• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Halloj, hänger gärna med o promenerar runt årsta om det blir nåt på tors?!

Bianca: en mysig restaurant (ej bar i o för sig) är Taboleh på Tavastgatan på Söder! Libanesisk.

Apropå samliv så var jag på efterkontroll på MVC idag (åkte 4:an runt hela stan för att komma till Karlavägen - 1 timme tog det!! Vad gör man inte för att slippa tunnelbanan...) och underlivet var torrt o rött o ömt... Inte blir det nåt skoj i sänghalmen på ett tag till tyvärr.... : (

Köpte lite kläder på Zara idag, kul!! blev nog inspirerad av dig Lillen! Förresten har de mkt fina barnkläder där oxå.

Vivs: tycker vi tvättar kläder jämt oxå här, fast hon inte kräks så mkt, hon bajsar däremot igenom ganska ofta ; )

Frill ?
    Ginger
    Zul

• Zul

Bianca: jag hade med mig Agnes men sambon fick komma o dra vagnen utanför, frisörtjejerna verkade tyvärr mindre flexibla vad det gäler barn...

Usch, ikväll är Fredrik ute o dricker öl, känner mig uttråkad med Agnes så många timmar. Har hört att bebisar gillar att ligga nakna så jag testade just det, det var inte så lyckat, hon frös o darrade på underläppen, stackarn...

Hon pratar så otroligt mycket nu, jättekul, massa nya läten. OCh ler massor och sparkar med benen. På onsdag åker vi till landet o träffar mormor o morfar, ska bli underbart. Då kan de passa henne lite oxå.

Har köpt en fin solhatt till henne på Åhlens, storlek 44, hoppas d funkar i sommar!

• Zul

Bianca: jag hade med mig Agnes men sambon fick komma o dra vagnen utanför, frisörtjejerna verkade tyvärr mindre flexibla vad det gäler barn...

Usch, ikväll är Fredrik ute o dricker öl, känner mig uttråkad med Agnes så många timmar. Har hört att bebisar gillar att ligga nakna så jag testade just det, det var inte så lyckat, hon frös o darrade på underläppen, stackarn...

Hon pratar så otroligt mycket nu, jättekul, massa nya läten. OCh ler massor och sparkar med benen. På onsdag åker vi till landet o träffar mormor o morfar, ska bli underbart. Då kan de passa henne lite oxå.

Har köpt en fin solhatt till henne på Åhlens, storlek 44, hoppas d funkar i sommar!

• Zul

FIKA PÅ TISDAG KL 14 (ev. på Nyfiken Gul om vädret är bra). Annars Street.

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx
    Ginger
    Karin99
    J79
    bianca2
    Björklöv
    Zul

• Zul

Swe: jag väntade på sambon utanför och under den tiden tyckte jag att jag kunde ta med henne in, men de verkade inte vilja det, även om de inte sa det rakt ut.

• Zul

Bianca: jag tar med mig nr imorgon!

Aha, är det där Nyfiken gul ligger! kul, då kan jag ta en prommis dit.

Fick en smärre mjölkstockning i ena bröstet igår, mem det gick över idag, efter värme, amning, massage...

Lillie: oj vad skönt att hon sov så länge! men jag är precis likadan, när agnes sover mer än 5 h vaknar jag ändå tidigare o undrar om nåt är fel! typiskt. Angående sovdagar har hon oxå det ibland, tror det är helt normalt.

Smet in på BVC o vägde idag (ej vart där p 4v), nu väger hon 5 kg. men hon har blivit spinkigare tycker jag, därför jag var lite orolig.

Visst är det härligt att det är kort vecka denna vecka!

• Zul

Sole: härligt med rapport från Barcelona! Är inte lite avis...
    Vi ska åka till vår glamorösa sommarstuga imorgon...

Jag missade träffen idag, tyckte det var för kallt för mjölkstockat bröst. Hoppas ni hade mysigt!!
    Har fått en tid på Sös imorgon på amningscentrum, har värsta "kakan" i ena bröstet som inte vill gå ner, tror jag har feber oxå, blä!
    Frill: hur stor var din knöl o hur länge hade du den?
    Rapporterar mer sen om besöket där... Kanske blir det antibiotika.

Ha en skön långhelg!

• Zul

Hej!

kom hem från landet sent igår, ingen dator på länge... ser att det är prommis på g från eriksdals, jag tror jag försöker haka på!

är det lunch-planer på lasse i parken?

vad skönt det var att komma tii dalsland, men skönt att komma hem oxå, blev superintensivt med alla slkäktingar!

• Zul

Swe: Tack! Då blir det nog lunch för mig. Mjölkstockningen har lagt sig, men kommit och gått under hela helgen så jag har gått med massa kläder på mig och med värmande inlägg i BH:n. Hoppas det inte kommer tillbaka nu. Fick aldrig nån penicilöin, hade inte feber.

Ska försöka hinna till träffen, ska bli skoj att se er alla.

• Zul

Tack för mysig träff hos dig igår Josefin!

Och vilka underbara kort på bebis-raden i soffan! Måste visa sambon...

Är trött, tycker jag blir tröttare, tror jag ska gå och kolla upp sköldkörteln faktiskt. Björklöv: det kanske är nåt sånt för dig om du känner dig nere?

Har äntligen fått iväg dopmail, får fixa riktiga inbjudningar senare. Håller på och pluggar in en 3-poängstenta som jag ska göra nästa fredag (kansk edärför jag e trött!). Är nöjd för Agnes har sovit i 3,5 h nu, de sista 2 h på balkongen. Måste väcka henne nu, hör inte till vanligheten! Hon var oxå helt slut efter bebisträffen igår. Ikväll kommer släktingar o ska kolla in henne, de sista som inte sett henne tror jag.

• Zul

Morning!
    Njuter av att Agnes sover fortfarande. Tror hon är lika morgontrött som mamman sin! Hon sover oftast mellan 22-04 eller 23-05, ammar, och vaknar sen vid 9. Jag har dock svårt att somna om efter nattamningen, det tar ett tag, synd... Vi slutade helt med ersättning för flera veckor sen, jätteglad för det!

Bianca: tänkte fråga dig, vilken Ica Maxi köpte ni babygymet på?

Visst är det kul med bebisarna nu, händer så mycket! Hon blir duktigare på att hålla huvudet, stå på benen i knät, le, prata...

Karin99: Tack för tips om barnmusik! Har velat ha nåt sånt men inte hunnit fixa. Vi fick en bra sångbok med barnsånger så man kunde fräscha upp minnet, men det blir ändå rätt torftigt när jag sjunger! Pappa brukar sjunga Wilmer X...

• Zul

Hej!
    Gud så söta bilder från idag Karin99 och Lillen! Hoppas det var lika kul som alltid.
    Jag hade gärna varit med, men hade vikt denna dagen till att plugga, ska faktiskt göra en liten tenta nästa fredag (om öroninflammatiner bla! Praktiskt när man har litet barn att kunna lite om).

Lillen: jättebra sajt med dopkort! Tror jag lägger ner det där med att klistra o klippa själv... Det går lite hysteri i det där att göra finast inbjudningskort...

Har varit o shoppat på Cayenne på Götgatan, tulpankjol och top till ett bröllop i juli, och ett par jeans som var stora och helt nödvändiga, får inte på mig mina gamla.

Sen försökte jag o sambon äta ute på café vid Björns trädgård, men agnes bara skrek så vi fick äta ensamma omgångar, vilken kliché... Trots allt en härlig kväll med massa folk ute på söder.

• Zul

Lillen: tror jag lyckades inboxa mitt nr till dig.

Swe: vilken bra present du fick!

Hoppas alla haft en härlig morsdag i solen. Vi picknickade i Vasaparken med alla andra miljoner människor. Gick runt vid Karlberg o sthlm visade sig från sin bästa sida...

Vilka gulliga barn (män...) vi har som uppvaktar så på mors dag! Fick lite spaproduketer i morse. Oj, nu får man ju förväntningarna på sig till fars dag i höst...

Bianca: våra små är ju nästan exakt lika gamla o verkar sova likadant, Agnes har sovit 8-9 h nu i tre nätter i rad, utan amning. Men detta mirakel måste vara tillfälligt??!!

• Zul

Jag är oxå i en total bebisbubbla, missade rånet totalt. Läste om det här!

Har missat träff denna veckan, hoppas på nästa! Håll tummarna imorgon skriver jag min tenta!

Typiskt, Agnes är just denna vecka jättejobbig, sover ytligt på nätterna, skriker massor...

• Zul

Jag e på nu på tisdag!

Bra att läsa om hur alla bebisar har det i 12-veckorskrisen. Agnes är ju lite yngre, 10 v imorgon. I o för sig tycker jag hon krisar så smått hela tiden...
    Men igår var vi på examenskalas o hon skrek väldigt lite faktiskt, var väl helt chockad av alla människor.

Hénnes viktkurva har planat ut o hon är lite spinkig, lite orolig för det. tror vi ska ge lite ersättning igen på kvällen.

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul

• Zul

Var kunde man köpa lunch imorgon? Kafe kajak? Ligger det nära bron?

Bra tips om handduk under bröstet! Vi slarvar verkligen med att träna nacken (lika mycket som jag slarvar med att göra knipövningar...).

Agnes rullar över till sidan, nästan till mage när hon ligger på rygg under babygymet, gör era det med? Men händerna verkar hon inte alls ha upptäckt än. Hon är roligare att ha att göra med nu för tiden, ler massor o är så gullig.

Har varit o hälsat på hos kompis med nyfödd gosse idag, så söt. Gav dem dyra saker från PoP så jag nästan ruinerade mig... Måste köpa present till 2 bebisar i Gbg nästa vecka, mycket nära vänner, skulle vilja köpa på Juliet och Matador på Hornsg., har egentligen inte råd, men det är ju så skoj...

Nu ska jag ta era tips o beställa dopinbjudningar på Kortdesign.
    Hellur: hur lång tid tog de?

• Zul

Hej i värmen!

Har solat på balkongen men nu blev det bara för hett. Agnes har slocknat inne i sin säng, tror det är första gången hon sover i sin säng på dan nånsin, hon sover annars bara i vagnen o lite med mig i sängen på kvällen. Det är väl värmen, hon var jättekinkig när vi var ute, o sov knappt.

Björklöv: har precis samma problem som dig, upplever det rätt jobbigt. Lillan sover ju 8 h nu sen ett par veckor. Men mina bröst blir som hårda bollar, värker o läcker ner lakan, täcke, madrass... Jobbigt! Jag får oftast väcka henne för att det gör så ont. Mlölkstockningen var väldigt nära i natt kände jag. Nån som har nåt tips??!! Undrar hur det blir när man snart ska trappa ner amningen? Ska börja med gröt på kvällarna när hon är 4 mån.

Frill: härligt med ny babybjörn! Vi har oxå lagt trall på balkongen, skönt att sätta fötterna på när man går ut!

• Zul

Tack för alla tips om solskydd!

Har varit på söder en sväng o ätit på Mosebacke, o sen köpt fina saker på Matador på Hornsgatan. Gud vilka snygga barnkläder! Särskilt från Ida T: matadorkids.se

Nu ska vi på studentexamen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4