotter har första fyllan när du vet om det med dryck som du köpt och har koll på?

eller

Din dotter har det i smyg och med dryck som inte alls är lika lämplig?

♥~Nat ~♥~~
  • linus på linjen

whitetiger- jag var typ 18 för jag har alltid varit rädd för att bli yr o vågade då inte dricka pga att kompisar sagt att man blir yr.. kanske låter töntigt men jag e väldigt stolt över det idag.

• Angiie

Om mitt barn absolut måste börja testa alkohol överhuvudtaget, så kommer jag hellre ha koll på vad h*n dricker istället för att han riskerar livet med att dricka HB eller något ännu värre, jag vill hellre att mitt barn dricker (med måtta) än att testa droger och annat dumt.

• ominte
    veronicaq skrev 2007-02-25 15:48:48 följande:
    ååååh!!nästan  ALLA har väl  sin första karatefylla när man är runt 13-14..de hör ju till att prova på.. en sån period i livet lixom! v.21 med lilla killen i magen!
    Håller med !
  • linus på linjen

natalejjis-
    jag har ingen dotter.. men min son o alkohol...  nej tack.. alltså jag förstår din tanke för så har min mamma gjort att ska vi testa att dricka så gör det hellre hemma men det har jag ej velat.. o nu finns det så mycket skit i samhället så varför ens fresta dom med att dricka..
    jag blir mörkrädd redan nu o min son e bara 2 år....
    men trådstartens ide fick jag då min grannes pojkvän som bara e 17 år fick åka ambulans till sjukan för att han spritförgiftats o tänk på alla skador alkoholen gör o han e bara 17 år......

Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???