Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Swe: jag kniiiiper varje dag!
Swe: jag kniiiiper varje dag!
Efter regn kommer solsken...
Igår hade Alvin en jättejobbig dag om jag skrev (och därför uteblev vi från träffen) han bara gnällde och var ledsen, ingenting hjälpte..
Men idag vakande han som en liten solstråle klockan 7 och har varit glad och nöjd hela dagen
Somnade på 1 minut klockan 19.25, jag bara lade ner honom i sängen. Vi var på spädbarnsmassage på förmiddagen och det älskade han! Ska fortsätta med det hemma.
På söndag har vi Alvins tårtkalas ("icke-dopet" eller vad man ska säga...) då hoppas jag verkligen på sol, eftersom vi ska vara utomhus.
OBS: Dop-tips: Jag hörde om några som skulle döpa sin son, och önskade sig presenter till en 18-åring. Sen under mottagningen fick alla lägga sina presenter i en stor låda som föräldrarna förseglade - och sonen skulle få öppna den på sin 18-årsdag
Jag önskar att jag fått det tipset lite tidigare än 3 dagar före... Tips till er som har ett tag kvar innan dop/namngivning/välkomstfest/etc.
Mycket roligare än att få dopskedar och annat krafs tycker jag....
j79 och sole: min mammagrupp på bvc ska träffas varje måndag (de som kan kommer, så har vi en bestämd tid & plats)
Jag tror inte heller att de är lika trevliga som ni
Hellur: de har inte de där "näs-fridorna" på apotekt längre, kan tydligen vara farligt för slemhinnorna i näsan. Men de säjs på babyland etc.
sofffy: i min mammagrupp är flera i min ålder (27) bara en är närmare 40, känns skönt... inte för att det gör något om de är äldre, men man har ju liksom mer gemensamt med de som är i ens egen ålder... på något sätt.
fast jag tycker vi har en bra spridning på åldrarna här i vår bästa tråd!! Vem är yngst egentligen? och vem är äldst? hmmm jag ska nog snoka runt lite tror jag
Vivs- tisdag em passar mig också, hur är det med er andra? är tisdag en bra dag?
Lillen: Tycker du det är jobbigt med 2 amningar?!
Alvin somnar kl 19.30 ungefär - äter kl 00.30, 03, 04.30 och sen ett evigt småsnuttande och bökande tills vi går upp kl 7. Då har jag varit vaken sen kanske 5 eftersom han sparkas och låter så mycket...
Men å andra sidan, för ett par veckor sen åt han "bara" 1-2 gånger per natt
, så det där verkar ändras hela tiden... oj vad de utvecklas och har sig
Precis när man vet var man har honom så ändras beteendet!
Jag är också med om det inte blir för tidigt - ska på vår första dagisvisning kl 9.30
Vad sägs om kl 13?
Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:
Lillie74
Pippil8
Lillenlillen
J79
SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
Karin99