Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Där postade vi samtidigt Sannixx- fixar till listan:

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx

• Swenglish

Lillie o Vivs- känns rätt bra ändå att andra bebisar skriker sådär plötsligt, trodde det bara var Freddy... det tyder ju ändå på att det är "normalt", även om det är läskigt!

Sole- F har också börjat äta på händerna även när han inte är hungrig!

Vivs- samma här, han vaknar jättetidigt. Inatt hängde jag en filt för fönstret och då sov han mycket bättre! Ska skaffa mörkläggningsgrdin...

Nu sover han en liten förmiddagslur, borde passa på att duscha, hänga tvätt osv, inte fastna vid datorn... Äntligen fredag!

• Swenglish

Vivs- aha då ska jag nog också prova pampers, tycker också libero läcker. Inatt läckte det kiss till exempel...

• Swenglish

Håller med Ginger- ute skulle vara skönt, och gärna Söder! Eftermiddag passar bra, ska vi säga klockan 14?

• Swenglish

ginger- kan man vara inne på nyfikel gul om det inte blir fint väder? röstar för det i sånt fall!

• Swenglish

Zul- aha, det kan vara bra att veta att de inte gilade vagnen därinne, hade tänkt ta med mig Freddy dit nån dag och fixa till mig. Sa de rent ut att hon inte fick komma in eller?

bianca- vet att det är långt från er men tipsar ändå om Grünewaldvillan i Saltsjöbaden, superhärligt hus, man får ta med mat och dryck och de har porslin, glas etc. Sen kan man ha bröllopsnatten på Grand Hotel Saltsjöbaden, inte dumt alls! www.grunewaldvillan.se

Street är rätt stort men tror inte att det är tillräckligt stort för 10+ barnvagnar. Är det dåligt väder kanske vi ska ta Kulturhuset igen, där fanns det mycket plats.

• Swenglish

God morgon!

Karin- vi ger inte heller ersättning. Är också torr i både näsa och mun, nice!

Sole- F hade också en sån kväll igår, fast mer från typ 17 till 21, han kunde inte alls komma till ro, somnade typ 20 minuter emellanåt. Till sist somnade han vid halv tio och sov till nästan 4!

Skön helg alla!

• Swenglish

sole- usch stackars! Har du nån kompis som kan komma över och kånka runt på V ett tag? Kram

J79- det verkar faktiskt väldigt vanligt! När det hände med F för några veckor sedan kändes det som jag var helt ensam om det, men nu är det flera som haft såna oförklarliga skrikattacker. Mycket konstigt men säkert heeeelt normaaaalt!

Medusa- jag har också fått ont i ryggen nu, tråkigt! Vad är det för skillnad mellan en kiropraktor och en naprapat och vilket är bäst?

• Swenglish

Vi kör inte heller nån metod, och det verkar funka bra ändå. Skulle aldrig funka att truga Freddy i maten sådär, han äter tills han är mätt, sen är han vaken ett tag, och när jag märker att han blir trött (vanligtvis efter 2-3 timmar) lägger jag honom, oftast somnar han. Sen sover han olika länge beroende på hur mycket han behöver. Tror det kommer funka med mer schemalagda dagar när han blir äldre, nu reglerar han det bäst själv verkar det som. Min BVC-syrra gjorde en arg min och sa att hon inte hade mycket till övers för Anna W när jag nämnde henne... Precis i början när F var nyfödd läste jag lite boken och fick världens ångest för att vi inte hade stränga scheman för Freddy, var vi världens sämsta föräldrar?? Men sen insåg jag ju att vi är världens bästa föräldrar! Jämte er andra, förstås!

• Swenglish

Här är en trött kille! Han har sovit mellan halv tolv och två, ätit lite, somnat igen och vaknade vid halv fyra igen... Nu ligger han och pratar med pappa på soffan och fäktar med armar och ben för glatta livet! Har haft skön utflykt till Sigtuna med lunch ute innan regnet kom.
    Nu är höger bröst en fotboll så jag tror jag ska se om han kanske
    kan äta lite!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4