• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Lillie- ang. graviditet och amning finns det nåt som heter LAM, här hittade jag info i en annan tråd:

För att amning skall vara ett 98%-igt skydd mot graviditet (samma säkerhet som minipiller) så måste alla följande kriteria vara uppdyllda:

* Barnet skall vara under 6 månader
    * Du får inte ha fått tillbaka din mens
    * Du skall helamma, dvs inte ge smakportioner, vatten eller ersättning
    * Det får högst gå 4 timmar mellan amningarna på dagtid, 6 på natten

Detta är en väldokumenterad metod som kallas LAM. LAM = Lactation Amenorrhoea Method.

• Swenglish

Karin- vi bor i Nacka och går på BVC i Ektorp. Det är fint där på Barnängsgatan, har en kompis som går där!

• SanniXx
    Karin99: Oroliga var inte vi iaf, hon var stor för sin vecka.. :)
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Lillie74 och Frill - Avbokar mig också, tyvärr. Mornarna har varit så hektiska ännu och kommer aldrig hinna. Kan inte senare då vi ska till BVC på em. Får räcka med det. Men följer gärna med en annan gång!

Ang. samlivet så har vi inte upptagit det ännu. Känner mig sugen och vill. Men har fortfarande avslag, väldigt lite dock men man får ju inte innan det är borta.

Lillen - Vi kommer nog också byta från Mini när de vi har är slut. Fick dessutom rätt många av några vänner som hade massor över.

Idag ska vi till Huddinge på hörseltest. Har ingen lust, men vi har bokat om 2 ggr redan.

Känns konstigt när ni pratar om 2 månaderskollen. W blev en månad i lördags. Men då har ju en del av er fått en månad innan mig också, jag tänker inte på det.

• SanniXx

Hellur: Ida blir 4 månader om en vecka

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

SanniXx - Ja just det. Känns konstigt när hon är lika stor som våra

• Vivs

Lillen - Jennifer använder fortfarande miniblöjor men vi har massor här hemma så jag vet inte om vi behöver fler.. som majlinsa sa, kolla i någon apriltråd!

Ang. kärlekslivet så är det i full gång här..och fungerar helt otroligt bra, känns precis som förut! Fast livrädd var man ju..

• Ginger6

Halloj ladies!!

Nu har jag inte varit inne på en vecka tror jag, har varit i götet hos släkten och lite på Astrid Lindgren och Sachska. Men nu är vi hemma igen. Vi har kollat Jonathans mage för han är en riktig kräkis. Efter noga undersökningar på längden bredden och tvären konstateras att han är frisk som en nötkärna och har en STOR aptit Var på återträff med föräldrargruppen igår och vår prins STOR förhållandevis. Känns iofs bra. Han är 57 cm och väger 5200 ungefär. Jösses vad det går fort. Såg blöj-skillnaden Sannix, sjukt! Man får ju separationsångest... Har inte läst ikapp i tråden mer än 2 sidor... ska göra det nu om prinsen sover lite till. Jag vill gärna va med på alla aktiviteter om jag får...trots att jag inte varit så aktiv här...får jag följa med till dig Sole? ( *skäms*)

Fika på Kulturhuset kl 14 ONSDAG
    Hellur
    Sole
    Karin99
    J79
    SanniXx
    Medusa
    Jåll (om jag får barnvakt)
    (vilka var det mer?)
    Ginger

Årstaviken runt TORSDAG kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.

Sole
    SanniXx (kanske)
    Hellur (prel.)
    Lillie (om det inte regnar)
    Ginger

• Ginger6

hihi jag ser nu att det finns fler bebisar som är små tjockisar i tråden
    ANg kärlekslivet tänkte vi uppta det på "riktigt" nu...var på efterkontroll på SpecMVC igår och det såg OK ut. Men slemhinnorna är jääätetorra vilket de tydligen kan va när man ammar så jag köpte nån klimakteriekräm med östrogen.
    Man är ju som sagt aningens skraj... men grymt sugen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4