• Skäggpappan

Toalettspolning på natten

Läste på en tråd om störande grannar, och det var ngn/några som störde sig på att grannen spolade på muggen mitt i natten..

Skulle du störa dig på det?

*Nyfiken*

I min egna uppfattning är det helt självklart att man måste få spola efter sig, även om det är på natten som man har sina behov

• Svar på tråden Toalettspolning på natten
  • Maeleli

Hehe, en annan har ju trevliga grannar som låter mig göra vad jag vill om nätterna, dvs gå på toaletten OCH spola, duscha och t.o.m tvätta.

Har frågat de om de störs, och fått till svar att de inte ens tänkt på det, trots att huset är relativt lyhört.... Hoppas att de aldrig flyttar... eller iaf inte innan oss

Things are not the way they used to be, I won't tell no lie; One and all have to face reality now.
  • miniminja

Sen är det som nån annan sa, vattenåtgången. mamma bor i hus o där spolar de inte så ofta på dagarna heller. Om det bara är kiss dvs. Efter tre kisstorkningar är det lagom att spola :)

• SystraMi

Om jag halvsover tycker jag det är fruktansvärt störande med alla slags ljud, även toalettspolning.

• Mint

Sköta sin hygien tycker jag man måste få göra oavsett tid på dygnet. Och ja, då menar jag även duscha. Eller hur är det tänkt att man ska göra om man t ex kommer hem sent, svettig efter ett träningspass eller arbete? Kanske ska man iväg tidigt nästa morgon? Man kan ju inte inrätta sitt liv efter vilka tider man får duscha i sin lägenhet.
    "Nej, tyvärr - jag kan inte gå på er fest på fredag för jag får inte duscha, varken efter att jag kommit hem eller innan jag ska på arbetet på lördag..."

• Nadia

Nej jag stör mig inte på om grannarna spolar i toan om natten.

• Earth Angel

Ja, klart jag både spolar och tvättar händerna om jag behövt gå på toa på natten. Har alltid bott i lägenhet.

Tycker många människor verkar glömma att har man valt att bo i lägenhet så får man vara beredd på att det bor andra människor i närheten som iaf måste få LEVA.

Är man så känslig att man inte ens tål lite toaspolning (hur många sekunder kan det egentligen låta? ) tycker jag man borde överväga att bo i hus istället.

• pompes pappa

HAHAHAHA så skoj. Nä jag stör mig inte på det, men min arma moder är omgift med en man som stör sig på det... Han är så neurotisk

• Aros

Klart att grannarna ska få spola i toaletten! Däremot retades (och äcklades) jag rejält av våra förra grannar. Dem sprang på toaletten 4-5 ggr per natt och stod och pissade så det skvalade! Lät som om dem stod och pissade predvid min kudde.  Har aldrig hört att det kan skvala SÅ högt någonsin förr.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
Svar på tråden Toalettspolning på natten