-
-
karin: Inez har bytt bajsbeteende radikalt för nån vecka sen (dvs ungefär som Alvin är nu). Hon bajsade förut efter varje mål (nästan iaf) men nu bara en gång om dagen och det kan gå mer än ett dygn mellan tillfällena så det ska nog inte va nån fara!
-
Karin99: Jag har landställe med små gula hus med vita knutar, äppelträd och sjötomt på Värmdö (har dock inte varit där än i år) men du och lillen är så välkomna eftersom du klagade på att du inte verkar ha nåt eget
Som mamma med barnvagn kan man ju åka gratis buss dit från Slussen vettja!
Apropå läggning så skulle även jag natta mitt barn igår och somnade som en hel trädstock klockan 19.30 (bredvid henne). Väcktes av sambon vid midnatt när han tyckte jag borde borsta tänderna
Idag är klockan 22:30 och Inez har inte gjort ett ljud på fem timmar. Hon somnade 19:00 hos min farmor, vaknade till och fick mat i vår säng, jag la henne i sin takvagga, gungade den lite och hon somnade med nappen guppandes. Men som Karin säger, skrattar bäst som skrattar sist. Nu skriker hon väl dubbelt imorgon eller nåt
Men nu har hon sovit 19-07 i fyra dagar med tre korta amningsstopp och omedelbar insomning efter maten, det är jag nöjd med!
MÅSTE till slut ge er ett superbra recept som låter corny men är kalasgott och går fort samtidigt som det ser ut som man lagt ner massa jobb. Jag har blivit bjuden på det en gång och lagade det själv idag:
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=554763
-
Murgrönan: Uj, ja vi har gått igenom den där stormperioden. Det var ungefär 2 timmars skrik under fem-sex kvällar (inte varje kväll dock) men det var verkligen TILLRÄCKLIGT!!
-
Jag har druckit fyra halva glas vin vid fyra olika tillfällen, men ett halvt har verkligen räckt hittills. Jag blev totalt yr av bara några munnar
Är det någon vars bebis klarar sig på bröstmjölk hela natten? Alltså typ 22-07 eller liknande?
Inez sov i natt 19-23 (amning) 23-04:30 (amning) och sen vägrade hon somna om för det var för ljust (min tolkning). Och hon sover ju alltid ett pass till (till minst 7 och ibland igen till 10) men NEJ, inte idag. Så vi sov jag och Erik och hon låg vaken och fördrev tiden genom att sparka sin mamma i magen, kanon va!? Att bli sparkad i magen i två timmar alltså... Nja.
Karin99: Hehe, är det där alltid samma alltid som att allt alltid varit som nu?
-
bianca2: Ge dem som vill ett glas att dricka så brukar killar lösa det där smidigare än tjejer
Alltid har de någon sport (fördomar) eller sina tjejer att prata om. Kan ju vara värt ett försök att leda in dem på snack om gravida tjejer och hur hormoner flödat - där lär de ju ha en del att del amed sig av, haha.
-
Apropå regn så skulle vi ha varit på 25-årsfest på en takterass på Kungsholmen klockan 15. Födelsedagsbarnet har varit upp sedan 9 och dekorerat och fixat... Stackarn! Nu har de flyttat det hit till Råsunda och det börjar två timmar senare pga att JAG gick in på SMH:s hemsida och visade henne att "nej, det blir inte sol på Kungsholmen ikväll heller, det blir kallare och uppehåll"... Trist för henne som måste göra om allt men skönt för oss som får nära dit och hem

-
V A D
D E T
E K A R
T O M T
H Ä R!!
-
Ett litet tips om det är nån som vill komma igång men inte kan gå ifrån barnvagn och barn:
http://www.fitnessformammor.blogspot.com/
På måndagar och onsdagar kör hon även proffs-mammaträning på Djurgården, 850 kr för 10 ggr tror jag det var.
-
Bianca: Ja, Coffeehouse by George har dessutom typ VÄRLDENS största toalett
Man kan lätt få in fem barnvagnar *s*. Men ja fy vad dyrt det är där!!
Imorgon ska jg promenera till Ulriksdals slottsträdgårdar om det är fint väder, annars hade jag gärna mött upp er jag med!
Måste berätta att i natt sov Inez 19.30-07.00 med ETT amningsstopp kl 01:48. Kanooon!
ETT BRA MAMMAFIKATIPS: Om ni är i city och vill fika billigt, sitta ute i solen och vara MITT I SMETEN (massa barnvagnsplats dessutom) så gå till Bryggargatan (bredvid gamla Debenhams) och in på Folkuniversitetet och åk upp med hissen till fjärde våningen. Takterass med billigt fika och superpersonal som gillar barn (jag har jobbat där
)
Kram på er!