• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74

Kan/vill ni promenera på torsdag Hellur och SanniXx? För min del kan jag skjuta på tiden till lunch eller em. Då kanske fler vill haka på?

• SanniXx
    Lillie74: Jag får nog avboka ja me.. Tyvärr..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

SanniXx: vad fantastiskt at din lilla fågelunge blivit så stor och frisk!! jag kommer så väl ihåg när hon föddes, så himla liten och späd, var lite orolig över om hon ens skulle klara sig! Grattis till din fina flicka.

Jag heter Josefin, inte Karin!
  • Frill

Tillbaka från tvåmånaderskontroll som gick bra, tror jag Det gick undan, men vi fick inga klagomål i alla fall. 5,22 kg och 56 cm är klumpen nu.

Pillren jag fick utskrivna heter Cerazette och är östrogenfria. Och på tal om det så har nu även vi "återupptagit samlivet". Var beredd på att det inte skulle vara som förut på en gång, men det gjorde ONT. Behöver nog lite tillvänjning, övning ger färdighet

Sole, framtida fika hos dig låter jättetrevligt.
    Det gör även fika i morgon onsdag, jag hänger på om jag kan. Tog på mig lite jobb den här veckan, så jag får se hur läget ser ut.

Vivs, jag har aldrig längtat efter att jogga i hela mitt liv

Jag sover också sämre nu, har börjat vakna av mig själv och kan inte somna om fast att Adam sover. Dumt, hoppas det går över snart.

• Frill

Lillie, jag kan tänka mig att haka på promenaden om den blir lite senare på dagen.

• Karin99
    Frill: vi ska också på tvåmånaderskontroll idag, kl 14. Vad kollade de? förutom vikt och längd? Visst kollar de hur stadig bebisen är i nacken också? Vad är det mer? *nyfiken*

Jag har fått Exlutena minipiller, samma som jag hade innan. Har försökt att "bryta celibatet" men det gjorde för ont (där jag är sydd)
    Hur går det för ni andra? (om ni vill dela med er av sådant privat dvs )
  • Swenglish

Karin- jag tänker vänta tills efter jag varit på koll på spec.MVC på Sös, känns tyvärr inte så aktuellt med 8-9 cm stygn i slidan...

Lillen- vi byter också när det här paketet mini är slut, sorry.

Freddy och jag sov till 10 idag, det behövdes!

Ska bli spännande med 2-månaderskollen idag (har också vid 14, Karin, våra bebisar gillar verkligen att hålla jämn takt ) F är stdig i nacken men har inte fattat att han kan lyfta den när han ligger på mage, måste träna mera.

Sole- jag läste i nån tråd att NAN är slut i affärer, om ni får panik så har jag ju ett paket hemma, säg bara till!

• Lillie74

Frill, ja gärna det! För min del passar det egentligen också bättre med eftermiddag. Vilken tid passar dig?
    Vad passar dig Hellur?

Samlivet går sakta men säkert framåt för oss, har inte gjort det "fullt ut" men skam den som ger sig det känns lite annorlunda tycker jag men det sitter säkert i huvudet också, i alla fall för mig.
    Hur är det nu, kan man bli med barn när man ammar? Har förstått att man kan bli det även om man inte har mens.

• Karin99
    Swe: var går du på bvc då? Vi kanske ses där? Jag går på södermalms mödravård och bvc på Barnängsgatan. Kommer inte ihåg var du bor någonstans?
    Alvin kan inte heller lyfta huvudet så bra från liggläge, men är rätt stadig när man håller honom upprätt.
  • majlinsa

Lillen: jag tror att bäst är nog att hitta en tråd med april bebisar o kolla där om ett byte.. de är nog lite mindre bebisar än så länge

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4