Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
björklöv, nej, har bara varit hos Britt-Inger och Jeanette. Men hon är säkert jättebra! Hoppas du får ordentlig hjälp, så jobbigt när det strular till sig!
björklöv, nej, har bara varit hos Britt-Inger och Jeanette. Men hon är säkert jättebra! Hoppas du får ordentlig hjälp, så jobbigt när det strular till sig!
Om man har automatisk inloggning på Familjeliv, loggas man då in så fort man slår på datorn?
Godmorgon i det underbara vädret!
Björklöv, skönt att det gick bra på amningscentrum! Hoppas de inte hittar nåt i bakterieodlingen utan att det "bara" var fel tag!
Jag kan inte heller på onsdag tror jag, men det går ju fler tåg!
F har vaknat var tredje timme inatt och velat äta, föut har han sovit minst 4-5 timmar på raken på natten. Tillväxtperiod?
Björklöv- usch ja, jag vet den känslan när man inte ens vill hålla sitt barn!
Kände mig som världens sämsta mamma när jag belv irriterad när F ville ha mat för att jag visste hur ont det skulle göra! Och hur lätt är det att hålla sitt barn när man inte vill att det ska röra brösten? Tänker på dig och hoppas det blir bättre SNART!
Zul- aha, då är jag alltså inloggad här mest hela dagen för datorn står på mycket. Folk måste tro att jag hänger här jämt!
Hellur o Lillen- inte bara jag som är uppe ett par gånger på nätterna alltså! Blev bortskämd med att bara vakna en gång... F verkar ha liknande matmönster som inez.
Lillen- Freddy brukar också sova 2-3 timmar på förmiddagen och 2-3 timmar på eftermiddagen, särskilt om jag är ute och flänger, hemma blir det lite mindre sömn. Jag tycker det är skönt, man hinner med att göra en massa... Sen får man gulla extra mycket när han är vaken, och han är så glad och skojig att ha att göra med när han är pigg!
Karin- Nu har även jag tjuvläst din blogg, tack så mycket för trevlig läsning! Går gärna nån promenad på Söders höjder framöver! och så undrar jag vilken secondhand det var du köpte mussetröjan på?
bassekatt- kul att ni ´haft det bra, trots avsaknaden av internet!
Hade tänkt gå ut och ta en öl ikväll, om man hade kunnat sitta ute, men nu är det så kallt att det får vara. Om inte nån har tips på ett ställe där man kan ta med en bebis, inte så högljutt osv? Annars får vi invänta varmare tider och mysa i soffan, inte så dumt det heller!
Godmorgon!
Medusa- Freddy sover också med oss, tycker det är så mysigt. Han har egen kudde och täcke och vi har så bred säng att han har mycket egen plats. Jag sover väldigt tungt och störs inte, mannen sover lätt och sover på soffan i veckorna, hos oss på helgerna.
Sole- det är så konstigt med storlekarna, F har haft nåt i 50 tills precis för någon dag sen, passar bra i 56 men det börjar bli dags för 62 nu. Har hört om bodyförlängare nånstans, nån som vet nåt om det?
Karin- aha då tror jag jag vet vilken affär det är, tack! Lustigt att du nämner nästa barn, just igår så fick jag känslan att jag skulle vilja bli gravid igen... Fast det kommer inte hända än på ett tag, men tanken kändes liksom inte främmande!
Björklöv- trist med magsjuka, hoppas inte du och Klara åker på det!
Åh vilket härligt väder! F och jag har varit hos mormor och morfar hela eftermiddagen medan mannen tränan för maraton. Galning!
Björklöv- var hade de halva priset på jackorna?
Sole- hänger också med på promenad och som Pippi passar torsdag eller fredag bäst!
Lillen- åh vill också ha nya kläder, vill inte riktigt handla än eftersom inget passar, trist. Men ska köpa nåt fint till mig att ha på Freddys dop i juni. Vill gärna ha receptet på risotton, låter jättegott!
Emma- vilket härligt flin!
Lillen- åh vad jag blev sugen på risotto, tack för tipset!
Björklöv- ska kolla min lokala butik. Vilken storlek tog du?
Frill- ja det där med övertrött känns igen... Om F blir gnällig brukar vi tänka eftre hur länge han varit vaken, och om det gått ca 2-3 timmar, och vi vet att han är mätt, brukar vi lägga honom, oftast funkar det.
Freddy har börjat "prata" jättemycket de senaste dagarna, han kan säga "aaaaaa" "ääääää" med varierande tonfall och melodi och även ett enstaka "äguuuu". Hur roligt som helst att sitta och prata med en som "svarar"!
Sole- det var ju superbra, 2,3 kg! Impad! Tror du jag också gått ner det om jhag ätit ca ett halvt kilo godis i helgen?!
8Extrapris på ica maxi, helt livsfarligt ju!)
Karin- vi ska också döpa Freddy, min mans familj är jättetroende, hans morfar är präst (och vigde även oss), så det är viktigt för dem. Jag har inga problem med det. Namngivningsfest på Djurgården låter härligt!
Björklöv- Skönt att brösten känns bättre! Jag har fått ont i mitt vänstra igen... Vet inte om jag ska avvakta och se vad som händer eller ringa till amningscentrum igen. då ska jag kolla Pop i veckan!
Freddy sov från halv ett till sex inatt och jag vaknade som en ny människa, det var värt genomblöt BH!
Bränna-fett-promenad på torsdag runt årstaviken (kan helst på fm)
Sole
Swe (prel.)
J79- här har jag sett www.onetex.se/onetexfr4.htm . minsta ordersumma är 100 kronor, så om du är intresserad kan vi beställa tillsammans? Kanske nån mer som vill, så kan vi dela på frakten?
Björklöv- skönt att det inte var nåt! Mitt onda på vänster har också blivit bättre, jag har varit extra noga med taget nu och det blev bättre!
Gud vad jag fått ont i ryggen, tror det är att jag spänner mig när jag ammar. Har ammat ute i solen idag, vad skönt det var! Två-månaderskoll imorgon, vad tiden går!