• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Adam sover också som en stock i sin babysitter. Tror han är trött efter gårdagen med många nya intryck igår och människor.

Karin, Adam helammas och får ingen ersättning alls i vanliga fall. Igår när han var med pappa hade vi pumpat ur mjölk, men tog med ersättning för säkerhets skull, men han hade bara behövt äta 40 ml av den.

Han äter också mer på händerna och sprattlar och pratar en hel del Och han ställer betydligt större krav på oss, vill bli kringburen (man får helst inte stå still) och sysselsatt precis som nån annan skrev.

Nån metod följer vi inte och jag har alltid svårt att svara på BVC:s frågor om vi har några rutiner, för jag tycker alla dagar är olika med promenader, resor, besök osv. Han äter och sover och är vaken som han vill på dagarna, och det funkar bra. På nätterna är han väldigt regelbunden och vill äta ungefär elva, tre och sju. Känns dock som han har blivit mer "snuttig" ocn vill ligga kvar längre vid matpassen på dagarna.

Vad roligt med bröllop ni som ska gifta er! Jag är lite avundsjuk att ni har ert kvar - det var så otroligt kul.

Sole, vi har vår första bröllopsdag på söndag om en vecka, och dan innan ska vi på bröllop i Gävle, så ev försöker vi gå ut och äta på kvällen i Gävle medan morfar och moster får passa Adam ett par timmar.

• Frill

Ang läckande blöjor så har vi också börjat råka ut får såna, men här beror det nog mest på att A börjat bajsa mer sällan och hinner spara ihop till riktiga laddningar.

• Karin99

Frill: känner också så ang bröllop, vad roligt att ha det framför sig! Men ändå, jag skulle inte orka med allt planerande en gång till, när vi hade gift oss kände jag att det var så skönt att ha det bakom sig - var lite småstressad i slutet över alla val men behövde göra: bordsplacering, mat, musik, kläder, hår och tusen andra detaljer. Och då hade vi ändå ett "enkelt" bröllop... *pust*, kan inte förstå hur man fixar det med en bebis också!!

men ändå - det var ju den mest underbara dagen i mitt liv - förutom den dag Alvin föddes förstås

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Lillie74

Så himla komiskt, i morse sa jag till sambon att det var jättelänge sen som brösten spände vilket de har börjat göra de senaste dagarna, sen när jag läser era inlägg så inser jag att det är fler som upplever samma sak och då blir jag lugn igen
    Filippa har börjat äta mer under nätterna, i går åt hon varannan timme vilket var en liten pärs men det är väl för att hon växer och också orsaken till den ökade mjölkproduktionen kan jag tänka.

Vi följer heller inte någon metod utan hon får äta och sova som hon vill, började få lite ångest över att vi inte påbörjat olika rutiner men det verkar som att vi inte är ensamma även på den punkten vilket är skönt.

Sole, vilken maximal otur!!! Hoppas du mår bättre och att resan går att rädda.

• Frill

Sole, hoppas att din rygg blir bra snabbt!

Mina bröst spänner också idag. Och jag får plötsligt mycket mer i uppsamlingskoppen igen. Jag trodde det var för att jag inte ammade på 9 timmar igår, men det kanske är så att produktionen har ökats som ni skriver. Adam åt väldigt ofta i torsdags och fredags så det kan stämma.

En tjej i vår föräldragrupp har en dotter som börjat skrika jättehögt och länge från ingenstans. Ska lugna henne med era erfarenheter. Snart slänger de väl ut mig från gruppen för att jag bara pratar om "tråden" hela tiden

Karin99, håller med om att det är skönt att slippa fixandet. Jag kunde knappt sova alls nätterna innan och var jättestressad ända tills fotograferingen före vigseln. Men därifrån var det bara att glida med och njuta!

• Jåll

Medusa: Ingen fara för trög mage om man bara byter ut ett mål... Hel-flaskmata mitt första barn, och han behövde då bara ett mål med special-ersättning mot tröga magar. Så kör på du, ska inte behöva oroa dig Skrattande 

Vivs: Cooolt, mkt lika sammanträffande verkligen!!! Nä, födde inte på KS (antar att du gjorde det?) Var på södra BB *världens bästa*

Shit-va mkt ni skriver här!!! HÄnger ju knappt med om man missar nån dag!!Flört

• Sole

hej tjejer!

var hos naprapat idag och blev lite hjälp men ideala vore väl om jag kunnat gå på nån behandling till.

Lasse och två kompisar har kämpat så hårt idag med att ifxa i vår lägenhet men nu står allt så centrerat det bara går och vi passade på att slänga jättemkt skit.
    Mitt i allt försökte jag ta och lyfta undan några CD-skivor (lite snett visserligen) och det högg till i ryggen coh jag blev orörlig ett tag till så nu vågar jag inte lyfta något alls på nån dag eller två (om jag absolut inte måste) och hoppas att det blir bättre.
    Vi åker iallafall och sover hos svärisarna (där vi är nu) inatt.
    V har varit med dem sedan kl 13 och det har gått så bra och det har funkat bra för oss att lämna honom så länge.

hoppas ni och bebisarna får en bra vecka så hörs vi och syns när vi kommer hem!

kram

• Sole

måste flika in om bröllop - gud så kul ni som har det framför er!

Frill - grattis till bröllopsdagen i förskott

det är en underbar dag att gifta sig!
    jag var inte ett dugg nervös förrän klockorna började ringa och vi skulle gå in.
    värre var det för min syster osm var tärna - hon var supernerövs långt innan. såhär i efterhand förstår jag henne, hon sjöng ju på sitt tal
    det var så underbart - alla möhippetjejerna (16 st) ställde sig upp och sjäng "Sanna vänner" med Carola, då grät jag som en stucken gris!

• Swenglish

Sole- trist att ryggen inte är så mycket bättre, hoppas den är snäll mot dig i Barcelona! Ha det så jättebra!

Frill- Freddy är likadan, dagarna är lite hursomhelst beroende på vad vi gör, nätterna mer regelbundna. Min BVC-syrra frågar inget om hur vi gör olika saker, skönt tycker jag. hon frågar bara om det är ngt jag undrar, och sen pratar vi om det, mer lägger hon sig inte i. Verkar vara väldigt olika hur de är på BVC.

Åh bröllopet! Instämmer med tidigare talare-lycko er som har det framför er! Men detvar skönt när de var över också!

Dags att lägga sista handen vid dopinbjudningarna.

• Karin99

Sole: jag var inte heller nervös, men vi skulle säga några egna ord till varandra (som vi höll hemliga för varandra innan förstås) Min man började - och det var så fint att jag inte fick fram ett ord när det var min tur jag bara stammade fram genom tårarna: jag ska inte säga något nu, fortsätt bara (till vigselförrättaren) Hehe..

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4