Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
haha, klubben för inbördes beundran!
men jag åhller med, bästa mammorna!
haha, klubben för inbördes beundran!
men jag åhller med, bästa mammorna!
För mig funkar tisdag om vädret är så pass bra att man kan vara ute.
Inez är sedan fyra dagar inne i sin 12-veckors-skrik-period... Det yttrar sig som så att när vi försöker lägga henne vid 19 skriker hon och så får hon sitta med i soffan i nån timme och sen somnar hon på mitt bröst av utmattningen. (Om vi väntar med att lägga henne till senare skriker hon också vid 19-tiden) Sen kan vi lägga henne i takvaggan vid 20 och så sover hon till 6 som vanligt men innan dess hinner hon äta två gånger istället för en gång. Och trots att hennes jobbiga perioder är helt okej om jag ska jämföra med vad jag hört i min mammagrupp så kan jag ju bli helt matt!!
Idag har jag köpt present till mig själv, satte in en bild i bloggen. Jag har inte kollat mitt saldo den här månaden, huuuualigen!
I min mammagrupp på MVC är de flesta lite äldre (runt 30) men det är en kanongrupp. I min mammagrupp på BVC är de flesta i min ålder och nja, kan inte säga att jag har så mycket gemensamt med dem. Fast jag vet inte, jag har nog inte gett det en ärlig chans där. Jag har ju er ![]()
Josefin: 13:00 är en bra tid! Den som vill vara ute tidigare om det är kanonväder kan ju gå ut innan ändå...
Idag hoppas jag att vi ska åka till vårt landställe i Öregrund. För er som inte har varit där så går det SL-bussar dit om man vill åka över dagen när det är fint väder. Det är KANONVACKERT med båtar och glassbar och hamnbarer!!
Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:
Lillie74
Pippil8
Lillenlillen
J79
SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
Angelicious: WOW, fint! GRATTIS!
btw Vivs:
rosa hörselkåpor för 169 kr: http://www.motobikers.se/sv/article/1319/peltor_horselkapor
Sole: Såg ju väldigt bra ut med det där däcket. Blir många FL-träffar där va?
Zul: Inez rullar också till sida, men det verkar gå bättre med överkropp än den tunga underkroppen
Har just upptäckt händer och att hon kan klappa oss i ansiktet (lite dålig motorik än så det blir liksom "slap in the face" men ändå!
Ang sovning på mage så har Inez sovit dagpass på mage sedan hon var bara några veckor. Det har funkat jättebra men jag har inte vågat ha henne på mage på natten ändå. Magsovningen började med att vi fick det som tips när hon verkade ha ont i magen och sen har vi fortsatt att bädda på ett bord och låtit henne ligga där vi är och hon sover jättebra! Dock väljer hon alltid ena sidan för att solen skiner in från fönstret från andra sidan, så vi får byta ibland så hon inte blir sned i nacken ![]()
Bianca2: Tack själv för nice lunch även om det blev i skuggan ![]()
Det verkar bara vara Stockholms fria och Riddarfjärden som går ut idag (i närheten) och det är ju relativt små skolor. Ska vara om de tar med sig 15 polare var då ![]()
TACK alla gulliga för idag! Vilken KANONDAG för picknick och socialt umgänge i solen
VAr helt slut när jag hade gått hem hela vägen!!
Vivs - jag har också fått färg! Ordentligt. Men bara för det försvinner den väl innan jag vaknar imorgon.
Jag och Sofffy går powerwalk från Råsunda (fotbollsstadion) till Rådhuset imorgon kl 8 om nån är vaken vid den tiden och vill följa med :D Ni har mitt nummer, men jag gissar att de flesta ligger i sängen med make/barn by then?
Nu har vi varit hemma i en halvtimme efter avslutat powerwalk från Solna Centrum, runt Kungsholmen via Pampas och till Rådhuset. Lyckades fånge en stor fågelbajs MITT på gula parasollet
Ska nu fortsätta promenera, närmast till Hagaparken för lunch i solen. Ha en bra dag allihop!
Kram
idag har inez fått sin spruta. det gick bra, men så var det ju erik som höll i henne (jag avstod mer än gärna). hon har hittills inte visat någon negativ reaktion på det hela...
håller (samtidigt som jag torkar inez efter avsvalkande dusch) på och lagar en sista-minuten-sommarbuffé till min mammsi som fyller 52 imorgon :) följande ska produceras/läggas upp på fina fat:
FÖRST
- drink
- "myrstack" (philadelphia, stenbitsrom, rödlök i en svart "hög", tas med knäckiskex)
SEN
- vin & grapefruktlemonad
- färskpot.sallad m sockerärter, rädisor, bladspenat, kalamata-oliver
- grillade marinerade kycklingklubbor
- rostbiff
- vetesallad m svarta bönor, gula cocktailtomater och lavendel
- tomatsallad med mozzarella, pinjenötter och avocado
- hummus
- kall sås på spenat och basilika
- kall yoghurtsås m vitlök, dijon, soya och chili
SIST
- melon med parmaskinka
- bigaråer
- (troligtvis) vaniljglass
Men vinet köper jag nog färdigt
Ha en skön kväll, om än något VARM!
ang kläder så har lillan haft på sig trosor m ankstjärt och en tunn t-shirt idag... t-shirt är bra tycker jag, då kan man dra upp och blåsa på ryggen i värmen ![]()
Sole: GRATTIS, guvakul!
Sole igen: Vad bra, Erik är också ledig 2 månader från typ midsommar så då kommer vi och våldgästar er ungefär varannan dag då. Fiiint! ![]()
Har du några bilder förresten?
Idag har jag haft min längsta tid ifrån lillan, så länge som 2,5 timme blev det
haha. Det längsta innan har varit 1,5 timme... Fast vi har inte haft behov av att vara ifrån henne. Eller det har inte direkt funnits något tillräckligt viktigt occasion som hon inte kunnat vara med på. Hon har istället varit MED på tre seriösa fester med drinkar, mingel och galenskap. Hur som helst, idag var jag och Erik på AIK-Örebro utan henne, hon sov gott i vagnen på mormors bakgård (den som det var bild på i bloggen för er som kollade där igår)..
BTW så har jag och Bianca bokat samma babysim from augusti, fredagar 15:00 på Vattenhuset i Solna C. Kanonkul ska det bli att plaska hela familjen ihop, och med deras lilla familj
Krams på er.