• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Godmorgon i det underbara vädret!

Björklöv, skönt att det gick bra på amningscentrum! Hoppas de inte hittar nåt i bakterieodlingen utan att det "bara" var fel tag!

Jag kan inte heller på onsdag tror jag, men det går ju fler tåg!

F har vaknat var tredje timme inatt och velat äta, föut har han sovit minst 4-5 timmar på raken på natten. Tillväxtperiod?

• Hellur

Goddag!

Visst är det underbart ute, men lika kalla vindar på balkongen. Fast imorgon ska det bli 20 grader, så då får man ta långtur med barnvagnen.

Swe - William vaknar för det mesta var tredje timme, ibland efter fyra timmar från det att han somnat in för natten. Längtar tills han sover 5 timmar utan att vakna

Björklöv - Vad skönt att det gick bra på amningscentrum! Hoppas nu det inte är några bakterier.
    Har själv funderat på att ringa dit och se om de kan ge tips eller hjälpa till med att bli av med amningsnappen.

Idag blir det en tur till Sickla för lite shopping och fika. Eftersom man har en liten herre som måste vara nöjd så blir det efter lunch när han har ätit och är nöjd och för det mesta sover som mest. Nu är det slut på de "spontana" händelserna och nu åker vi besluten på ett tag

• Lillenlillen
    Swe: När Inez var tre veckor åt hon 21 och vaknade sen vid 4  och vid 7 igen.. Nu äter hon oftast vid 1, 4 och 7 eller om hon får mat vid 12-slaget så blir det vid 3 och 6... Antingen får jag vakna en extra gång under natten eller vakna tidigt på morgonen med risk för att hon inte somnar om. Men vanligtvis somnar hon till 10 om hon ammar 6-7 på morgonen.

Jag har fått höra att när de ammar oftare så gör de det för att öka mjölkproduktionen för att de blir äldre och behöver mer mat framöver, alltså ska man inte försöka få dem att äta mer sällan eller på samma tider som innan... Men det var det kanske ingen som trodde heller

Inez har även börjat sova 2-3-timmarspass på dagarna, det gjorde hon inte förut. Har ännu inte bestämt mig för om jag tycker det är bra eller om jag vill att hon är vaken så man kan gulla med 'na
  • Zul

Hej tjejer!
    Har inte vart inne på ett par dar, det var mysigt på Brunogallerian! Hade kompisar här på fika igår, fick så mkt fina kläder, nu har hon massor i 62-68, längtar tills de kan användas...

Karin: vad söta Alvin o Agnes var när de låg på skötbordet jämte varann! så synd jag inte hade kamera.

Sole: vår lilla har oxå plötsligt börjat kräkas mer...

Swe: ja, jag är automatiskt inloggad när jag slår på datorn. Förresten så håller jag med dig om alkohol, själv har jag hela tiden tänkt dricka när ja ammar (hmm, alltså inte dricka hela tiden... det lät stört!)

Angående pnuemokock så tänkte jag boka in tid för Agnes nu på Dalen eller i Hammarbý sjöstad, vid ca 3,5 mån säger de. Vi missar ju gratisvaccinet eftersom de är födda före 1 juli.

Jag undrar, ni som ger ersättning på kvällen, får ni oxå problem med värkande bröst på natten? Jag tror min mjölk äntligen ökat på, inatt fick hon knappt en dl baby semp vid 22 (efter lång kvällsamning), sen sov hon till 05 (!!) så jag fick kämpa mig upp o pumpa ur lite kl 03 för brösten var sprängfulla. Medaljens baksida! Annars tycker jag babysemp är underbar som sömnmedel...

Har bokat biljett till Gbg för 95 kr! Mån 11 juni kl 15, vilket pris! Ska bli så skoj att träffa alla vänner därner, flera som oxå ynglat av sig...

ha det gött i solen!

• Björklöv

Jag har druckit en slurk whisky idag jag... mums  Men trots att det knappt var en mun så kände jag av det

Vad gäller mina bröstproblem så känner jag mig väldigt kluven, jag både vill och inte vill att det ska vara bakterier, men är det så, så kommer ju smärtan att försvinna ganska omgående när jag får medicin. För som det är nu är det inte kul, vill ju knappt hålla i K

• Swenglish

Björklöv- usch ja, jag vet den känslan när man inte ens vill hålla sitt barn! Kände mig som världens sämsta mamma när jag belv irriterad när F ville ha mat för att jag visste hur ont det skulle göra! Och hur lätt är det att hålla sitt barn när man inte vill att det ska röra brösten? Tänker på dig och hoppas det blir bättre SNART!

Zul- aha, då är jag alltså inloggad här mest hela dagen för datorn står på mycket. Folk måste tro att jag hänger här jämt!

Hellur o Lillen- inte bara jag som är uppe ett par gånger på nätterna alltså! Blev bortskämd med att bara vakna en gång... F verkar ha liknande matmönster som inez.

Lillen- Freddy brukar också sova 2-3 timmar på förmiddagen och 2-3 timmar på eftermiddagen, särskilt om jag är ute och flänger, hemma blir det lite mindre sömn. Jag tycker det är skönt, man hinner med att göra en massa... Sen får man gulla extra mycket när han är vaken, och han är så glad och skojig att ha att göra med när han är pigg!

• Karin99

Zul: ja, det var verkligen jättegulligt! Vi får ta med en kamera nästa gång och göra om det

Jag heter Josefin, inte Karin!
  • Sole

Swe
    va, hänger du inte här jämt???

Bjöklöv
    usch jag känner med dig, vet hur det är när amningen är jobbig, hoppas det löser sig snart!!

Karin
    hittade ju din blogg, ska sätta mig o läsa i den lite, tycker om att "smykika" i andras liv o tankar så

V har börjat ha storek 62 nu i bodys. Byxor i 50(!) kommer han fortfarande i, verkas som han enligt klädtillverkarna har pytteben och jättelång kropp

vad har era för klädstorlek nu?

• Björklöv

Swe och Sole - Tack och lov så fungerar själva amningen förhållandevis bra, visst gör det ont men det är ändå överkomligt, det är lite pyssligt bara att hålla koll på K's viftande händer. Men ge mig inte en hård kram, då skriker jag och att vända sig i sängen är ett litet helvete

• BasseKatt

Halloj!

Kikar bara in en snabbis för att meddela att vi fortfarande lever... Har varit på landet ett par dagar utan internet (hua!) och sedan dess har det varit fullt upp. Har inte läst nåt sedan i söndags, så jag har väl lite att ta igen kan jag tänka mig...

Jag försöker kika in igen imorgon, läsa och lägga mig i dusskusionerna som vanligt.

Ha en skön lördagskväll!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4