• Anonym (nerbruten)

Depressionstest

Kan man lita på ett test man gör över internet?

Jag har en konstaterad depression och jag mår inte bra alls...
    Ikväll gjorde jag ett test och resultatet blev 87 poäng...

Vad får ni andra på detta test???

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4741

• Svar på tråden Depressionstest
  • Anonym (Test)

Men alltså, jag fick 21 och tycker det var hemskt!! Det verkar ju vara mer "normalt" att ligga på 40-60 och de har inte hjälp och inte tänkt på att söka det heller. Hur ska man ta testet egentligen? Ska jag se mig själv som ett vrak eller?

• Hygea

Jag har lidit av depressioner i mitt liv o det där testet var inte så bra. Jag mår bra nu, finns spår kvar självklart. Jag fick 22 o jag tyckte det var lagom o det var så jag känner nu. För mig är det otroligt bra.
    (Tyckte inte om att det står om självmord om man har så lågt, för då har man antagligen kryssat nej!) Om man skulle vilja ta sitt liv så skulle  /borde mätaren gå upp till max, för det är det värsta stadiet av/i en dep.

Om du redan har en konstaterad dep så vet du hur svårt dep du är, o om det är värre på detta test än andra mer noggrant gennomtänkta så tycker jag att detta ska du inte bry dig om.

Hoppas det löser sig med din dep. det är aldrig roligt! Försök att finna små knep som gör det lite lättare.

Jag lever för min dotter! ~ *Vecka 20, Bf 2007-08-05*
  • Anonym

Fick 68.. äter anti-depp sedan ett halvår tillbaks.

• Liska

59 har haft det så här så länge jga jag minnas ibland mer i bland mindre varit i dvala senast 7 åren,,, sovoit bort mitt liv..
    jag har inte sökt hjälp har inte ens tänkt tanken färrän nyligen,,, vaddå deprimerad,,, då e man NERE,,, fast vad kallar andra det jag e ,,, mer död än levande vad kallar jag det,,, har ingen lust...

• Anonym (kille)

Jag fick 1

Har varit mobbad i yngre år och hade inte många kompisar.

Hade svårt att hitta mig själv även i gymnasieålder.
    Jag hittade mig själv först när jag var 26.
    Fick mitt första förhållande när jag var 27.
    Idag är jag 32, älskar mig själv, tror på mig själv och har god humor.

Jo och gift är jag också =)

• Anonym (mild)

Jag fick 22 poäng - ev lätt till måttlig depression
    Och det stämmer nog. Fick diagnostiserat av läkare i veckan att jag har mild depression och ångest.

• Anonym (Test)

Jag har ingen depression, mår väl likadant som alla gör emellanåt. Tycker så väl att jag känner igen mig hur livet kan vara när man sitter och pratar med kompisar, inte att jag avvikar på nåt sätt. Då ska vi alla vara deppfall isf?
    Anonym (mild): Fick du medecin också då eller? Hoppas du mår bättre!

• Anonym (mild)

Fick inget för depressionen eftersom det inte brukar behandla mild depression. Men han skickade remiss till kurator och så fick jag atarax mot ångest.

• Anonym

fick 47, vet sen tidigare att jag har en depression, äter dock inga antidep.tab.... Har mått bra mellan denna gången och förra. Påpekatför min bm men hon tror det beror på hormonerna. Vilket jag påpekat att det inte gör. Säger då att detär för att jag känner skuld för jag röker under graviditeten, visst en del beror på det. Vill sluta men det har blivit mer röka efter samtalet med bm. Lovade att försöka att sluta före nästa gång jag ska till henne. Men ist blivit fler. Kan nu påpeka att jag gjot ett dep.test och att det visade dåligt resultat kanske hon kan hjälpa mig nu!!!!

• Anonym (????)

Hur ska man veta om man behöver hjälp eller ej? Hade 42 på Goldberg och fick 11 på på Depression på deprimerad.net.(11 är risk för depressionstillståndsom kan kräva läkarbehandling)

Svar på tråden Depressionstest