• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74

Trist, onsdag är den enda dagen jag inte kan. Hoppas ni får trevligt så hänger jag med nästa gång.

I helgen ska vi till Linköping och träffa farmor och farfar, de har bara träffat Filippa en gång så de är riktigt laddade. Blir spännande och se hur bilresan går, har inte åkt med henne så länge förut.

Ha en skön helg!

• Björklöv

Det gick riktigt bra på amningscentrum idag... Fick jättebra hjälp med småkorrigeringar hur K ska ligga vid bröstet så nu ska själva amningen fungera bättre, fick även en massa andra bra tips. Hon tog lite bröstmjölk från det ömma bröstet för att göra svamp- och bakterieodling, får (förhoppningsvis) veta resultatet på måndag. Det gör fortfarande jätteont i bröstet och jag har även feber (fick rent feberfrossa precis innan jag åkte till sös), vilket tyder på mjölkstockning men Wiveka kände lite på bröstet och hon trodde inte att det var mjölkstockning då det inte fanns några tendenser till knölar.

Har haft besök av min storebror, tvillingpappan, som tyckte att K var så liten fast stor Hans pojkar fyller två år nu i maj

Bianca & Lillen - Låter som en trevligt date, nästa gång hänger jag gärna med om jag får

• bianca2

Björklöv: super att du fick hjälp o självklart får du vara m nästa gång! kramar

• Jåll

sannix: haha, man hinner Skrattande Har tex nu kommit hem efter festen och väntar på att lilltjej ska somna ordenligt så jag kan sova oxå

Karin: men jag ÄR ju plusmedlem!!! Vet bara inte hur man gör (är tekniskt inkompetent Räcka ut tungan)

Får se om jag hakar på på onsd även fast jag inte känner alla än? Får se beroende på tid, vore superkul men det ska ju passa med storkillens dagistid allra helst -mkt saker å få ihop nu för tiden!!!

God natt alla nattugglor!!!

• SanniXx
    Jåll: Hoppas ni hade det skoj
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

Jåll: när du skriver ett inlägg finns en ruta längst ner där det står "sidfot". där skriver du det du vill ha i grått.

Jag heter Josefin, inte Karin!
  • Sole

björklöv
    skönt att det gick bra på amningscentrum, hoppas det ordnar upp sig snart!

jag sov på soffan inatt för att L tog nattpasset och sen skulle jag nu gå in och lägga mig i sovrummet och båda två sov som grisar och tog upp hela sängen så det fanns ingen plats för mig, men de var så söta ch V snarkade för fullt!

Jåll
    självklart ska du följa med på fika, ingen tid eller plats är väl bestämd ännu?

lillie
    vi har inte heller åkt så långt ännu, men det kommer säkert gå jättebra!
    Vi ska ju bila i Skottland i sommar och jag har fått höra från flera håll att de säger till om de inte vill sitta i bilbarnstolen längre.

• Emma3
    Björklöv: Skönt att det gick bra på amningscentrumet, hoppas det börjar göra mindre ont i bröstet snart.

Jåll: Du kan oxå gå in på inställningar och sen står det Sidfot för forumsinlägg där skriver du det du vill ha skrivet, så slipper du skriva om det varje gång du skriver ett inlägg.

Åh synd på onsdag kan inte jag ska till bvc, hoppas jag kan nästa gång var ju länge sedan ju
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen
    Ang efterkontroll så har jag varit på fyra(!). Jag ringde direkt efter hemkomsten och då ville inte min BM vänta sex veckor med att kolla hur det stod till eftersom min söm i mellangården hade spruckit när jag var på toa (hua, det var inte skoj!). HUr som helst fick jag komma var femte dag då i början tilsl hon kände att det såg bra och läkt ut. Sen var jag på min rutinkontroll och fick p-piller osv. Har dock varken örjat ta dem eller ens hämtat ut dem. BM sa att jag är torr som ett läskpapper "därnere" pga amningen, bara tanken på sex känns lite småjobbig då!! Men det kommer, jag stressar inte

Björklöv: Självklart ska du haka på nästa gång!

En annan sak, ni som är i liknande situationer På kvällarna somnar Inez ibland på soffan/i våra famnar och nu har vi börjat sätta på henne pyjamas INNAN det händer och sen brukar vi lägga henne på vår säng. Men hon sover SÅ lätt (alltså sover inte tungt när hon sover) och vaknar hela tiden och gråter för att man har gått ifrån henne. Så fort man kommer tillbaka är hon nöjd och somnar om... Det går sådeles inte att lägga henne i sängen förrän vi lägger oss. Någon mer som också har en sån unge?
  • SanniXx
    Lillenlillen: Jag brukar lägga mig bredvid Ida tills hon har somnat. Oftast brukar jag själv somna. Hehe..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4