• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

hej!!! tack för idag. supertrevligt. var sen hos en kompis o efter det på uteservering o drack en mellanöl!!! hoppas vi ses nästa vecka igen. kram

• Swenglish

Tack för idag, det var jättetrevligt!

Sannixx- ska också fråga BVC om det vaccinet, vi har fått tid för vanlig vaccinering i juni, ska pneumokockvaccinet tas satidigt eller senare?

hellur- fin bild!

Hoppas ingen tyckte att jag gick för hårt fram med alkoholfrågan, ville bara förmedla vad jag läst om alkohol och amning. Sen är det förstås upp till var och en hur man vill göra.

Fredag imorgon, hurra! Och på söndag ska det bli 20 grader, hoppas det håller i sig till nästa vecka!

• bianca2

swe - vad då för hårt? missade jag ngt?

• Swenglish

Bianca- nej jag menade bara att hoppas ingen tyckte jag propagerade för mycket för att man kan dricka alkohol medan man ammar. jag var själv jättenojjig i början och tänkte inte dricka alls under hala amningsperioden, men sen började jag läsa lite och ändrade mig. Dags att gå tillbaka till mitt rödvinsglas och Stieg Larsson-deckaren!

• bianca2

swe - inte jag i alla fall . jag e fortfarande lite nojig men jag tog ju en mellanöl ikväll. när jag vågar blir det ett glas vin
    kramar

• Lillenlillen

Ang pneumokocker så får de inte ge det på vår bvc innan det blir obligatoriskt. De får tydligen inte handha pengar där. De rekommenderade mig att vända mig till Danderyds barnmottagning om jag ville ha sprutan men i samma mening sa hon ungefär
    1. Om de inte är prematura så måste de inte ha det. 2. Hon vill inte rekommendera att strunta i det eftersom hon då får skulden om "nåt händer" 3. Hon själv och hennes kollegor rekommenderar sina barnbarn att ta sprutan. 4. Citat: "Ska de verkligen behöva vaccin mot ALLT, det verkar som så mycket nuförtiden".... Ni får själva tolka det

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4