Men gud så otroligt dumt test!!! Hur ska man kunna svara trovärdigt?? Exempel:
Jag gör saker långsamt; Ja, jag brukar oftast tycka att det är intressanta tvprogram så jag viker tvätten i soffan = långsamt!
Min framtid verkar hopplös; Ja, just nu känns det hopplöst att nånsin bli klar med studierna nån gång!! Känner man inte så efter 3 år och har 1½ kvar??
Jag har tappat intresset för saker som annars brukar betyda något för mig; Ja, jag tycker om att väva men det är svårt att hitta tid mellan skola, jobb och kurser! Klart man tappar intresset smått, samma för träningen, hur ska jag hinna allt??
Jag känner mig trött; Se ovan, klart man blir trött när man har många bollar i luften! =)
Jag funderar över hur jag kan ta mitt liv; Klart man känner som man ska ge upp ibland, men inte ta sitt liv! Men klickar jag i Endast lite är jag självmordbenägen helt plötsligt!! (?)
Jag har gått ner eller upp i vikt utan att vara på diet; Ja, men så går det när det är lättare att äta färdigmat än riktig mat= REN LATHET!!!
På detta ska jag svara så jag blir tvungen att se mig själv som självmordbenägen (21 poäng) som ska söka hjälp genast och tala med min omgivning hur jag har det så de förstår!? Jag trodde jag levde ett normalt liv med jobb, studier, träning, familj, sambo etc?! Pröva deprimerad.net istället, tycker de har bättre tester!