• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Frill: Alviv och Påll? sådär brukar det bli när man ammar samtidigt... känner till det mycket väl!

• bianca2

har nu varit på promenad o fikat m lillenlillen o våra småskrikiga sötnosar. vilken lyx att vi bor så nära varandra!
    hoppas du får bra hjälp björklöv!!
    i helgen kommer svärföräldrarna frn blekinge. m o hans pappa ská renovera vårt badrum o gå på fotboll. jag o svärmor sk gå på stan o leka m august. snacka om könsroller. pinsamt...
    kram på er!!

• Sole

halloj!

vi har inte kommit utanför dörren idag, legat o myst i sängen istället, superskönt att ha sånna dagar!!

Nästa helg har jag bjudit över tre av mina tjejkompisar på middag, måste tänka ut någon smidig mat som kan göras med V i babysittern bredvid, alternativt att jag lagar när de kommit så får de gosa med V.
    Ska iallafall göra vår efterrättsfavorit nu, en superduperlättt tiramisu! *mums*

förresten sa jag att jag nu officiellt bantar?

• bianca2

sole - jag bantar oxå. igår åt jag chips o idag har jag fått i mig en chokladboll hittills!

• Jåll

pippil och emma:

Med mitt första barn (jo, jag har ju slunkit in här fast jag har två...) så hade jag tyvärr ingen mjölk utan han är helt uppfödd på flaska sedan 2.5v:s ålder. Vi provad hela lagret av nappflaskor som fanns på babyland -samma prolbem, det kom alldeles för fort... (hade nog lagt ut ca 500sek på nappflaskor bara den första veckan) men sen provade vi gamla hederliga esska-flaskan på apoteket (måste vara apoteket, går inte med esska från nån annan affär). och DEN funka! Med litet hål.. Har haft den till lilltjej nu från v.3 då hon stödmatas på kvällen med ersättning -likadant: den funkar, inget annat!! Vet ju inte om det är ett universaltips dvs funkar för allt och alla eller bara att vi var "lucky" som hitta någe... men det kanske kan vara ett tips? Har gått igenom Nupp, bambino, dr.browns (svindyr) mm.mm.mm.

Nä nu ska jag solla mig till bianca2 och sole och ta å käka lite godis!! Är ju så bra för gravkilonaSkrattande

• Karin99

Hej alla! idag var jag på efterkontroll som sagt, allt var bra och läkt. Det blev ingen Alvin-vägning dock, han sov som en stock i vagnen så vi struntade i det - på tisdag är det läkarbesök så det får bli då istället

Hellur- vilken lyx med fönsterputsning, jag var på g att göra det när jag var på BF+1 för att få igång värkarna, men det blev aldrig av, och det har fortfarande inte gjorts! Får tjata på mannen, eller kanske ringa ett proffs. Får man fråga vad det kostade?

Bianka- haha, verkligen könsroller, pinsamt, jag vet hur det är! så är det alltid när folk är här, tjejerna gullar med Alvin medan killarna spelar fotbollsspel typ...

Sole- jag älskar tiramisu, har aldrig gjort det själv. är det svårt? skulle gärna ta receptet - om det är enkelt alltså.

Alvin, vår älskling 070315
  • Jåll

Efterkontroll?! Är det nån mer än jag som inte vart på det? Har funderat på det, brukar ju höra till... men jag har inte hört ett ljud om det, och ändå blev jag sydd. Födde på södra bb förresten -nån mer? Det kanske inte görs där? hmmm

• Karin99

jåll - jag ringde själv och bokade tid. ville se så allt var bra... och visa upp min guldklimp för min bm

Alvin, vår älskling 070315
  • Jåll

karin: ok... Allt känns ju bra å de e ju 8v sen så jag skippar nog det.. var bara nyfiken på hur det "ska" resp har gått till...

fler?

• bianca2

jåll - samma för mig som för karin!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4