Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Jag tar t-banan! Där är det alltid svalt. Och säkert lugnare än på bussarna...

Har varit på dagisvisning idag, tyckte det var sådär...

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Karin99

Sole: vi har inte ställt oss i någon kö alls ännu, varken kommunalt eller privat. Men vi ska. Det är ju därör vi kollar runt!

• Karin99

sannixx: mina pengar kommer imorgon (6500 kr!) logga in på din bank så står det säkert när pengarna kommer!

TACK för igår alla, vad varmt o skönt det var! jag har bränt mig lite, trots att jag mest satt i skuggan och hade SPF 25 på mig... jaja...

• Karin99

Är det någon annan som märkt att FL blivit väldigt segt de senaste kvällarna? Det tar flera minuter per sidladdning och det har man ju verkligen inte tid med Då loggar jag ur och gör ngt annat (andra internetsidor är lika snabba som vanligt så det måste vara FL och inte mitt bredband det är fel på).

Snart ska vi iväg till bvc och babymassage igen, kul! Kan tyvärr inte på måndag, får blir nästa gång. Hoppas ni får det trevligt!

• Karin99

Sole: vi har samma problem, har löst det genom att sätta upp mörka gardiner (röda) också. Så vi har både rullgardiner och vanliga gardiner, blir rätt mörkt

Men är inte FL helt sjuuukt segt idag?

Idag har jag och Alvin varit på bvc:s babymassage (han älskar det!) och efter det låg vi på en filt under ett träd i några timmar. Mys-dag! Sen träffade vi Dan och åt middag på en uteservering.
    Imorgon är det skolavslutning för 11-åringen

• Karin99

Pippil8: Vad glad jag blir av att höra det - det var nämligen precis vad mina modersinstinkter ( ) sade mig - att det är värre att bränna sig än att ha solskyddsfaktor.

Jag har köpt ACOs Barnsollotion, som endast innehåller Partikelfilter (inget kemiskt filter alltså) som lägger sig som en skyddande hinna över huden. Och såklart inga parfymer eller sådant.

Jag tänker ha det på fötter och underarmar/händer när det är särskilt soligt. Och hålla oss  i skuggan såklart!

• Karin99

hehe, tidsfördriv...

Jag klickade in på de gamla trådarna från när alla var gravida och pratade foglossning, illamående och andra nojor, gud vad kul att läsa...

Det känns otroligt avlägset! Men jag älskade verkligen att vara gravid, jag har nog aldrig mått bättre - fast jag hade väl otrolig tur med det där, inget illamående eller någonting alls.

Längtar faktiskt efter att bli gravid igen (säg inget till min man )

men det får dröja ett par år innan något sådant sker... undrar vem av oss som blir först med bebis no. 2?

• Karin99

Hej tjejer! Idag har jag och Alvin legat på en filt på djurgården i 4 timmar (i skuggan förstås) det var hur skönt och mysigt som helst! Kom precis hem, helt svettig och snurrig av värmeböljan...

Och jag har fixat en liten överraskning till min man på vår första bröllopsdag den 17 juni: på morgonen ska han få ett kort med en liten vers som jag skrivt... där han uppmanas att packa badbyxor och tandborste! Sen ska vi åka ut i skärgården jag har bokat ett jättemysigt B&B på Runmarö, ett hus med stor tomt och 100 meter till vattnet! Hoppas verkligen det blir fint väder. har kollat med hans jobb också så att han kan vara ledig på måndagen (vi ska ju sova över där)
    Ska bli sååå mysigt! En liten minisemester för mig, Dan & Alvin *längtar*

• Karin99

Lillen: vad gott det låter, du är så pysslig!

hoppas att Inez fortsätter att må bra trots sprutan. Alvin ska ta sin nästa tisdag, jag är lite nervös...

• Karin99

Björklöv: Ja, det var ACO spf 25 jag köpte...har smörjt in Alvins fötter och händer och hela mig själv dessutom. Nu ska vi ut i skuggan!

Swe: Freddy ska säkert ta sprutan 3 timmar före Alvin, i så fall är de ju supersynkade! Och tre timmar efter picknicken i tisdags kunde A lyfta huvudet lika högt som F! (nej, nu ljuger jag visst...)

• Karin99

Sole! Gud vad fint, jag blir ju avundsjuk nu! Jag vill också ha!

• Karin99

Swe: varför ska man ställa i kö just vid tre månader? Är det så överallt? vi har inte bestämt oss för vilka vi ska ställa honom i kö till än...

• Karin99

Är det någon annan bebis än Alvin som blir smutsig under naglarna?? Ibland ser det ut som han varit ute och lekt i sandlådan nästan Konstigt... undrar var det kommer ifrån?

• Karin99

Vad skönt att det inte bara är Alvin som leker i sandlådan i smyg då...

i går kväll var jag ifrån honom för första gången nästan (men han vägrar ju att äta från flaska...) i 4 timmar på middag hos en kompis (Alvin hade somnat för natten när jag gick).

kul! kändes konstigt. och jag saknade honom lite...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4