• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej tjejer!

Grattis Pippil8, Bianca, Ginger m fl! Ska läsa mer...
    Bianca: jag tror vi var på avd 73 tillsammans o t.o.m på utskrivningssamtal ihop! Det var jag som såg så enormt trött ut...
    Pippil8: du måste legat på avd 63 samtidigt!

Tack för alla grattis till lilla Agnes! Hon är givetvis helt underbar och vi har aldrig skådat något sötare... Hon äter som en HÄST hela tiden. Amningen funkar ganska bra, men gud vad vi fick kämpa på BB. Blåsorna på vårtorna har gått ner nu.

Vi blev kvar på BB till i fredags, jäkla gulsoten gav sig inte, men nu bättre. Segt som tusan, håller med J79, jobbigt!

Jag är bättre idag, men fick feber igår och idag, runt 38 grader, vet inte vad det beror på? Tror inte det är infektion i livmodern, ej ont. Kan det vara när brösten spänner? Nån annan som upplevt liknande...?

Heja på nu Hellur och Björklöv!

• Zul

Tack för alla välkommen hem! Äntligen har min feber gått ner (var på gynakuten igår, har inget att göra med infektion i livmodern antagligen, utan pga spänningar i brösten). Hon ammar mer regelbundet nu och inatt sov vi faktiskt 2+3+2 timmar, underbart.

Visst är det roligt med alla blommor och presenter man får! Kan äntligen juta av dem nu när man börjaar komma tillbaka.

Hellur: lycka till nu!!

Bianca: oj vilken komplimang, jag var ju helt slut. Tyckte du såg ut som du aldrig gjort annat än ammat och allt verkade funka perfekt. Själv kände jag mig väldigt sliten och amningen funkade inte rikigt, först nu den gör det.

Ginger. Hjälp vad rädda ni måste varit. Ska man massera dem om det händer sånt?

Vivs: vad underbart att jennifer ler! hur gammal är hon?

Vi är förresten oroliga för på hörseltestet när hon var knappt 2 dgr hörde hon knappt nåt. Ska dit den 10 april igen, de sa att det antaligen var fostervatten och att det försvinner sen. Men jag är sjukt orolig för att hon sak bli döv.

• Zul

Förresten, sover ni alltid när barnet sover??

• Zul

Nu finns ett par bilder i mitt galleri. Kommer fler...

Ginger: på hörseltestet på BB fick de inget utslag på nåt av öronen. Snacka om jättepanik eftersom det var samma dag som tredagarsgråten och mjölken kom, jag var helt knäckt. Vi har ny tid 10 april och jag är fortfarande orolig, men de sa att det är vanligt att man har fosterfett i öronen. PÅ BVC igår sa de att det kan dröja flera hörseltest innan ok. Hoppas, hoppas det är ok, det är min största oro, annars är hon helt perfekt tycker ju vi ; )

Sannix: det låter fullkomligt underbart att få sova så mycket!!

Tack för alla tankar runt mamma-sömn. Inatt har vi bara sovit 2+2 timmar. Hon gillar att vara vaken på nätterna o sova på dagarna... så man blir ju sjukt osocial om man ska följa hennes rytm!! men nu sover hon äntligen o jag får väl tvinga mig i säng!

• Zul

björklöv: stort grattis till lilltjejen!

Lillen: tack för att du beskriver vad du o bvc pratat om, om napp m.m. tror jag är i samma sits. hon snuttar vid bröstet o släpper o håller på o sover sällan. hon suger några minuter, dåsar bort i vi försöker lägga henne, o så vaknar hon till efter 5 min o gnäller o fäktar med armarna, jobbigt. värst är det på kvällarna, nån sorts maratonamning son kan hålla på 5-6 timmar. och jag blir bara magrare. hennes viktkurva är väldigt bra.
    hon sover mellan oss och det funkar väl ok, men funderar på spjälsängen för att få mer ro.

• Zul

Har ni testat Minifom mot gaser? funderar på att köpa det- kanske därför hon gnäller 6 h på kvällarna...

• Zul

Lillen: jag är imponerad av din energi! hur gammal är inez (hoppas jag blir piggare oxå så småningom...)?

Jag sitter bara o ammar hela tiden tycker jag och annars sover jag eller äter/städar... Måste bli bättra på att avbryta ammandet o försöka få henne att sova själv. Jag kan ju inte göra NÅT annat. Hon vaknar jämt när jag lägger henne ifrån mig, inatt höll hon på så i 3 timmar...

Har fått så mkt fina ROSA kläder till henne, men allt är ju för 3-4-6 mån...! Vill ju klä upp henne i det nu, men för stort. Tror faktiskt vi ska köpa lite begagnat till henne att ha att slita på de här första veckorna.

• Zul

Stort grattis Hellur!! Vilken stabil liten bit! skönt att det gick bra.

usch vilket snöoväder! Men nästan lite mysigt att bara vara inne i myskläder...

Pippil8: vi köpte en babysitter i lördags på babyland, 300 kr. Tänkte börja använda den nu, de sa i affären ca 2 veckors ålder. Imorgon börjar ju pappa jobba o jag vill ha lite fria händer.

Frill: vilka äventyr i tunnelbanan... känns som ljusår tills jag vågar mig till t-banan! Går bara feg-promenader hemma i hammarbyhöjden än så länge. Skönt, för då behöver man inte fixa till sig o så...

Vi försöker följa Anna W redan nu, går ibland, ibland inte... Inatt har det varit underbart, hon har sovit från 20: 3+ 2.5+ 2.5 + 2. Amningspauserna lyckades vi hålla till 40 minuter (rekord). Jag gick t.o.m upp innan hon vaknat, o duschade.

Lägger ni era bebisar sovandes bara eller får de somna själva? Vi tänkte snart testa spjälsängen (2 v nu). Men jag får så dåligt samvete när jag lägger henne för att sova ensam (ej på oss) o hon ligger länge o stånkar, gnäller, grymtar. Undrar om det är ok? Vi har faktiskt börjat med napp på kvällarna när hon är som grinigast, det var ett litet mirakel! lugn blir hon.

• Zul

Angelicious: har du testat att låta pappa få lugna henne? här funkar det ibland, hos mig tänker hon bara på mat, även då hon inte är så hungrig. Hon har ofta problem med att somna.
    Pappa brukar buffa henne i rumpan taktfast. Eller köra i vagnen.

Björklöv: känner igen det där med att svettas om fötterna vid amning! Konstigt...

Jag har lagt upp ett par nya bilder på agnes, samt ändrat min profil med foto på henne.

På fredag har jag min mamma från Gbg här, så det blir ingen träff för mig, synd, jag hade nog varit redo då! men det blir väl fler...

gonatt! pappa buffar, får se om hon slocknar...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4