Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Aaah, ciao allihop!
Idag har vi födelseannons i DN om nån vill se :)
Kram på er!
Aaah, ciao allihop!
Idag har vi födelseannons i DN om nån vill se :)
Kram på er!
Hellur:
Man KAN se den på nätet.. På förstasidan en bit ner står det "papperstidningen som pdf", där kan man ladda ner tidningen till sitt skrivbord/öppna den direkt på nätet och på sidan 26 i A-delen (nyhetsdelen kallar de den på hemsidan) finns FAMILJ / Födda!
Nu måste väl änså Sole vara inne och föda? Inte varit inne sen igår eftermiddag jöh!
ETT LITE TIPS
Jag tipsade Sole och tänkte jag skulle tipsa er andra med. Små bebbar som de vi får nu ser tydligen bara rött, svart och vitt så skaffa nån grej de kan kolla på som är i de färgerna. Inez älskar sin mjuka skallra som är i just de färgerna och som har stora ögon. HOn kan titta på den länge länge utan att tröttna. Ögon är ju också sånt de noterar och gillar att titta på. Bara ett tips alltså :)
Annars har jag varit på återbesök på MVC idag, skulle kolla sprickor och läkning.. Allt såg bra ut sa hon först och sen fick jag återbesök på torsdag (om två dar).. haha, låter lite som dubbla budskap?? ![]()
OM BAJSNING.
Inez bajsar minst en gång varje gång hon äter, vilket hon gör nästan var tredje timme dygnet runt så Swenglish, Fredrik är i gott sällskap!
OM AMNING:
Min amning funkade kalasbra på BB sen fick jag sår på höger efter några dagar hemma, men de börjar försvinna och smärtan är helt klart överkomlig nu. Om ni får sår, testa salvan Bepanthen för 49 kr på Apoteket!, smörj in efter amning och låt torka in innan ni sätter på BH (man får drälla lite, haha). Innehåller paraffin som gör vårtorna mjuka (både skönt just då och vid nästa amning) och det har hjälpt mig massor! Nu känner jag bara när hon tar tag och sen känner jag knappt att hon suger. Och salvan är helt ofarlig för barnet att få i sig.
Jag tror man ska väcka dem om de inte ätit på fyra timmar, eftersom 3-4 timmar är det ideala. Jag försöker amma lillan vid 22 så hon vill äta igen innan vi somnat ordentligt, sen en gång till vid 4-tiden och sen när vi vaknar på morgonen. PÅ så vis får man bara ett "stopp" i natten".
OM SOVNING:
Vi har en snuggle nest men Inez VÄGRAR att sova i den eftersom hon inte ser ut ur den, vilket gör att hon lika gärna kan sova i sin vagga som i sen. Så vi använder den inte, hon sover precis intill min kropp och vaknar lycklig ![]()
Zul:
Jag skulle säga att min latensfas var ungefär 35-40 timmar och då hade jag även seriösa förvärkar dagen innan! Hur är statusen hos dig nu?
Angående BVC-besök
Vi var på BVC för första gången igår morse. Helt snurrigt, i förrgår MVC, igår BVC och idag MVC samt på tisdag MVC igen (kollar sprickor, läkning o så, de vill hålla koll så jag inte får infektioner i sprickorna).
Hur som helst. På BVC... Inez vägde ju 3170 när hon kom och 3110 på PKU-tester. Igår vägde hon 3560 gram, dvs. hade gått upp precis 450 gram på 7 dagar. Behöver jag säga att hon äter som en mindre häst?
KUL att det händer lite mer, fler som börjar komma nära förlossning! Björklöv - hoppas hoppas det händer snaaaart! Grattis Angelicious! och Zul: jag hade föredragit igångsättning framför snitt alla gånger! Men å andra sidan, apropå det där som Pippil8 skrev angående att kanske få en utdragen förlossning så hade ju jag det ändå ("du har inte öppnat dig alls sedan förra undersökningen" fick jag höra fyra gånger av tre olika barnmorskor).
Snart måste vi ju börja lista bebbarna med namn, mellannamn, datum, vikt, längd. Tycker iaf jag är en rolig idé, kanske i åldersordning rent av??
Kram på er!