• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Zul
    usch va jobbigt, lider med dig! Hoppas det går bra med igångsättningen!

Sofffy
    precis så där var jag också, var uppe och gick innan de 2 timmarna som man ska ligga ner efter förlossningen, men var lite beredd på att efter ett par tre dagar så försvinner endorfinet och an känner hur trött man egentligen är så ta det lungt även om det känns att du har jättemkt energi.
    Ebba var verkligen en sötnos, kul med en till bebis med mkt hår

• Sole

Sofffy
    vilken fin present! Min man gav mig ett par briljantörhängen som ska matcha min vigsel + förlovningsring (som jag ännu inte får på mig) på BB. Hna började prata om presenten under en lugn fas i förlosssningen men då var jag inte så intresserad

Vi var ute och gick första gången i onsdags (han kom i söndags) och det kändes lite väl tufft för mig, för bebisen tror jag det inte är nån fara, man får inte heller klä för varmt, vi kollade säkert tusen g¨nånger ifall han hade det för varmt.

Övrigt kämpar vi på med bebis som inte alls vill ta bröst men äter girigt ur flaska, och där sitter jag och det rinner och han skriker så där hjärtskärande för han är hungrig och det känns bara jobbigt.
    Tur att vi ska på återbesök med alla våra tusen frågor imorgon bitti.

Ang. sova i egen säng
    Inatt sov han i egen säng, blev mkt bättre sömn för oss men känns så hjärtskärande att han ligger ensam där utan kroppsvärme?

Bianca
    Konserten kanske sätter fart på din zombiebebis!

Tur att vi ska på återbesök med alla våra tusen frågor imorgon bitti.

Ang. sova

• Sole

usch jag blir lite avis på er andra, ni verkar ha så himla lätt med amningen

• Sole

hej!
    nu är vi tillbaka efter återbesök för amningen på BB-mottagningen och vi har hyrt en elpump, så nu är man officiellt en mjölkkossa, det ser riktigt lustigt ut när man använder den

Vår strategi är nu följande:
    handmjölka lite innan amning så det rinner till lite och erbjud bröstet, vill han inte ha ger vi ersättning (och utpumpad mjölk beroende på hur mkt det är) och sen får jag pumpa.

en kompis till mig hade elpump i 3 månader innan hon gav upp amningen och blev totalt isolerad, man kan ju ite gå runt på stan med elpump direkt och det ska man väl akta sig för. då är det nog bättre att sluta.

SWe
    Viktor andas också ryckigt och ibland är han helt tyst, det är normalt säger dom!
    Nu sover han också i egen säng vilket gör att vår sömn blir mkt bättre! Fast det skär lite i mitt mammahjärta att han ska ligga där alledels ensam i en stor säng.

ni som väntar på bebisar
    klaga på det har ni all rätt till! Snart snart är ni där med era bebisar!

efter SÖS idag tänkte vi vara lite modiga och ta en fika på café men när vi räknade efter så kom iv på att han snart nog vill äta lite och då blev det rätt läskigt att sitta på fik och inte ha koll på matningen så vi gick hem.

• Sole

Hej på er!

Det hnder grejer i tråden märker jag, heja för fler bebisar!

Även vi har varit på språng idag, hälsat på föräldrar, tagit promenad i solen etc. Dock känns det skönt att komma hem, skönt att inte göra något speciellt också.
    Fick även sovmprgon imorse, orkar inte krångla med brösten på natten så då blir det ersättning och pappa vaknade till vid 08 och sen kom mina två favoritkillar in och väckte mig vid halv elva, sååå mysigt!

Elpumpen och jag har blivit vänner, det pumpas för fullt och amningen går sakta men säkert framåt, nu är det faktiskt ibland som han suger och inte släpper mot förut då han aldrig tog!

Vi fick två jätteroliga bodys av en kompis igår, en med Lars jr som han hetter i magen coh en med Viktor och 070318 på

Viktor har förresten fått sitt personnummer nu, det känns stort och mamma och pappa så stolta

Numret är ju även ett mobilnummer som går till ett åkeri i Avesta, mindre viktig information dock

kram till er alla och ha en skön söndagskväll!

• Sole

hej och godmorgon/natt (!)

är uppe på nattlig matning och är också avis på lillen som har fungerande amning. här hemma kan viktor få för sig att äta nåt bröst då och då, så på nätterna men det betyder ju inte att man inte läcker mjölk på både bebis och inredning( hade kaskadsprut från ena bröstet igår, det ni!)

Swe
    vi fick hem papper från skattemyndigheten, så ring dem om du inte fått det på ett par dagar, F´reddy är ju ändå född före vIktor.

pippil8
    lycka till på kontrollen!

• Sole

hej på er tjejer!

Nypumpad mamma och nymatat barn, idag åt han lite på BÅDA brösten, vi tar två steg fram coh ett bak

Swe
    tycker synd om dig att det gör så ont, erästtning är då guld att ha!
    Om ni ska köpa flaska blev vi tipsade om dem med minsta hålet i pipen så de får suga ordentligt och sen är märket Dr Browns kanon, det ger ingen luft i magen på bebisarna.

Sofffy
    ska gå in och kika på klänningen, visst är det sjukt att de är så små? Jga var orolig att han inte skulle få plats i 50, nu får vi kavla upp ärmar och ben

Hellur
    du var uppe tidigt!(eller sent) synd att vi missade varandra!

Idag kommer BVC hem på besök kl 13, hoppas Viktor nått sin födelsevikt idag, då blir vi glada!

• Sole

Swe

vi har hyrt en elpump på Amningscentrum, jättebra! (samma som Bassekatt) Den kostar 12 kr/dygn och man måste hyra minst 10 dagar så vi kommer utvärdera efter 10 dagar. Tror det är farligt att man hamnar i "pumpa ut" träsket som en kompis till mig gjorde, hon kunde inte gå utanför dörren på 3 månader då hon pumpade var tredje timme.

Ang. ersättning skall de ha ca 80 ml om de är 8 dagar gammal, 90 ml om de är 9 etc

Viktor äter allt ifrån 100 ml ersättning per portion till kanske 30-40 en annan gång. Han får så han blir mätt helt enkelt.

• Sole

pippil
    åh så spännande! det kommer gå jättebra och snart får du träffa din bebis! Stor kram och lycka till!

Bassekatt
    förstår att det var jobbigt och va skönt att du orkade sjunga för Linus, han ler i himlen åt er tror jag
    ni är så himla starka och tappra, hoppas att din operation gör att en jobbig sak kan läggas bakom er och att Emil börjar öka i vikt som han ska!

• Sole

emma
    du har fått svar om dr brown ser jag och den finns även att köpa på Babyland etc

en helt sjuk grej hände idag;
    vi gick upp till Mosebacke för att fika och på vägen dit såg vi en vespa + bil som krockade i korsningen götgatan/folkungagatan (sorry för små bokstäver, bebis i famnen) oxh sen på vägen hem, typ en timme senare var det en ny krock i samma korsning med cykel+bil!!
    Blev helt chockad o började storgråta, världen känns så skrämmande för min bebis.
    SEn ringde jag för att berätta det för min syrra och hon sa "jag vet jag var där, det var den med rullstolen va?" detta betyder 3 krockar samma dag på samma ställe!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4