• Skäggpappan

Toalettspolning på natten

Läste på en tråd om störande grannar, och det var ngn/några som störde sig på att grannen spolade på muggen mitt i natten..

Skulle du störa dig på det?

*Nyfiken*

I min egna uppfattning är det helt självklart att man måste få spola efter sig, även om det är på natten som man har sina behov

• Svar på tråden Toalettspolning på natten
  • Freiya

klart man ska få spola efter sig!
    när vi bodde i lägenhet hade vi skitjobbiga grannar övanför oss. min sambo kom hem sent på natten ibland när han hade jouren och ville duscha. och det behövdes, han jobbar med att rensa avlopp.. då bankade dom i golvet. en gång diskade jag ur en kastrull kl 8 på kvällen och råkade slå i kastrullen EN gång i kranen, då bankade som som fan i golvet. suck.
    om man har såna problem med ljud tycker inte jag att man ska bo i lägenhet!

• sherlock

Vi spolar alltid, har inte ens tänkt på att kan störa grannarna.

Här i UK är elen alltid billigare på natten så de flesta tvättar då, så grannarnas tvättmaskiner hör man ofta. Men väggarna är rätt tjocka så det är mest ett humm in bakgrunden.

• Laire

Har inga problem med att det spolas i toaletten eller i kranen, så störande ljud är det inte.

Däremot inatt börjades det spela piano klockan 02!! Tror det var ett barn på rymmen eftersom personen spelade som en kratta och bara spelade i 30 sekunder, men irriterande att vakna av!

Vem kan säga till någon annan hur lyckan ser ut?
  • lejoch

Skulle tycka att det var jobbigare att bo i ett hus där man inte vågar röra sig än i ett där det är lite oväsen ibland!

• teddy

Självklart måst eman väl få tvätta händerna o spola efter sig på toaletten... skulle ärligt talat bli flytokig om nån granne skulle klaga på en sånn sak...
    Verkar som om jag ska vara glad för mina grannar ler... grannen till höger e skitbra. Dem andra grannarna till vänster kommer jag inte direkt sams med...
    dem har fått för sig att jag e emot dem för att dem e utlänningar.. Medans det e så att ungen deras släppte ut kaninerna i somras. O går o gräver i våra rabatter mm.. Men dem klagar inteheller på ljud här. för dem kan låta ganska bra själva ibland. ler...
    Som nr gubben min fyllde trettio år för några helger sedan: så hade vi fest fredag t o m söndag. Inte en enda granne klaga. fast det var typ musik på härdygnet runt då... Och då hade jag ju faktiskt förstått om dem klagade....-)
    Näe det höör inte till vanligheterna att vi har fest sålänge... så inge moralpredikningar tack...

• France

Vi hörde alltid vâr granne ovanpâ pinka och spola sent pâ kvällen, sen hörde vi dom göka pâ lör/sön morgonar innan barnen vaknade
    Nej jag skulle aldrig klaga för att nâgon spolade mitt i natten, det fâr man ta om man bor i hyreshus.

• Analoga

Klart man ska få spola efter sig vilken tid på dygnet som helst!!!! Vaknar man av att en granne spolar då är man då EXTREMT lättväckt!

• Snö80

Stör mig inte på folk som spolar och jag tänker fortsätta spola de få ggr jag pissar mitt i natten... För min del spelar det ingen roll om grannarna så duschar mitt i natten, kan tycka det är ett sövande ljud så länge det inte är skvalande efter ngn som pissar

• Chaia

Vi spolar, tvättar händerna, diskar och t.o.m. duschar sent. Alla kan ju inte ha samma dygnsrytm heller.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • mct

Måste ju få gå på toa om man är nödig, även om det är på natten! Det stör mig inte alls!

• sara1986

vi spolar inte om vi kissat på natten, vi är lättväckta.

• sara1986
    sara1986 skrev 2007-03-10 10:55:51 följande:
    vi spolar inte om vi kissat på natten, vi är lättväckta.
    skulle inte störa mig om grannen gjorde det.
  • Trynträ

Då tycker jag man ska flytta om man stör sig på nåt sånt eller skaffa öronproppar. Så äckligt att inte spola efter sig. Alla lägenheter är inte så lyhörda så man hör allt.

• träskgrodan

nej jag blir inte störd av att grannen spolar toaletten eller i någon kran, sedan skiter jag i om någon granne stör sig på mig om jag gör det.

• Nazeeya

Grannarna får spola i toaletten bäst de vill, dock innebär det att det slår och gurglar i vår toalett men det kan jag väl leva med.

• 201201232

Självklart får grannarna spola på natten, bor i ett extremt lyhört hus när det gäller vattenljud, men jag har inget emot det. Det enda jag egentligen vill slippa är grannar som stampar i golvet. Jag brukar ha tv:n på när jag somnar för att stänga ute ljud jag inte vill höra som kissande t.ex. Däremot så tycker jag att det är dålig stil att köra tvätt- och diskmaskin nattetid i flerbostadshus.

• piixelslyna

Jag stör mig inte på grannar som spolar mitt i natten nej.
    Jag spolar när jag vill, jag tvättar händerna, diskar (för hand) och duschar när jag vill.

jag är skitsnygg!
  • Chaia

Kan tillägga att med diskning menar jag handdisk eftersom vi inte har någon diskmaskin.

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Tinzu

jag blir inte störd av att grannarna spolar på natten.

men skulle dom bli irriterade eller något när jag går på dass på natten så kan jag väl hänga ut från fönstret med arslet om dom tycker att det är myckt bättre.

Svar på tråden Toalettspolning på natten