Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

murgrönan

mailat!

• Lillenlillen

INGEN action här!! Märks att det är påskafton! Jaja glad på sk på er (igen)

• Lillenlillen
    bianca2:
    För små amningsbehåar, haha! Förstår vad du menar. Min som jag köpte på Lindex är lagom när jag inte har fullt av mjölk i tuttarna men lagom till det är dags att amma sitter tyget STENHÅRT runtom när jag öppnar "luckan", haha. Uj uj! Jag trivs inte så bra med den, kör mest på typ enkla behåtoppar i elastiskt tyg, tycker det går mycket smidigare när jag ammar ute osv. Man måste liksom inte krångla upp kläderna lika mycket
  • Lillenlillen

Idag har vi haft vår andra lata påskdag med bara lilla familjen. Promenerade till Solna Centrum och framkallade förstoringar på lillan från USB-minne. Kostade bara 9 kr/st för 15 x 20 cm och hittade ekramar med passepartout på Åhléns för 110 kr/st så det blir presenter av det! (min pappa, plastpappa och svärmor fyller år nu precis). Sen framkallade vi vanliga små bilder med vit kant och köpte magnetramar som små presenter i påskäggen. Piffigt va?

Det är såå fint väder men så uschligt kallt juh!! Tänk om det kunde vara lika varmt som det ser ut ute, då hade jag inte gjort annat än gått med vagnen!

Jag har förrsten fårr värsta laga-mat-energin! Ena dagen lasagne, nästa rotfruktsgratäng, nästa pasta med ugnsgrillade grönsaker och getost, nästa wok och fried rice. Börjar nu få slut på idéer! Vad gillar ni att laga?? 

• Lillenlillen
    Sole:

Vi planerar inte heller, va handlar och lagar varje dag. men det beror också på att vår frys är lika stor som vår DVD-spelare (frysfack, himla skräp!!)
  • Lillenlillen
    BasseKatt:
    Håller med Swenglish ang likheten med din sambo!! Och söt e ungen med!

Swenglish:
    Jag vet inte varför jag orkar men jag orkar inte sitta still mer än när jag skriver på FL/lägger upp bilder/sitter på msn en stund! Det blir långpromenader, fikor, shopping, allt allt allt. Jag gissar att jag är som jag alltid varit - totalt rastlös! Date med lillan för matning var 3-4 timme samt blöjbyte och gullande när hon är vaken. Resten av tiden måste man ju skaffa sig saker att göra! Jag är också trött mellan varven men det verkar inte stoppa mig, uppenbarligen. Fast mannen är bra, han är vaken om hon är vaken på natten och inte måste amma och han tar nästan alla byten!
  • Lillenlillen
    Bianca2:
    Jag är nog inte så huslig, mer rastlös som sagt Om du har svårt att få det att gå ihop när sambon drar till jobbet (jag börjar ju bli van, Erik har jobbat i tre veckor) så kan vi slå påsarna ihop äta gemensam lunch! Du kan passa bebbar, jag kan laga
  • Lillenlillen
    Sole:

Det blir lunch i Råsunda då, så så länge du är redo att ta dig hit så är du såklart välkommen ;)
  • Lillenlillen

Sole:

Ha ha ha, vi bor också jättenära torget, fast åt andra hållet. Bra mycket närmare än Gröna stugan så du skulle kommit förbi på fika istället haha

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4