• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Idag har jag haft min längsta tid ifrån lillan, så länge som 2,5 timme blev det haha. Det längsta innan har varit 1,5 timme... Fast vi har inte haft behov av att vara ifrån henne. Eller det har inte direkt funnits något tillräckligt viktigt occasion som hon inte kunnat vara med på. Hon har istället varit MED på tre seriösa fester med drinkar, mingel och galenskap. Hur som helst, idag var jag och Erik på AIK-Örebro utan henne, hon sov gott i vagnen på mormors bakgård (den som det var bild på i bloggen för er som kollade där igår)..

BTW så har jag och Bianca bokat samma babysim from augusti, fredagar 15:00 på Vattenhuset i Solna C. Kanonkul ska det bli att plaska hela familjen ihop, och med deras lilla familj

Krams på er.

• Pippil8

Gooodmorgon, ännu en härligt solig dag

Härligt Hellur med er mysiga helg! Skönt det funkade bra första natten borta.

Jag kommer nog åka in till stan lite tidigare idag så om det blir några ändrade planer kanske någon av er som ska med kan smsa mig?

• Björklöv

Säger som Pippil8, ska åka in tidigare. Fick en tid för efterkontroll lite så där hipp som happ, så jag åker in redan nu. SMS:a om det blir ändrade planer...

• Ginger6

Hallo! Har precis kommit tillbaka efter lång helg på västkusten med bröllop o barnvakt första gången...Partade fram till kl 4 på morgonen, sååå kul! (Lillen, jag var ifrån grisen i 15 timmar!!!!) Har inte läst ikapp än men ser att ni ska ses idag kl 12 utanför RIngen. Jag hänger med! Kul!!

kram

• Hellur

Hoppas ni får det mysigt på träffen idag! Vädret ska vara kanon så ni får det nog riktigt skönt i skuggan.
    Vill så gärna träffas, det är synd att vi ska på första föräldragrupp träffen just idag.

Satte mig på balkongen nyss för att sola lite medans W sover, men är så tryckande varmt så hamnade här istället

Hmmm kanske ska vattna blommorna och ta tag i jätte tvätt högen istället... men det är så trist.

• murgrönan

Hellur: jag har också föräldrarträff idag kl 13, så jag kan inte heller följa med på picknick. Vilken värme det är, det är nästan så jag längtar efter lite moln och regn, men det ska ju bli sämre väder till veckan, då lär jag längta efter sol igen .Aldrig är man helt nöjd.

Grattis till husköp sole!! Ser jättefint ut!

Stella verkar tycka att värmen är helt ok. Jag har henne naken eller i bara blöja inomhus och i vagnen i kortärmad body. Hon gillar inte att få solen i ögonen så vi har inhandlat ett par solglasögon till henne som funkar jättebra. Hon är stencool i dem!!

• Vivs

He he.. murgrönan, vi har också köpt solglasögon till lillan! Men, de är lite stora än så länge.. vad köpte ni för några? Coolt e det i vilket fall

Hoppas ni har trevligt på träffen, själv har man haft mäklarbesök här hemma. Planerar att sälja framöver och vill ha allt redo om man hittar något..

Ang smutsiga naglar.. jag brukar fila Jennifers naglar, då försvinner även smutsen så slipper man pilla under mininaglarna!

• murgrönan

Vivs: vi köpte Stellas solglasögon på Polarn. De hade alla möjliga storlekar så vi hittade ett par som passade precis. Jag har en bild på coolingen i bildarkivet (snart).

• Frill

Hej, hoppas ni hade trevligt idag ni som träffades! Själv fikade jag med en kompis som var hemma från Burkina Faso en sväng.

Adam hade lite feber första kvällen efter vaccinet, men annars är det svårt att säga om gnällighet, sömnighet och annat beror på värmen, vaccinet eller att han varit lite snorig.

I övrigt är jag toktrött och vansinnigt otrevlig idag. Har gnatat på min man hela dagen (utom när vi fikade ). Är det bara jag som känner att männen inte har en aning om hur det är att vara hemma ensam med barn? Och då är ändå E hemma på måndagar med oss och har haft A ensam i 9 timmar en gång.

Nu ska jag läsa ikapp de senaste dagarna och förhoppningsvis bli på bättre humör av trevliga tråden

• Frill

Swe - vi skippar rotavirusvaccinet. Fick reklam och blev mest arg över skrämselpropaganda. Men tror vi tar pneumockock vid 4 mån ändå för säkerhets skull - A har kusiner i dagisålder.

Pippil8 - ja det var första vaccineringen.

Sole - wow, vad kul! Grattis till sommarhuset. (fick inte länken att funka dock, är nog borttaget nu)Vi var en del i Brevvik utanför Norrtälje när jag var liten.

Karin - Adam är jämt smutsig under naglarna. Och har svart ludd överallt, mellan fingrar och tår, i händer och öron... Vet inte var han hittar allt.

Avis på er som har premiärbadat. Vi fixade ny blandare till köket i lördags, och sen var vi på födelsedagsfest i Gingers hus. Tokvarmt!
    Och igår promenderade vi i Årstaskogen och var på mysigt fika i i koloniföreningens lummiga trädgård, och sen bjöd vi kompisar på italiensk kycklingsallad broccoli2.blogspot.com/2005/06/italiensk-kycklingsallad.html och glass på balkongen.

• Swenglish

Hallå! Tack för mycket trevlig picknick, som vanligt!

Frill- ja, jag blev också arg över reklamen, och skrämd, vilket ju var deras syfte! Har fortfarande inte bestämt om vi ska ta det eller inte, tänker höra med BVC-syrran imorgon och se vad hon tycker. Skönt att höra att A inte mådde värre än så, är lite nervös inför imorgon.

Murgrönan- coola glajjer! Visste inte ens att det fanns till så små bebisar!

Synd att det ska bli sämre väder nu, annars hade ni alla gärna fått komma hit och bada i 'vår' sjö! Men blir det fint imorgon eller onsdag får ni gärna kvista över (Järla Sjö i Nacka, nära Sickla)

Usch, blev så deprimerad när jag köpte shorts i storlek 44 på HM och de ändå var för små...

• Swenglish

Eftersom den här tråden snart stängs har jag fixat en ny! vet att jag är lite tidigt ute, men annars riskerar det att glömmas bort och så hittar ingen den nya osv osv....

Alltså, nu är ni välkomna HIT:

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

Och denna tråd är härmed STÄNGD! Och ve den som skriver i den!

• bianca2

tack för supertrevlig picnic! väljer ju er före solen!
    Frill - ibland har man sura dagar. jag tycker min kille e helt ok m lille grisen men ibland inte så smidig m mig
    Swe - dumma hm!
    jag e lite upptagen denna vecka men ses gärna nästa igen!
    kram på er!!

• Jåll

Frill -skönt å höra att det är fler som känner att mannen inte fattar mycket!! Jag känner precis likadant och har gjort det i 1.5år nu -är man inte hemma ensam en längre period så kommer man nog aldrig förstå -så är det bara!! (tycker jag Skrattande) Sen försöker han ju hjälpa till så mkt han kan när han e hemma men ändå! Beundrar alla ensamstående nåt enormt!!!
    Ville bara säga det, för det var sååå skönt å höra att flera känner så!

Angående rotavirus: Frågade min superbraiga ssk på bvc och hon hade skrivit till högre instans och frågat angående direktreklamen. Är tydligen inte gängse rutiner så det var konstigt tyckte hon... I övrigt kunde hon inte säga ifall det var bra att ge vaccin eller inte -de har inte fått ngr direktiv. Slutklämmen var att det finns flera 100 mag-virus, så även om den här nu är den största som det stod i utskicket så kvarstår faktum att det är ett vaccin som bara hjälper mot en sort -alla övriga hundratals kan barnen forf drabbas av.
    Hittills ligger vi därför lågt -funderar på å höra med de ställen som ger vaccinet vad de tycker men allt som allt verkar det ju bra skumt! Vill inte heller att mitt barn får ett nytt vaccin som kasnke inte är så beprövat på marknaden.
    hur gör ni andra?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4