• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Jag hänger gärna med o fikar!

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul

• Zul

Har oxå haft en bra dag med Agnes. Hon åt vid 8 imorse, somnade sen om vid halv 10 och sov till 1!! Blev nästan orolig... Sen vaken till 3 då vi gick till faderskapsintyget, sov då 3 timmar till. Helt otroligt. Får dock se vad kvällen har att erbjuda efter denna sovdag... Men jag är lycklig, har hunnit laga mat, fixa, ringa samtal... Och när hon varit vaken har hon varit på ett strålande humör och lett stora leenden och även härmat när jag räckt ut tungan. Hon har börjat med antydan till joller också verkar det som. *stolt mamma*

J79: Agnes har oxå finnar på hakan. De kommer försvinna och är pga hormoner som sagt. Hon hade på näsan förut som försvunnit nu.

Ses imorgon!

• Zul

va bra att jag checkade läget innan avfärd!

sole är du kvar? jag tänkte komma till åhlens skanstull kl 14.40. sticker om 5 min!

• Zul

Hej här är det varannandagshumör... Igår var hon skrikig HELA dan (värmen?), vi var i Sickla o försökte shoppa med en kompis. Fick istället amma på det ena konstigare stället än det andra, medan min kompis fick göra mina ärenden...
    Idag sover hon o är snäll verkar det som (ta i trä!)

Köpte en jättefin boken om mig att fylla i allt om henne på Designtorget, kostade 350 kr, men det är det värt.

Sole: gud vad underbart att ha nån som städar! Det har vi tänkt ha så fort båda jobbar.

Idag ska jag klippa mig hos din frisör Swenglish! Gud så underbart. Fredrik får dra vagnen...

Ha det gött i solen!

• Zul

Har oxå världens hormonrand långt upp på magen, nån som vet om den nånsin försvinner?!!

Swe: ja freddy är väl lite liten att dra vagnen kanske! Blir kul om stor-fredrik får träffa lill-fredrik! Fint namn...

• Zul

Vad härligt det låter att åka till landet bassekatt! önskar vi hade vårt närmare, det ligger i Dalsland.

Vi har varit rediga idag o varit på bauhaus o köpt blomsterlådor o blommor, sen babyproffsen men allt var så dyrt! Hade tänkt köpa babygym, men 600 kr - nej jag vet inte... Sen Willys för att bunkra blöjor...

Amingskläder, ja, visst är det ett problem! Antingen dra
    ner urringnigen o blotta hela härligheten, eller dra upp tröjan o visa magen... H&Ms är dåliga, håller med. Konstigt att det inte finns större marknad, det är så med många prylar runt amning o bebis, är det för att det är kvinnor som det inte utvecklas bättre? Man ska liksom bara stå ut...

mmm, har nu ätit nästan amningsfri middag med kompis på besök, och vitt vin...

• Zul

Hej!

Javisst har det varit skönt med ledighet så man inte varit ensam! Har dessutom haft kompis på besök från Gbg, jättemysigt. Lyckades fika o promenera o kika i ett par affärer på Söder i 3 timmar utan att Agnes vaknade!

SwenglsH: håret blev bra! Tack för tipset. Kostade ju bara 270 kr, helt otroligt. Har aldrig tidigare njutit så av ett frisörbesök, bara satt o kopplade av, orkade inte ens prata, passade verkligen på att njuta.

Hellur: vi hade nyss ett par såna veckor då A inte sov så mkt på dagarna. Nu har hon kommit in i en ny sovperiod då hon sover mycket på dagaran, OCH på nätterna. Kors i taket! Hur länge ska detta underbara vara? Man vet ju aldrig med de små busarna.
    Känner på nåt konstigt sätt att min trötthet kommit ikapp nu, har sovit mer, men är mer trött i kroppen, känner tröttheten helt plötsligt liksom.

Jag kan haka på om det blir på söder och efter kl halv 2... Kanske ska testa Brunogallerian den här gången?

Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul

• Zul

Här verkar det vara en skrikdag idag - typiskt när pappa jobbar igen...
    Var ute o gick tidigt idag, vid 10, till Sicklasjön, jättefin promenad. Försökte samtidigt fixa dopdatum på telefon, lättare sagt än gjort. men det blir nog 5 augusti lutar det åt, så många som inte kan på midsommardagen.

Swe: frissan hade en söt hund, den låg mest i fönstret... tack för att du vidarebefordrade namn på frisören.

har hyfsade nätter med lillan nu. ammar och toppar med lite ersättning vid 11, då brukar hon sova till 4. Ammar då o sen sover hon till 7-8 ca. helt ok. men jag är trött ändå. går ju inte att sova på dagarna...

• Zul

Björklöv: jag har oxå en enkel Medela som är bra. Gillar inte min aventpump, men det är ju många som är nöjda med den.

Måste amma båda brösten varje gång.

Angående BH har jag köpt två olika på Lindex som är ok.

Swe: promenerar gärna vid sicklasjön nån dag!

• Zul

Hej tjejer!
    Har inte vart inne på ett par dar, det var mysigt på Brunogallerian! Hade kompisar här på fika igår, fick så mkt fina kläder, nu har hon massor i 62-68, längtar tills de kan användas...

Karin: vad söta Alvin o Agnes var när de låg på skötbordet jämte varann! så synd jag inte hade kamera.

Sole: vår lilla har oxå plötsligt börjat kräkas mer...

Swe: ja, jag är automatiskt inloggad när jag slår på datorn. Förresten så håller jag med dig om alkohol, själv har jag hela tiden tänkt dricka när ja ammar (hmm, alltså inte dricka hela tiden... det lät stört!)

Angående pnuemokock så tänkte jag boka in tid för Agnes nu på Dalen eller i Hammarbý sjöstad, vid ca 3,5 mån säger de. Vi missar ju gratisvaccinet eftersom de är födda före 1 juli.

Jag undrar, ni som ger ersättning på kvällen, får ni oxå problem med värkande bröst på natten? Jag tror min mjölk äntligen ökat på, inatt fick hon knappt en dl baby semp vid 22 (efter lång kvällsamning), sen sov hon till 05 (!!) så jag fick kämpa mig upp o pumpa ur lite kl 03 för brösten var sprängfulla. Medaljens baksida! Annars tycker jag babysemp är underbar som sömnmedel...

Har bokat biljett till Gbg för 95 kr! Mån 11 juni kl 15, vilket pris! Ska bli så skoj att träffa alla vänner därner, flera som oxå ynglat av sig...

ha det gött i solen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4