• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Angelicious

Swenglish - så mysigt d låter..!!!

Har oxå testat att inte göra nåt alls idag.. bara varit hemma och softat.. bakade lite som vanligt men d är ju inte så ansträngande..

Får se om d hjälper..

Om inte så sitter jag och sätter i mig färsk ananas nu oxå.. hihi..

• Hellur

Ginger - Tråkigt med ditt höga blodtryck! Hoppas det sätter igång snart för dig.

Sewnglish - Vad mysigt med bebis på ena armen

På eftermiddagen lagade jag mat och satt inte still mycket så nu har jag ont i ryggen och har sammandragningar. Kanske inte var någon bra ide att röra på sig så mycket? Den får ju inte komma imorgon på min födelsedag

Nu blir det TV i soffan, sambon får diska och plocka undan. Skönt att vara gravid

• Pippil8

Usch vad jobbigt det låter med blodtrycket Ginger

Angelicious - jag har typ ätit tre hela ananaser och ingen bebis Men det är ju gott som sjutton i alla fall!

Vilka är det som har fött på SöS? Hur är det där? Något speciellt att tänka på? Om det blir igångsättning för oss så blir det där. Jag har ju varit helt inställd på BB sthlm men nu inser jag att jag måste börja vänja mig vid tanken på att det kanske blir SöS. Fast det är många dagar kvar till BF+7 så förhoppningsvis hinner bebben komma innan!

• Angelicious

Pippil8 - värt att testa iaf.. å som du säger, d är ju så gott..!!

Någon som varit med om att Liten försöker vända sig på slutet.. alltså bara sida??

Det här är andra gången h*n försöker.. ligger helt på ena sidan bara, alldeles tomt på högra sidan nu.. Känns mycket läskigt, gör ont helt klart..!

Vet inte om den försöker vända sig men vad annars gör den därinne??

• Pippil8

Oj, nej min har legat med ryggen åt samma håll i många veckor nu och den verkar inte försöka vända sig. Har den huvudet fixerat? Låter inte helt bekvämt att den försöker vända sig när den är så här stor?!

Å vad det är svårt att tänka på något annat än bebis och förlossning nu! Försöker hålla humöret uppe och tänka att det blir mysigt och spännande när den än kommer, men man längtar ju så!

• bianca2

hej! har oxå ätit färsk ananas i flera dagar nu mne det händer inget.
    A- är du säker på att lillen försöker vända sig? det är tomt på min högersida oxå. endast fötterna är där. men så skadet vara tror jag, men jag håller m - det gör ont nu. inte så mycket plats för bebben längre!
    kram

• Zul

Håller med om att det är FULLT i magen nu, i princip fyrkantig!

Tror att min BM sa att den kan snurra lite Angelicous, men är den fixerad?

Pippil8: ja nu är man ju helt insnöad på förlossning och bebis, kan knappt tänka på nåt annat, less på det!! Har ju varit redo länge nu... Ska du förresten helt säkert sättas igång på BF+7 (om inget hänt innan alltså)?

• Pippil8

Zul, det är ju bra att det är fullt i magen, då kanske den bestämmer sig för att komma ut snart? Min bm säger att SöS sätter igång vid BF+7 vid IVF-graviditeter. Det är inget du har hört? För du hör väl också till SöS?

• Frill

Grattis murgrönan!!!

Swe, vad söt lilla Fredrik är! Ang pumpning tycker jag också att handmjölka är svårt, allt bara rinner längs med fingrarna. Pumpa med elpumpen vi hyrt är inte alls svårt, den sköter sig själv.

Mjölkuppsamlare är för övrigt toppen! På en dag kan jag få ihop till ett av Adams nattmål, som min man tar hand om, bara på sympatiläckage från när jag ammar.

Vivs, låter läskigt. Hoppas det inte är nån fara, men visst blir man orolig så fort det händer nåt. Adam snörvlade lite och vi var helt beredda på att ringa akuten, men sen slutade han av sig själv. Annars så petar jag på honom mest hela tiden när han sover för att se så han andas.

Medusa, min man är hemma två dagar till och jag är jättenojig för hur det ska gå på torsdag. Inbillar mig att det är han som är den sansade föräldern och att jag är helt opålitlig.

Soffy, surt med falsklarmet.

Instämmer med andra, passa på att sova ni som har magarna kvar!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4