• Anonym (nerbruten)

Depressionstest

Kan man lita på ett test man gör över internet?

Jag har en konstaterad depression och jag mår inte bra alls...
    Ikväll gjorde jag ett test och resultatet blev 87 poäng...

Vad får ni andra på detta test???

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4741

• Svar på tråden Depressionstest
  • Anonym (T)

Jag fick 47, äter antidepressiva sedan 3 veckor tillbaka.

• Anonym (oj)

37 på goldberg och 21 på madrs. Stämmer nog ganska bra på mig just nu.

• Wicke

36 fick jag men har redan hjälp. KBT samt ångesthantering och medicin så det stämmer säkert! Det e ungefär samma frågor man får på en psykavdelning så det e nog hållbart!

• The Dreamer

Det här var ju det sämsta test jag gjort någon gång, fick 21 och de skriver då bland annat:

Oavsett om du har en depression eller ej, sök omgående hjälp hos din läkare. Berätta också för din familj eller dina närmaste vänner om hur du har det, så att de kan stötta dig och skydda dig från att begå självmord tills du är frisk igen.

Vadå skydda mig från att begå självmord?
    Har för f-n aldrig ens haft tanken !!!
    Och varför ska jag springa till läkare trots att jag inte har någon depression??

Nej, det här var verkligen inget bra test alls...

• Anonym (Test)
    The Dreamer skrev 2007-03-14 07:51:28 följande:
    Det här var ju det sämsta test jag gjort någon gång, fick 21 och de skriver då bland annat:Oavsett om du har en depression eller ej, sök omgående hjälp hos din läkare. Berätta också för din familj eller dina närmaste vänner om hur du har det, så att de kan stötta dig och skydda dig från att begå självmord tills du är frisk igen.Vadå skydda mig från att begå självmord?Har för f-n aldrig ens haft tanken !!!Och varför ska jag springa till läkare trots att jag inte har någon depression??Nej, det här var verkligen inget bra test alls...
    HÅLLER MED DIG!!!!! Smått kränkande faktiskt tycker jag...
  • The Dreamer

Anonym (Test) - det var det verkligen. De bara antar att alla har självmordstankar och måste till doktor trots att man mår hur bra som helst.

Fullkomligt idiotiskt test...

• Anonym

49. Kanske borde söka hjälp, men jag tycker samtidigt att jag inte mår så dåligt och att det finns så många andra som har det värre. Svårt att veta hur det ska vara, tycker jag...

• Anne M

Du nådde till 85 på Goldberg-skalan (har PTSD).

Svar på tråden Depressionstest