Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack för trevlig pickninck idag! Det får vi göra om, ska ju bli så varmt nu också!

Hellur- hoppas du fick tag på nån bra på amningscentrum! Trist med ev. mjölkstockning. Vi köpte en vanlig lite Esska-flaska, men du måste köpa andra nappar till, blev rekommenderad en rund bambino-napp, minsta hålet, och tänk på att han ska ha hela nappen i munnen så att han gapar så stort som möjligt.

J79- tråkigt med foglossningen som inte ger med sig! Hoppas det blir bättre snart!

Känns så skönt att amningen funkar nu! (Peppar peppar... ) Ska fira med champagne i helgen!

• Swenglish

Goddag!

Har hängt på Djurgården hela dagen, skönt! Men nu ska vi kolla fästingar ikväll, fanns massor! Mamman nojig...

pippi- när jag pumpade matade mannen honom, nu när jag ammar igen är det ju förstås jag som går upp. Vi byter sällan blöja på natten... På kvällen tar mannen mest hand om sonen, jag får pusta ut lite och han får mysa med sin son.

Sole- åh, får så små foton i sitt pass! Vad kul, då ska jag iväg och fixa det snart! Måste båda föräldrarna vara med? behövs bara personbevis?

Vivs- lycka till på BVC imorgon-och med att vara där 8!!!

• Swenglish

Usch, Freddy har haft sin gallskriksattack igen! Har hänt ett par gånger förut, alltid när han är glad och nöjd . Helt plötsligt börjar han gallskrika som om han höll på att dö! varar kanske 10-15 minuter innan han lugnar ner sig. Nyss badade han med pappa, som han älskar, och plötsligt började han gallskrika. Jag satt med honom i soffan insvept i handduken, så kräktes, kissade och bajsade han på mig. Jag bryr mig förstås inte, bara han mår bra! Vad kan det vara?

• Swenglish

Zul- hoppas du blir nöjd! Vi har också köpt den boken, efter tips från lillenlillen! Visst är den fin! Däremot tror jag Fredrik är för liten att dra Agnes vagn, han är bara 6 veckor!

Bianca- förstår precis, man vill att de ska visa upp sig från sin bästa sida!

Sole- hade varit skönt, vi får planera in det en annan dag! det är härligt hos oss här nere vid sjön!

Hellur- skönt att ni haft en lugnare natt!
    Hellur&j79- ja, vi får hoppas att det bara är ont i magen! Tycker bara det är så konstigt när det kommer som en blixt från klar himmel och låter annorlunda än vanliga skriken. Skär i modershjärtat...

Ska iväg till mannens jobb nu och visa upp underverket! Kram på er i solen!

• Swenglish

Godmorgon!

Björklöv- jag hade också rekommenderat bepanthen men som som du säger låter det som svamp eftersom det kliar också. Ring amningscentrum på Sös på måndag, eller ring amningshjälpen, tror man kan ringa dem på helgen också. Känner för dig, vet hur det är att sitta mitt i natten med en gråtande bebis, trasiga bröst och själv gråta. Hoppas det blir bättre snart! Om du bara ammar på ena bröstet tror jag du borde pumpa det andra för att hålla igång det och för att inte sprängas. Sen kan du flaskmata den mjölken till K.

Bassekatt- tror det är som Sole säger, folk är rädda för att de inte vet vad de ska säga. Sen kanske de inte vill tränga sig på iom att Emil är så liten men vet inte att ni sitter och längtar efter besök!

Sole- lycka till med möhippan! och ha så roligt!

Inatt har F sovit mellan 23 och 05!!! Sen låg han och sov,gnydde och pruttade till halv nio då det var dags för nästa amning. Lyx!

• Swenglish

Vivs- fina bilder!

Medusa- nej, ingen ersättning, säkert bara tur... men om han knorrar på natten efter ett par tre timmar har jag börjat sätta i nappen och då somnar han om så gott.

Björklöv- skönt att det kändes bättre!

amning...

• Swenglish

Ha det skönt på landet Bassekatt!

björklöv-skönt att det börjar kännas bättre, ska bli intressant att höra vad amningscentrum tror! Lycka till!

Sole- det är ju sååå mycket roligare att handla till killen än till mig själv när inget sitter snyggt... Nu har jag iallfall sorterat bort mammakläderna till största del...

Vad har ni för amningskläder? Jag har mest valiga tröjor som jag drar upp, men det blir lite exponerat. Boob är ju så dyrt och HM värdelöst med världens minsta hål.

Har haft en skön helg, och Freddy har varit så mysig och go att ha att göra med! Han börjar bli mer och mer "med", ler mot alla och föröker sig på att skratta nästan! Igår hade han en vakendag då han nästan inte sova alls under dagen, idag har han istället sovit mest hela tiden... Rutiner-I don't think so... Mannen jobbar imorgon men sen ledig igen tisdag, tjoho! Har börjat fixa med dopinbjudningarna , roligt men mycket jobb!

Imorgon ska vi gå på stan med mamma och sen fira amningen med champagne på kvällen, kanske gå och titta på npn brasa också. Ha en skön söndag kväll!

• Swenglish

Lillen- håller med, känns trist men vi har också fått grejer som vi inte använt, oftast för att det varit opraktiskt eller redan för litet (fick mycket från England som vi ju inte kan byta). Sen fick vi nästan uteslutande ljusblåa saker, är inte så förtjust i det...

Zul- hur blev barret?

Vilket regn, ska lägga mig och amma och lyssna på det, mysigt!

• Swenglish

Hej, ja här var det superlugnt! Vi har skön hemmadag, fixar dopinbjudninger osv. Firade Freddy och amningen med gula änkan igår, så gott! Ang. alkohol och amning så dricker jag max två glas vin åt gången. Mjölken har ju samma promillehalt som blodet, alltså minimalt med alkohol. Så om jag dricker två glas vin så har mjölken en promillehalt på ca 0,5 alltså mindre än typ 7up (0,6 promille). Dricker mina glas med gott samvete.

Soffy- tyvärr funkar det inte så med att pumpa ur och slänga alkholmjölken : (kopierat från amningshjälpens hemsida)

Om att mjölka ur:
    Alkohol lagras inte i mjölken, så när ditt blod är "rent" är även mjölken det. Det är därför ingen idé att mjölka ur för att få bort alkoholen, brösten är ingen "sluten behållare" som alkoholen ligger kvar och skvalpar i. 0Den mängd alkohol som finns i den urpumpade mjölken försvinner men snart kommer det in alkohol från ditt blod i den nybildade mjölken. Men när du är nykter är alltså mjölken nykter..... däremot vet man inte om alkoholens nedbrytningsprodukter finns kvar under längre tid.

• Swenglish

Sole- hur håller ni koll på att han varit vaken 8 timmar? Räknar ni efter och plussar ihop? Sover han hela natten eller ä'r det tetra och ficklampa som gäller? Zuls frisör heter Sofia på Sthlm Haircare på Grindsgatan (vid Skanstull). Du får visa hur du buffar nästa gång vi ses, jag fattade inte riktigt Anna Ws beskrivning.

Medusa- jag brukar försöka få honom att äta sista gången vid 23, då vaknar han efter 4 timmar vid 03, ammar, och sover sen till ca 07. Han brukar somna av sig själv när vi lägger honom, mannen är bättre på att få honom att somna än jag.

Zul- bra att det blev bra! Ville hennes hund komma och ligga i ditt knä?

Har varit hos mina föräldrar och ätit sparris och druckit vitt vin-mums! Vad skönt det är att kunna ta ett glas vin då och då igen! Håller med Zul om att det är skönt att inte vara ensam i några dagar!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4