• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Medusa2001

Kram till dig Sole, låter inte kul med ryggskott som "hotar" er resa! Hoppas att det snart går över.

• Sole

medusa

NAN sägs vara snällare mot magen om de blir hårda i magen, annars är det ingen skillnad.

tack för kramen

• Sole

ang standardmetoden
    vi har inte fått den att funka riktigt, man blir ju så otroligt låste och det är svårt att få han och sova på utsatta tider och framförallt hålla honom vaken när han ska.

hur gör ni andra? kör ni enligt allt eller ite mjukare metod?

• Swenglish

sole- usch stackars! Har du nån kompis som kan komma över och kånka runt på V ett tag? Kram

J79- det verkar faktiskt väldigt vanligt! När det hände med F för några veckor sedan kändes det som jag var helt ensam om det, men nu är det flera som haft såna oförklarliga skrikattacker. Mycket konstigt men säkert heeeelt normaaaalt!

Medusa- jag har också fått ont i ryggen nu, tråkigt! Vad är det för skillnad mellan en kiropraktor och en naprapat och vilket är bäst?

• Swenglish

Vi kör inte heller nån metod, och det verkar funka bra ändå. Skulle aldrig funka att truga Freddy i maten sådär, han äter tills han är mätt, sen är han vaken ett tag, och när jag märker att han blir trött (vanligtvis efter 2-3 timmar) lägger jag honom, oftast somnar han. Sen sover han olika länge beroende på hur mycket han behöver. Tror det kommer funka med mer schemalagda dagar när han blir äldre, nu reglerar han det bäst själv verkar det som. Min BVC-syrra gjorde en arg min och sa att hon inte hade mycket till övers för Anna W när jag nämnde henne... Precis i början när F var nyfödd läste jag lite boken och fick världens ångest för att vi inte hade stränga scheman för Freddy, var vi världens sämsta föräldrar?? Men sen insåg jag ju att vi är världens bästa föräldrar! Jämte er andra, förstås!

• Emma3
    Sole: Usch det låter inge kul, hoppas du kan få hjälp så du kan åka på eran resa. Annars kanske du har någon som kan komma hem till er och hjälpa dig.

Medusa: Leo har inge problem med magen, bajsar flera gånger per dag. Men då får han ersättning max två gånger per dag. Vi har bara testat NAN och det verkar ju funka bra.

Vi kör inte heller någon metod det ända vi gör är att byta till pyjamas och ammas vid 19 tiden och sen får han sista målet vid 22 det är våran rutin men på dagarna så äter han när han vill och sover gör han inte mycket då.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Sole - Usch, stackare. Det låter inte alls roligt. Hoppas det inte hindrar dig från att resa! Stor kram.

Ang. ersättning - Vi ger ingen ersättning till W. Han äter mycket och går upp som han ska så tycker inte det finns någon anledning. Men visst lockar det att slippa nåt mål ibland, fast det kommer tillräckligt med såna tillfällen senare.

Igår em/kväll började jag känna lite ömt runt såret och började få ont i ryggen. Det har inte gått över. Har varit lite orolig så det inte är något med ärret, men det är inte rött, svullet eller varigt och det gör inte ont hela tiden, ömmar emellanåt i vissa ställningar och rörelser. Ryggen känns nästan hela tiden dock. Tror jag har lyft W för mycket. I förrgår hade jag honom i Babybjörn en lång stund, kanske är det som har fått mig att få ont?

• Sole

tack va gulliga ni är!
    det är flera som erbjudit sig, men jag känner inte för att ha nån här och V har nu somnat *Phu*
    undra om han inte blev extra orolig och gnällig igår när det var okända här (för honom)?
    han brukar inte vara så annars men nu är han ju jätteluugn när det är bara han och jag.
    hoppas jag får en lugn kväll med ovande bebis.

Medusa
    När jag läser om båda två så är de väldigt lika!
    jag går till en naprapat på Naprapatvärkstan vid Hotrnstull som heter Anna. kan verkligen rekommendera henne! Hon både masserar och knäcker (vid behov)

• Sole

ops såg att swe frågade om naprapat - så se mitt svar ovan

• Karin99
    Sole: jag skickar också några styrkekramar
    skulle erbjuda mig om jag inte hade en egen bebis att bära runt på...

Nu sover han för natten, somnade jättefort kl 20, så nu har jag hela kvällen på mig att titta på Schlager-em Blir väl amning lagom tills att vinnaren utses.
    ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4