• Skäggpappan

Toalettspolning på natten

Läste på en tråd om störande grannar, och det var ngn/några som störde sig på att grannen spolade på muggen mitt i natten..

Skulle du störa dig på det?

*Nyfiken*

I min egna uppfattning är det helt självklart att man måste få spola efter sig, även om det är på natten som man har sina behov

• Svar på tråden Toalettspolning på natten
  • MaNiMi

Aldrig stört mig på den som spolar på natten
    däremot bodde vi ett tag på ett ställe där det dundrade rejält varje gång någon spolade...
    men det är ju som RokkaJill skriver inte den som pissar man stör sig på utan att huset ska vara så lyhört.

• MissLilo

sägersom nån annan....det e de som byggt som snålat.

kunde vara ganska roligt när man som yngre och övertrött=fnissig. Hörde de övre grannarna kissa osv. på natten. :D

Nu hör man bara kranarna son säger bom varje gång man sätter på dem....och det av grannarna. men inget jag orkar bry mig om.

• bustjejen

Så länge man inte kissar en gång i kvarten så störs jag inte när man spolar.
    Själv spolar jag inte på natten nu, för att våran minsta tjej är jättelättväckt. Inte för grannarnas skull alltså

• malachis mamma

Jag hade en styvmor när jag var liten som hatade att jag spolade på natten, då vakande hon och flög ut ur rummet och så ut som ett åskmoln!!!! Kan fortfarande låta bli ibland bara för att inte väcka ngn i huset (läs. barn)

• tempo21

På ett ställe som jag bodde så hördes grannens drill tydligare än spolningen - lät som han stod inne på vår toa och pinkade. Så nej jag stör mig inte på såna saker men jag brukade skratta lite åt situationen då man lärde sig grannes kissvanor.

• MissLilo

tempo21 - visst e det sjukt att man hör det tydligeare 'n spolningen? HAde oxå så i mina föräldrars gamla lägenhet.

• Rebecca Louise

har en annan synvinkel på det hela (som kanske är lite snuskig )
    sent på kvällarna när man springer o kissar mycket låter jag bli att spola.
    pga att det går åt så mycket vatten vid en spolning.
    men jag är sån som kan få dåligt samvete av att diska tre grr på en dag.
    Cameron Diaz har sagt så här: if it´s yellow let it mellow, if it´s brown sink it down!!

Alva mitt hjärta ♥
  • Lady Java

Apropå lyhörda hus började jag skratta härom kvällen när jag sa till min man: "Vad konstigt - grannarna har inte kissat ikväll. Undrar om det är nåt fel." För normalt kissar alltid en av dem (antagligen han, för det skvalar nåt helt otroligt )enorma mängder strax efter kl 22. Ja,jag har ett liv, insåg bara då att det hade blivit en vana att höra grannarna kissa vid den tiden.

Det verkar som att de går tillsammans på toaletten också (kan man höra inne vårt badrum), och om bara den ena av dem går på toaletten, sitter h*n och hojtar till den andra. Även om det är sent.

Summan av kardemumman: Vi bor i ett lyhört hus!

• gealach

Jag skulle inte störa mig på det, om det inte spolades varannan minut när jag låg och inte kunde somna, men det låter inte speciellt troligt. Dessutom är väl det en sådan sak som man slutar höra efter att tag? Jag bodde vägg i vägg med en väldigt skramlig hiss ett tag, och efter några månader hörde jag den inte.

• snillis

Jag brukar faktiskt strunta i att spola på natten om jag kissar (brukar inte göra det andra på natten faktiskt) trots att vi bor i hus för att inte väcka make och barn.

Så jag förstår din irritation!

Svar på tråden Toalettspolning på natten