Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Grattis Hellur på BF-dagen och ja, jag hade bf för 5 dagar sen. suck...
    i vanliga fall är jag den mest osunda, ohurtiga tjejen som finns men eftersom jag slutat både röka o dricka har jag massa m energi över (+ att jag kunde inte sova så jag gick upp m sambon o käka frukost o passade på att gå ut när det var sol o tur var väl det för nu är det mulet). kram

• bianca2

Björklöv - måste medge att jag var bra ndfådd efteråt. spännande med förvärkar. det är ju faktiskt en början!!!! själv har jag nada men jeg ser ju ljuset. senast nästa fredag!

• bianca2

det känns som en evighet men sätter man det lite i perspektiv så är  det ju ingenting

• bianca2

grattis på födelsedagen hellur!!!

• bianca2

personligen skulle jag gladeligen ta igångsättning. lika bra att få det gjort! det kanske ändå blir igångsättning!! fast å andra sidan vet man ju inte om det kommer igång av sig själv tyå imorgon. jag har ju inte haft några förvärkar/sammandragningar så jag hade nog chansat på igångsättnng! lycka till!!!!! kramar

• bianca2

Åh!!! lycka till!!!
    åt oxå massa ananas men inte hjälpte det min morsgris till bebbe!

• bianca2

Sole! GRATTIS!!!
    Pippil8 och Zul - hoppas vi ses på sös. känner tyvärr nada o jag vet ju att min bebbe väger erdan 4 kg nu så jag hoppas på litet huvud
    läskigt m sugklcka sole. själv har jag skrivit i min journal att jag hellre vill ha snitt än sugklocka. det verkar ju a gått jättebra för dig!!!
    är sjukt irreterad över att jag inte känt en endaste liten sammandragning ens. ha en skön kväll tjejer!

• bianca2

pippil8: har hört av en läkare att det inte går att beräkna huvudet innan det kommer ut eftersom det pressas samman under förlossningen. man kan dock känna sig till genom undersökning. men vad vet jag - jag e ju ingen läkare.
    sen verkar det vara så olika för alla. min lilla, smala kompis födde ut en kille på över 4kg o stort huvud utan problem medan min andra kompis fick en tjej under 3kg m litet huvud och fick klippas så det är nog inte bara storleken det beror på.

tror bebbearna går upp 200g i veckan. alltså är min över 4 kg nu. hjälp!!!
    kram kram

• bianca2

Oj så söööööt sole!
    nä, det är säkert ingen fara m sugklocka men har en kompis som det inte gick så bra för.

Ginger - ja, viverkar ha ena riktiga morsgrisar. fy! kram

• bianca2

dumma undersköterska - men superskönt att höra att de flesta varit bra!!! ska ju oxå (förhoppningsvis) föda på sös!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4