Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Åh vad roligt att du bjuder in Sole! Jag har inte varit i en söderförort på fem år
    Som flera sagt innan jag: säg vad vi ska ha med oss!

Fika/lunch i Farsta fredag kl 12
    Sole
    Karin99
    Bianca
    Vivs
    SanniXx
    Hellur
    J79 ( visst ville du också komma?)
    Björklöv (troligtvis)
    Sofffy
    Lillie
    Lillenlillen

• Lillenlillen

Jag har haft ungefär samma problem som du "Karin" (känns konstigt att skriva Karin ) Har bara kunnat amma och sen låta henne somna direkt i vår säng men nu har jag tre nätter i rad kunnat amma Inez utan att behöva fundera på om hon har bytt blöja eller har pyjamas utan bara tagit upp henne efter och fixat det och sen lagt henne i sin takvagga, hållt henne i handen, gungat lite och hon har somnat. Men precis som för er så funkar BARA MAMMAN, suck. Vore så skönt om det funkade med Erik också!!!

Nu har hon i alla fall sovit 19-7 tre nätter i rad med ett amningsstopp, jag är såå nöjd!

• Lillenlillen

Karin99: Hon sover väldigt olika på dagarna, allt från sammanlagt 14-19 timmar på ett dygn... Typ. Jag för protokoll och hon äter väldigt regelbundet (nu iofs var fjärde istället för var tredje timme) men sover väldigt olika förutom att det är 19-07 varje natt.

• Lillenlillen
    Sannixx: Inez har sovit hos oss hela natten fram till för någon vecka sedan, hon är 11 veckor nu. Dels för att det är mysigt, dels för att hon sover ganska lättstört och om hon slår upp blicken bredvid mig så somnar hon om direkt men om hon gör det i sin egen säng så skriker hon och man måste gå upp. Vi har ännu ALDRIG varit uppe på nätterna (peppar peppar) och jag tror det delvis beror på att hon sover hos oss, hon verkar vilja ha väldigt mycket närhet den här lilla tjejjan. Men hur som helst så sover hon nu första nattpasset i sin säng (från 19 och 6-7 timmar framåt) och sen sover hon hos mig en stund. Vaknar hon vid 6-7 så tar Erik henne tills han går till jobbet vid 8-9 och sen går jag upp med henne Vill hon ligger kvar så sover hon och jag till 10 i vår säng  Just nu sover hon själv på mage i vår säng och jag äter frukost i vardagsrummet.

En annan grej som jag har kommit på att det funkar är att lägga en tunn bomullsfilt över ansiktet när hon verkar trött på dagen men det är ljust i vagnen. Mot ansiktet alltså, inte över vagnen. Hon somnar på två röda
  • Lillenlillen

Hur vet man hur många man skrivit?

Ja, tack Bianca och Björklöv för fika idag, jag har världens solmärken över bröstet och då satt jag ju med solen i ryggen. Måste vara från min 40-minuters lunchpaus på torget innan jag träffade er

Ginger6: Inez åt inte alls såhär bra (läs: sällan på nätterna) för inte alls länge sedan. Sen en natt (måndags kväll) när vi la henne vid 19 så vaknade hon inte förrän 03 och sen inte förrän 07 igen. SÅ hon har helt fixat det själv! Din tur kommer!

Ska bli kul att träffa alla imorgon!

• Lillenlillen

602 inlägg, det var ju dåligt av mig!! Får bli bättring

Sole, hur åker man imorgon, har du sagt det?

• Lillenlillen

Nu får ni snart kolla i mitt galleri så ligger det bilder där. Några finns redan Särskilt Ginger o Björklöv borde kolla!

• Lillenlillen

Jag tänkte försöka sätta ihop en namn/e-mail/msn/telefon/adress-lista. Om ni tycker det är en bra idé skulle var och en kunna skicka den info den kan tänka sig att dela med sig av (finns naturligtvis inga krav för att någon ska lämna ut nåt den inte känner för) till min inbox så kan jag fixa ihop det och maila tillbaka till era e-postadresser om ni lämnar ut dem i inbox-meddelandet. Vad sägs?

• Lillenlillen

Karin: Fantastiskt! Inez sov från att vi kom hem från ICA och hon tröttnat på fiskarna ovanför sängen (idiotiskt att hänga nåt så roligt över sängen!) och fram midnatt. Sen vaknade hon 5 ungefär och jag skulle ge henne mat men somnade istället (snäll morsa!) och sov till 07:45... Då SKREK hon högt och mitt högra bröst var som en basketboll, haha

• Lillenlillen

I morse vaknade jag av att Erik plockade upp Inez och sa "jag ska bara byta blöja, hon kommer tillbaka"... Sen tog det en stund och så kom hon tillbaka, serverad i sin lilla bomullsfilt och i den låg hon och fäktade med armarna och snackade oavbrutet i en halvtimme, helt underbart. Aaaooooiglagloiieeeeee och andra långa ord Sen fick jag en puss av Erik som gick till jobbet och när han kom dit messade han mig("från Inez") och skrev att hon hade köpt en massagebehandling till mamma på mors dag. Detta eftersom jag sa när vi var hos Sole att han är sååå trött på att ha jobbat som massör. Hur som helst grym start på morgonen! För att inte tala om hur glad man blir när man vaknar och solen skiner in bakom gardinen, fastän SMHI sagt att det skulle bli ÖSREGN idag. Klockan 12 ska vi mors dag-fika och sen ha ett par kompisar hemma på middag. Lär bli en kanondag!

GRATTIS ALLA GULLIGA MAMMOR PÅ MORS DAG! KRAM

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4