• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Sole, din stackare! Hoppas att det ger sig SNART! Du måste ju få komma iväg på resan!

Karin och ni andra om standardmodell och nattsömn: E sover max 3-4 timmar i sträck på natten. Det är väl ok än så länge så det är inte därför jag vill prova standardmodellen. Utan det är att det blir så himla många (och ganska långa) snuttanden på dagarna som jag tycker blir knas. Äta en halvtimme, "leka" en halvtimme, äta en halvtimme, sova en halvtimme, äta en halvtimme, sova en timme osv. Jag skulle vilja ha åtminstone något mer sammanhängande sovpass på dagen.

Trött idag, tror inte jag orkar kolla hela ESC, ni får rapportera era åsikter i morgon ni som orkar kolla Tyckte Finland var rätt bra.

• Björklöv

Har världens charmtroll just nu! K ligger i mormors knä och pratar med en bok med fina bilder i och hon har legat där jättelänge nu!!! Så skönt att få avsluta vistelsen här i Umeå med en sådan morgon, för igårkväll var det precis tvärtom... då var det bara gråt och inget som hjälpte, svårt att få en övertrött tjej att somna insåg jag då.

Även om det varit jätteskönt och trevligt att vara här ska det bli skönt att komma hem!

Angående ersättning så ger jag inte det till K, hon äter bra och går upp i vikt som hon ska så det ska väl inte behövas. Köpte en tetra ersättning nu när jag blev magsjuk för säkerhetsskull, men den behövdes aldrig...

• Karin99
    Vad har hänt med mina bröst??
    Plötsligt blir de proppfulla på någon timme och på nätterna ömmar de och spänner så jag knappt kan sova, eftersom det går så länge mellan amningarna (4 timmar typ)

Någon annan som plötsligt fått mycket mer mjölk? Jag fattar verkligen inte hur man handmjölkar ur dem, kanske borde köpa en pump...

aj aj aj... vakna Alvin, rädda mig...
    ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Vivs

Karin - jag har också fått mer mjölk sedan några dagar tillbaks! Skumt...

Verkar vara många med ryggont, hoppas det blir bättre för er alla snart! Och Sole, hoppas du blir bra till resan!!

Jag vet ingenting om några standardmetoder eller Anna W heller så jag kör mitt eget race Lillan har börjat somna vid nio på kvällen och jag har så smått börjat få henne att somna i sin egen säng så det blir nog bra! Däremot har hon börjat bli rätt gråtig och måste underhållas heeeela tiden, slutar man så gråter hon

• Hellur

God morgon!

Var så trött igår! W somnade runt 22 och då kollade jag klart på alla bidrag, sedan gick jag och lade mig, var sååå otroligt trött. E hade somnat i soffan strax efter och vaknat efter 1!
    Det är tröttsamt att ha småbarn

Hoppas det går bra för dig i dag Sole. Håller tummarna att det blir bra och att du kan åka i morgon.

Jag vet inte heller någonting om några standardmetoder, kör precis som Vivs mitt och W's eget race. Han sover ok på nätterna och dagarna är för det mesta också ok. Vissa dagar är ju mer äta än andra, så är det.

• Lillenlillen

Karin99 och Vivs:

Enligt min kompis blir det så när barnen "växer" (=behöver mer mat). De reglerar ju det där helt själva. Men ibland känns det ju som de får upp procuktionen mer än de verkar behöva Jag får också så i perioder men det går över efter några dagar och jag har aldirg mjölkat ur, trots fotbollar. Däremot brukar jag ge henne mat oftare, eller iaf testa lite innan hon egentligen vill äta så jag slipper trycket. Brukar också ge lite på båda istället för allt på en så slipper man känna sig så ojämn

• bianca2

sole - stackare!
    kramar.
    tack för alla svar om bröllop o frisörer. får väl lura m nån kompis nån dag.
    hoppas ni alla haft en bra helg.
    kram

• Frill

Hej på söndagseftermiddagen! Jag är supertrött. Ljusa nätter verkar inte vara så himla stort problem för Adam, men för mig är det värre. Dessutom har jag börjat vakna av mig själv fast A sover, ungefär som under graviditeten. Dumt.

Stackars A har blivit rundsläpad både här och där de sista dagarna. I fredags var vi i Uppsala på Ackis och hälsaded på min mamma, sen passade vi på att dricka kaffe hemma hos några kompisar innan vi åkte tillbaka. Åkte "riktigt" tåg för första gången och det gick superbra!

I går var vi på möhippa, så Adam hängde med till Uppsala igen, och sen ut på landet åt Norrtälje till. Där blev han hämtad av sin pappa på eftermiddan och sen var jag för första gången utan honom. I nio timmar! Det gick bra, fast jag blev lite tårögd och längtig så fort jag tänkte på honom. Och vid elva var jag verkligen tvungen att gå för då var mina bröst stenhårda och gjorde ont.

• Swenglish

Här är en trött kille! Han har sovit mellan halv tolv och två, ätit lite, somnat igen och vaknade vid halv fyra igen... Nu ligger han och pratar med pappa på soffan och fäktar med armar och ben för glatta livet! Har haft skön utflykt till Sigtuna med lunch ute innan regnet kom.
    Nu är höger bröst en fotboll så jag tror jag ska se om han kanske
    kan äta lite!

• Emma3

Swe: Här har vi oxå en trött kille. Han sov massa inatt och har även sovit nu på dagen i två omgångar som han aldrig annars gör, så man är ju lite chockad

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4