Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Frill - vad skönt med sådana dagar, jag har också haft några. Medan andra dagar är precis tvärtom och man hinner knappt klä på sig vilka knasiga bebisar...

och ang läggning: ibland går det himla smidigt! Alvin somnade i sin säng kl 20, jag var inne hos honom i högst en kvart innan han sov som en sten! och om några timmar kommer min man hem från London, tror inte jag kommer kunna somna innan han kommer - känner mig nästan lite pirrig, vi har bara varit ifrån varandra i 3 dar men det känns som en evighet!

bianka2 - vad jobbigt med din foglossning, hoppas verkligen att det börjar bli bättre snart.

och Lillenlillen - när ni var i italien, antar att Inez behövde pass då? Vi ska fixa pass till Alvin nästa vecka. Ska han vara själv på bilden eller är man med? Blir ju svårt att hålla upp huvudet ordentligt om han ska sitta själv. och hur lång tid tog det innan ni fick passet?
    ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Karin99

Lillen: hur gulligt som helst ju,  ett litet bebisansikte på passet... Längd: 62 cm kommer det stå, och det passet ska räcka i 5 år antar jag? Blir ju kul att spara för framtiden

• Karin99
    Swe- intressant, den har jag aldrig hört förut. Brukar höra att jag är lik Sigouney Weaver (Alien ni vet) och Carl-Einar Häckner bland annat... hehe
    Vilka brukar ni andra få höra att ni är lika?

Idag har jag träffat den andra mars-mamma-gruppen, trevligt trevligt...
    Alvin, vår älskling 070315
  • Karin99

Lillen: "Unable to sign" , herregud, jag tror jag skrattar ihjäl mig kan de inte göra typ ett fingeravtryck på den raden? hade varit gulligt med världens minsta pekfinger.

• Karin99

bianka2: ja, det är fantastiskt. Ibland när jag ser reklam för alla läskiga dokumentärer på kanal5, typ "hon föddes utan ansikte", tänker jag att Herregud, tänk att man fick ett så perfekt barn... Det är ju lätt att ta det för givet, men det borde man kanske inte.

Det är så otroligt att det fungerar, att man kan skapa en alldeles ny liten människa, och allt man behöver är lte kärlek.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99
    Swenglish, Hellur, Lillie74, Pippil8 och SanniXx - vad hade ni tänkt er för tid på tisdag? Eftermiddagen skulle ev passa mig. Någon som har tips på ställe?
  • Karin99

Lillie74: usch vad jobbigt det måste ha varit! jag lider med dig... Hoppas det inte händer fler gånger. Hon kanske tyckte att massagen var obehaglig på något sätt? Jag menar alltså inte att du skulle gjort något fel eller så. Men alla uppsakttar ju inte massage!

• Karin99

Libero läckte jättemycket när vi hade det, nu kör vi med Pampers och det läcker aldrig!

• Karin99

Sole: vad bra! står det om vilka fik som har mycket plats för barnvagnar och så? Det är ju det största problemet när vi är många. Alla kaféer är ju rökfria nuförtiden, bästa lagen som någonsin kommit tror jag... iallafall under min livstid (rösträtt för kvinnor var ju också en ganska schysst lag annars )

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4