• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Björklöv

Här kommer en hälsning från Umeå En resa som jag in i det sista var tveksam om den kunde bli av då jag blev magsjuk natten till igår Inget att rekomendera men så länge K mår bra så... Fast jag har varit lite snål med mat till henne, men nu börjar det ordna upp sig, äta mammas mat och bli ompysslad är ju inte helt fel. Dessutom får jag ju jättebra avlastning då det alltid finns en famn att lämna K i.

Så idag har jag varit hos min favoritfrisör och fixat håret. Och i morgon ska jag och mamma shoppa

Hoppas ni hade trevligt på fikat idag

• Lillenlillen

Karin99:

Japp, eget pass för 400 pistoler Du är med på bilden men sitter bakom ett vitt ark typ och håller upp honom... Det tar ungefär en vecka!

• Karin99

Lillen: hur gulligt som helst ju,  ett litet bebisansikte på passet... Längd: 62 cm kommer det stå, och det passet ska räcka i 5 år antar jag? Blir ju kul att spara för framtiden

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Hellur

Tack för fikat idag. Alltid lika trevligt!

Frill - Är som alla andra väldigt imponerad över din dag. Själv har jag det som Pippil8, känns som man inte hinner någonting, blir stolt för det lilla.

Björklöv - Trist med magsjukan. Usch, är verkligen rädd för dem. Men som tur är går de över hyfsat fort.
    Hoppas du får en bra vistelse i Umeå!

Här har vi en pigg och glad William. Sova? vad är det
    Han knoppar inte in förrän runt 22-22:30 tiden. Har börjat liggamma honom då, han somnar bättre då känns det som. Dessutom slumrar jag in riktigt skönt jag med

Önskar er alla en god natt.

• Lillenlillen

Karin99:

I Inez står det längd: "55 cm" och där namnteckningen ska vara: "Unable to sign"

• Sole

KARIN
    ja dom blir verkligen för söta på passen! Vi visste inte exakt hur lång V var så vi drog i med 56 (detta var ju ca 2 veckor sen)

när jag kom hem idag lurade L med mig på promenad runt Årstaviken (inte fuskrundan jag tar ibland, då jag går över nya bron istället för till Liljeholmen)så nu är jag verkligen helt slut efter en hel dag ute.

L åker på kickoff med jobbet imorgon och kommer hem på söndag. kommer verkligen sakna honom och det kommer kännas tomt....

• Sole

nästa vecka FÅR ni inte fika för då kan inte jag vara med

• Swenglish

Tack för trevilg fika idag!

Karin- har kommit på att du liknar Ebba von Sydow!

Frill- härligt med såna dagar, man känner sig som en normal människa!

Björklöv- hälsningar från syd-Sverige!

Sole- trist att vara ensam hemma så länge, hoppas du blev inbjuden på middag till dina kompisar alla kvällar!

En till vars son somnade vid halv nio, trodde han bara tänkte ta en tupplur så jag lade honom i vagnen, men han sover fortfarande! Hoppas han vaknar och vill äta snart, då kanske det bara blir en nattamning inatt! *vill sova*

• bianca2

sole - du får berätta hur du roade dig hela helgen för om ett par veckor åker killen till island m jobbet. kul för honom men tråkigt för mig.
    ska se om min party-bebis vill sova snart.
    kram på er!

• SanniXx

Ååååhhh, hade en kompis här idag med hennes nyföding. Han var verkligen liten, Ida blev en JÄTTEBEBIS! Har glömt att hon var så liten och till och med ännu mindre..

Alltså en viss människa har verkligen stenkoll på mig. Läser i alla trådar jag skriver i Haha.. Vilket liv vissa har Sitta och söka på andra människor. Jeje. Hoppas människan får ut någe skoj av de

Hade ni kul på fikat? Här blev de fika hemma med god drömtårta! Gravkilona hänger fortfarande med och ska man fortsätta fika i den här takten så får dom hänga med ett tag till

Idag har vi städat, plockat in tvätt, varit på BVC, lekt, lagat lunch, fikat, lagat middag, fikat och ändå var jag rastlös Vissa dagar är jättelånga! Nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen.

Fika snart igen? Känner att ja behöver de Hehe..

Ni som helammar, har ni testat nångång med ersättning? Tar era pluttar de? Ida vägrar för hon vet att de e mysigare hos mig. Hon vill inte ens ta flaskan med bröstmjölk. Tror kanske att de är lättare för henne att taflaskan om hon ligger hos någon annan. Kanske redan har tagit upp detta, men då gör jag de igen

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4