• stolta andreas

Vad har ni för bilar?

själv har jag en Camaro z-28 -95á som jag bytt lite småsaker på....

• Svar på tråden Vad har ni för bilar?
  • Studentpappa
    Yeyyoo skrev 2011-11-27 16:40:08 följande:
    Hallå grabbar!

Jag tänkte låna den här tråden i syfte om lite tips på bilköp nu i samband med barn.

Vad har ni för tips och förslag på en kombi av något slag? Jag har verkligen dålig koll på bilar så jag uppskattar all hjälp i vår jakt på en bra bil.

En bättre begagnad bil skulle även fungera då vi har en mekaniker i närheten men totalt så är väl budget på mellan 150K-200K.

Tack på förhand!!

//Yeyyoo
    En miljöklassad passat av 2010 års modell får du under 200k. 105hk diesel går sjukt billigt och är skattefri i fem år. Lastar riktigt bra, vi kör in en emmaljunga citycross vagn på längden i bakluckan. 
  • Yeyyoo
    Studentpappa skrev 2011-11-29 21:47:53 följande:
    En miljöklassad passat av 2010 års modell får du under 200k. 105hk diesel går sjukt billigt och är skattefri i fem år. Lastar riktigt bra, vi kör in en emmaljunga citycross vagn på längden i bakluckan. 
    En passat säger du, ja varför inte. Någon speciell modem du tänker på?

Jag är lite lockad att köpa en ny bil, mycket pga nybilsgarantin som det ofta lovas så stort om. Men det är svårt att få något som håller ihop känns det som.

Tack för tipset!
  • Yeyyoo
    Torres skrev 2011-11-29 20:57:04 följande:
    Volvo V70 (kombi) tycker jag!
    Jag vet inte, V70 känns dyra i drift och är det verkligen en så bra bil som många säger?
  • Tobias

V70 vi har den bara går o går snart 33000mil en t5a de ända vi gör e att serva den. Ligger på ca 0.8 i bensin förbrukning så jag tycker en V70 e jätte bra för en mindre familj vi har dock vuxit ur våran 3 ungar (4:e på väg) och 3 hundar.

• Torres

V70 är inte så dyr i drift. Du kan ju välja på bensin, diesel eller miljöbil också.
    Jämför gärna delar och service på Volvo mot andra märken för det är ju också viktigt.
    Jag får fram att vinnaren är V70. Har haft Flera Volvokombi och de har fungerat kanonbra.
    En har gått upp emot 38000 mil.

• Studentpappa
    Yeyyoo skrev 2011-12-01 08:14:42 följande:
    En passat säger du, ja varför inte. Någon speciell modem du tänker på?

Jag är lite lockad att köpa en ny bil, mycket pga nybilsgarantin som det ofta lovas så stort om. Men det är svårt att få något som håller ihop känns det som.

Tack för tipset!
    Nä alla passater är väl samma bil om man avser varianten iaf. Det är bara motor och utrustning som skiljer. En ny passat går väl att få för runt 250k. Inte särskilt mycket utrustning kanske men ändå. Wolfsburg edition är en ganska duktigt utrustad passat som går loss på ca 270k och uppåt. 

Här är en ny 
    www.blocket.se/alvsborg/Volkswagen_Passat_TDI_140_Bluemotion_Technolo_37443945.htm&w=3

Köper du en hyundai eller något så kan man antagligen få en hel del utrustning för samma peng. 
    Tänker på tex I40. 
    Fast nu kollade jag priset på en I40 och de ligger i samma klass som en Passat.  
  • Yeyyoo

Jag har hört en del bra om Toyota Avensi så jag har kikat runt lite och de verkar inte alls vara en dum affär, en bättre begagnad som gått 3000-5000 mil ligger runt 170K.

Tankar om den?

• Torres

Vet en som krockade med en V70. Ni kan ju tänka vad räddningspersonalen sa när han var helt oskadd.
    Hör gärna med ambulans och räddningspersonal vad de har för favoriter för de får ju se den mörka sidan man inte vill hamna i när man kör bil.

• qwoxy

V70n är dyr att serva och underhålla.

Kika på en lite mindre bil om du inte behöver storleken.

Svar på tråden Vad har ni för bilar?