• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Karin99

Vi ska på 2-månaderskontroll imorgon, bävar inför vad den här ungen väger nu!! Hon är kanske lite mindre än Alvin än men hon började ju på ett helt kilo mindre Jag undrar hur det kan bli såhär, jag menar jag är ju sååå liten (som alla påpekar) haha

• Karin99
    Lillenlillen: Men jag är ju också liten! 170 cm & 54 kilo (i vanliga fall - nu är det 57, några kilon kvar) Och under graviditeten hade jag verkligen BARA mage, möjligtvis lite småsvullna fingrar precis i slutet.
    Har alltid trott att jag skulle få ett pyttelitet barn, själv var jag värsta räkan som liten.

konstigt!

ska bli kul att träffa dig och Inez imorgon! (om ni ska med - kommer inte ihåg, men det är ju rätt många...)
  • Karin99

Lillen - nu såg jag att ni inte ska med, men det blir väl någon annan gång... lycka till imorgon då!

• Sole

swe
    va ska NAN vara slut i affärerna?
    vi köpte senast i söndags och då fanns det. skumt!
    fast jag köper gärna det paket du har hemma om ni inte vill ha det själva.

• Medusa2001

Halloj!

Sole, jag kommer gärna på en fika hemma hos dig när det blir dags! Vi kanske kan hjälpas åt och ta med lite olika onyttigheter och ha världens smarrigaste fikabuffé, så att du inte behöver baka och bjuda oss allihop?

Ses imorgon (såg att någon annan också frågade om var på Kulturhuset, är det fiket högst upp, Panorama, vi ses på?)

Ha en fin kväll

• Lillie74

Nu lägger jag ned bränna-fett-promenaden på torsdag, hoppas det är ok Frill. I dag har vi promenerat både till och från stan så jag är helt slut. I morgon ska vi också på 2 mån. koll plus att första mammagruppsträffen är på em, får se om de är lika trevliga som ni

• bianca2

jag ska inte på mammagrupp förrän i slutet av maj. jättelångt dit ju...
    Får se om jag kommer in o fikar imorgon. Jag vill ju jättegärna men min foglossning har blivit värre! GRRRR! kanek bara ett litet återfall idag o imorgon e allt super igen... usch, kanske inte ens kan gå ut o käka på torsdag för jag har svår tatt gå utan vagn
    men jag hoppas jag orkar ta mig in. vill ju träffa er! Ha en skön kväll. Kram

• Zul

Halloj, hänger gärna med o promenerar runt årsta om det blir nåt på tors?!

Bianca: en mysig restaurant (ej bar i o för sig) är Taboleh på Tavastgatan på Söder! Libanesisk.

Apropå samliv så var jag på efterkontroll på MVC idag (åkte 4:an runt hela stan för att komma till Karlavägen - 1 timme tog det!! Vad gör man inte för att slippa tunnelbanan...) och underlivet var torrt o rött o ömt... Inte blir det nåt skoj i sänghalmen på ett tag till tyvärr.... : (

Köpte lite kläder på Zara idag, kul!! blev nog inspirerad av dig Lillen! Förresten har de mkt fina barnkläder där oxå.

Vivs: tycker vi tvättar kläder jämt oxå här, fast hon inte kräks så mkt, hon bajsar däremot igenom ganska ofta ; )

Frill ?
    Ginger
    Zul

• SanniXx

Jag hoppar tyvärr kulturhuset i morgon. Ska hälsa på en kompis och hennes nyföding istället

Är det någon av er vars bebis ligger och gnuggar näsan när dom ligger på mage mot bröstet? eller vänder huvudet 178 ggr..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4