• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • cirpen

Massor med grattis swenglish och murgrönan!!

Ni andra, håll ut snart så är det eran tur! Passa på att vila massor nu!! Jag som tyckte jag sov dålig under grav.. hehe..tänk om man ändå kunde sova så bra nu!

Frill jag har åxå hyrt en elpump från BB. Provade meledas handpump från början men det var inte alls lika kul.. Och handmjölka.. näe det skulle ta alldels för lång tid...
    Jag varvar med amning, modersmjölkersättning och urmjölkat på flaska! Hon sväljer glatt i sig allt som bjuds!

Vivs: Min tjej spyr åxå, ibland kommer det en riktig kaskadspya! Men hon har gått upp och ligger över viktkurvan, så det verkar bli en liten tjockis! Förmodligen bara överskottet som kommer upp, men visst är det läskigt!

• Pippil8

Björklöv - var hittade du hela vetekorn? Funkar det med matvete månntro? Det har jag hemma.

Sofffy - vad fint ni fått det! Jättefin fondtapet i köket! Fint med så där stora kakelplattor också!

Funderade själv på att lägga upp lite bilder på mina sydda grejer eftersom jag inte heller har någon bebis att visa upp. Men just nu är jag lite missnöjd med vaggan så jag tror jag inväntar bebis och lägger upp på bilder på den i stället

Binca - min bm säger att man ska göra just INGENTING för då kommer bebisen fortare. Hon menar att då åker stresshormonerna ner och oxytocinet kan frisättas. Så du gör nog alldeles rätt idag som gör ingenting!

• bianca2

Pippil8: hoppas du har rätt. idag har jag verkligen gjor ingenting...

• Pippil8

...om det här innebär att Bianca åker in till förlossningen i morgon så ska jag ligga i soffan hela jäkla dagen i morgon, det svär jag på!!

• Hellur

Ja här är en till som kommer ligga på soffan också isåfall. Fast på onsdag förresten, för fyller år imorgon och min sambo bjuder på lunch på stan sedan kommer våra föräldrar på kvällen.
    Har dock legat på soffan hela dagar, men nada...

• Vivs

Cirpen - ja, läskigt kan man ju säga! trodde inte man kunde känna sån oro... vi har i alla fall vägt henne nu och hon har gått upp i vikt från förra veckan. Fick tipset att mjölka ur lite innan hon ska äta och det verkar fungera bättre, inga kaskadkräkningar..
    Jag har tydligen för mycket mjölk så hon hinner inte med att svälja allt! Vílka problem man kan ha...!
    Fick en tid till barnläkare på onsdag också, för säkerhets skull, så nu känns allt mycket bättre! Antagligen har jag bara fått ett s.k kräkbarn
    Jag har förresten en avent-pump som fungerar toppenbra, dock inte elektrisk...

• Zul

Swe: vilken fin liten Freddy!

Har idag varit hos BM. Huvudet äntligen fixerat! UL-tid på Mama Mia imorgon 10.30 för säkerhets skull, och överburenhetskontroll på Sös på fre morgon 8.15! Hoppas, hoppas nåt händer innan dess (har mer sd nu och ett tryck neråt tycker jag). Imorgon på UL får vi en uppskattning om vad bebis väger, hua...

Bianca: imorgon ska jag göra som dig, bara viiila! Känner mig helt speedad idag.

Soffy: nej vad surt med falskt alarm! Men å andra sidan, nu har ju slemproppen gått och det är nog nära,nära då. Du kanske redan börjat öppna dig, kollade de det?

Hellur: imorgon gäller det för dig!

• Björklöv

Pippil8 - Jag köpte helt vete på hälsokosten (från Saltå kvarn) men om matvete är hela vetekorn ska det väl funka det oxå

Hur ska man lyckas göra INGENTING en hel dag??? Jag tycker att den här dagen varit superlugn, men jag har ju sytt lite, och lunch måste man ju få i sig... Tror jag skulle bli mer stressad av att ligga på soffan hela dagen! Att lyckas sova två timmar på aftermiddagen måste väl vara bra i alla fall Med aprilväder utanför föstret!!!

• Ginger6

Halloj tjejerna! Jättemycket grattis Swenglish, Murgrönan & Sole!!! Det är så man sitter och ryser!! Tråkigt att det var falskt alarm Soffy, du ska se att det drar igång snart! Det vet man ju i alla fall säkert...att snart är det vår tur Här är en till som vntar o väntar o väntar... och ränner till BM och vilar. Blodtrycket fortsätter att gå upp och ingen bebis kommer, har BF + 3 idag. Jag förstår precis vad ni menar med att inte göra nånting...det är ju sååå tråkigt och dagarna sniglar sig fram. Jag är ju beordrad vila pga blodtrycket och på torsdag får jag veta om det blir igångsättning om bebisen inte kommit än. Vill nästan det eftersom jag bara blir tröttare o tröttare av att blodtrycket stiger. Men, men. Snart så Kram på er!

• Swenglish

tack för alla grattis i gästboken! ja nu sitter jag här och skriver med en arm, den andra r upptagen av en sötnos!

vivs- skönt att lilltjejen mår bra!

ginger- trist med trycket, hoppas det ger med sig!

en grej till som jag kom på som är skum- bm hade sagt att han var fixerad v 34, på förlossningen var han ruckbar! mysko...

imorgon ska vi på amnings-återbesök på sös, ska bli skönt att kolla pp så det är rätt tahg osv. ska kanske investera i en pump då, handmjölka gör ont tycker jag. ska fråga om man kan få prova en elpump. och på torsdag blir det bvc för första gången, de gade så fullt uopp att de inte kunde komma på hembesök!

nu blir det middag! kram på er1

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4