Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Swe:

NEEEJ alltså absolut inte hela tiden! När hon signalerar sugreflex får hon först nappen, sen när hon blir hungrig får hon mat. Alltså bara innan hon äter om hon inte väntat väldigt länge (typ 4,5 timme) för då är det oftast mat-panik-skrik direkt Och min bvc-tant säger att vi ska ta bort nappen när hon är 3-4 månader och sugreflexen lagt sig! Sååå e re!

• Lillenlillen

Ang badolja i badet
    På BB på DS sa de att vi inte skulle ha något alls i vattnet innan hon är några månader och att huden ska bli lite torr för att den inte är van vid förhållandena utanför livmodern. Men sen gör tydligen torrheten att deras små kroppar fattar att det behövs fett dit från bröstmjölken... Sååå vi har därför inte använt nåt alls mer än vatten och vi badar lillan/duschar med genne en gång i veckan

Ang vagnfärder

Haha, min dotter är helt hopplös! Hon har inga problem med att åka i vagn länge men antingen ska hon sova (vilket hon sällan gör, hon bara TITTAR med jättestora ögon) eller så vill hon SE ut över kanten, så idag har jag först gått och lutat vagnen så hon kunde se ut (endast då var hon tyst) och sen fick jag pallra upp henne så hon halvsatt mot vagnens framkant!!

• Lillenlillen
    Swe:

Klart att du ska komma på fredag! Och ja, hon e gullig lilla loppan, såg helt fånigt ut att hennes lilla lilla huvud stack upp längst fram i vagnen. Jag fick liksom lägga åkpåsen så det blev en "slänt" och sen luta lilla huvet mot sufletten Fisken (det rödvita till vänster) kommer från IKEA. Vi har även en haj och en bläckfisk, de hängde på ett paket hon fick och köps styckvis för typ 10 kr.
  • Lillenlillen

Sole:
    Ja, det värsta var att uppleva hennes roll som diktator över mamman! (vill inte fundera på hur trotsåldern blir med min lilla loppa) Hon skrek som en stucken gris så fort jag försökte lägga henne ner (det hela började med att hon hamnade fel i vagnen och liksom låg mot sufletten). Och tydligen var hon väldigt nöjd med det "felaktiga" läget, trots att folk flinade åt henne när de gick förbi oss

Idag ska vi på mammagrupp (träff nr 2, jag missade första). Vi ska tydligen prata babymassage och sen väga och mäta och sånt efteråt. Ska bli skoj!

Ha en bra dag tjejer! Kram från mig och lilla Ini

• Lillenlillen
    Swe

Jaa ni e galna, haha!

Här blir det promenad i fina vädret, mammagrupp och sen ut och köpa sånna där svindyra solglasögon som jag ALDRIG köper (förbrukar minst tre par från typ H&M/Lindex/Åhléns varje sommar)... Men vi får se, kanske ångrar jag mig när jag står vid kassan. har såå svårt att prioritera dyra solglasögon men det är ju så mycket bättre för ögonen!
  • Lillenlillen
    Björklöv:
    Synd att du känner att det blir för jobbigt, men jag förstår dig. Det är ju inte så länge sedan Klara kom heller! Det går garanterat fler karavaner till Haga, med mig i spetsen! Vi bor ju så nära så vi kan ju gå skytteltrafik

Bianca2:
    Skrev i din gb angående träff och mitt mobilnummer finns i inboxen

Och JAA jag skämde bort mig själv med Donna Karan-solglasögon för nästan 2000!! Pilotbågar, både snygga och fantastiskt sköna på!!

kram på er
  • Lillenlillen

Idag har vi förresten varit på spädbarnsmassagekurs. Den kostar 50 kr i Råsunda och då får man kursmaterial och massageolja, himla bra köp och lillan verkade verkligen gilla det. Hon låg och "pratade" hela tiden medan alla andra var tysta eller sov. hon är som jag, munnen går i ett 

• Lillenlillen
    bianca:
    hahahahaha! humor i vardagen. jag badar gääärna, men har inget badkar och ingen tillräckligt gigantisk balja barnmassage får du automatiskt gå på om du vill när du är knuten till vår bvc, hima bra!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4