• Molnet

Pergobarn??

Ni som blev gravida med pergo..
    Hur många kurer åt tills det gick??
    Skulle vara roligt att veta hur olika det är??

• Svar på tråden Pergobarn??
  • kycklingen

Är risken för tvillingar verkligen så stor om man "bara" tar en tablett? Vissa tar ju 2 stycken för att överhuvud taget få ÄL...

• cabotine

ja det räcker att "bara" äta enkelkur

• Wednesday85

hej tjejer! jag måste fråga er en sak då jag inte kan få tag i min gyn som har påsklov...

förra gången jag var där så sa han att vi får se om vi gör ett uppehåll med pergotime nästa månad eller om du ska fortsätta en månad till.
    fick mens igår, så idag skulle jag ringa och fråga hur jag ska göra, men det är ingen där förrän 10 april!

frågan är alltså: hur många kurer har ni ätit utan att göra uppehåll?
    vågar jag fortsätta med en kur(enkelkur) till utan att prata men gyn först? vad hade ni gjort i min situation?

• Wednesday85

ställer samma fråga på lite olika forum, för jag måste veta hur jag ska göra.(om ni undrar varför) =)

• chockoladpudding

till mig sa dom att jag bara skulle fortsätta men detta är min 1 första kur nu ...

• Molnet

Jag tycker du ska ringa till sjukvårdsrådgivningen o fråga.
    Annars om du inte gör det brukar man ta 3 kurer utan uppehåll o efter tredje kuren ett uppehåll för att se om man får äl självmant.
    Hur många kurer har du tagit?

• chockoladpudding

hej molnet...hur går det för dig?

• Angel73

Jag fick utskrivet 6 pergokurer och skulle inte ha uppehåll förrän efter dessa.

• Wilowa

första barnet fem gånger med en tablett vardera.

andra barnet ingen pergo!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
Svar på tråden Pergobarn??