• Molnet

Pergobarn??

Ni som blev gravida med pergo..
    Hur många kurer åt tills det gick??
    Skulle vara roligt att veta hur olika det är??

• Svar på tråden Pergobarn??
  • Angel73

Jag har hört att man kan få bättre kvalite på äggen om man blir stimulerad av pergo, har även läst om andra här inne som fått pergo fast de haft egen ägglossning men vanligast är nog att man inte har egen ägglossning när man får pergo.

• Selenea

Wednesday85:

Gör inget utan att ha talat med din läkare. Snälla. Jag har bara ätit två kurer Pergotime, en enkel och en dubbel, och igår konstaterades det att jag har fått en 40 mm stor cysta på livmodern. Eftersom läkaren inte ville att du automatiskt skulle börja med nästa kur, så gör inte det. Det sätter mer käppar i hjulet än det hjälper. Nu får jag inte äta mer förrän cystan är borta, och det kan ta månader. Vänta hellre, så det blir helt rätt.

• Wednesday85

selenea- jag har bestämt mig för att hoppa över pergotime den här månaden, det känns ju lite osäkert när jag inte pratat med min gyn om det.
    hoppas att din cysta försvinner fort, har den kommit för att du har ätit pergo eller?

• Ana

Selenea: Hur känns det när man har cysta??? Har mkt ont efter en kur pergo och tog uppghåll. Har ont när jag böjer mig fram..????

• Selenea

Wednesday85:
    Gör du helt rätt i, bättre att ta det på den säkra sidan. Visst, det är supertrist att missa en månad, men det är i alla fall bättre än att det går som det gick för mig. Och ja, jag fick den för att jag åt Pergo. Blev överstimulerad, fast med enkel kur blev jag inte stimulerad alls.

Ana: Svårt att beskriva hur det känns. Det ömmar liksom på höger sida (där den sitter), men det gör absolut inte ont. Än. Jag vet att jag sa till doktorn att det hade känts annorlunda den här gången när jag åt Pergotime, och att jag hoppades att det var typ växtvärk jag känt. Men det var det ju alltså inte, utan VUL:et visade cystan istället. Kände under den här Pergotimekuren en ganska kraftig molande värk i livmodern dag 2+3 med Pergotime, men sen har jag inte känt mer. Trodde som sagt att det kanske var äggblåsorna som växte. Jag hade aldrig nånsin misstänkt att jag hade en cysta om vi inte hade sett det på VUL:et. Sen har jag iofs ganska hög smärttröskel, men det har inte alls gjort SÅ ont. Bara ömmat lite. Men om du är orolig är det bättre att du kollar dig för säkerhets skull. De ser med en gång om det är nåt. En stor, mörk "fläck" på VUL:et. Går inte att missa.

• Emmiez

Jag åt 4 pergokurer, varav bara två gav äl, blev gravid förra månaden

• Emmiez

Tack Helt chockad efter över 4 års kamp

• Emmiez

Tack Helt chockad efter över 4 års kamp

• Snirkel

En kur pergotime och en DI, 42 dagar till BF.

Svar på tråden Pergobarn??