• Nbottning

Winnerbäckfans !!!

3 månader gick fort. Den förra Winnerbäckfans-tråden var stängd såg jag.

Nu har vi en ny!

• Svar på tråden Winnerbäckfans !!!
  • Mammatillfem

Jag,som lärt mig älska Lars Winnerbäcks musik genom min son, EMIL som tog in honom i vårt hem (musiken),och även fått tre av sina fyra syskon att lyssna på honom nu,skriver väl in mig..

För min skull,men även för min saknade,innerligt älskade unge son´s skull!

Lars Winnerbäck betyder nämligen för alltid något särskilt för mig/oss nu...med sina fina låtar...

Någon här som var på konserten i Leksand 12/8 06 ?

Min älskade son var där,meden lycklig tjej (hon skrev så själv)och njöt så av den,han sa den var bland det bästa han hört,skitbra! Log stort,myste leende,pratade mkt om den.

En vecka senare lämnade han tragiskt oss,livet,allt..

• Nbottning

Mammatillfem>

Jag var inte i Leksand. Jag var på Skansen en månad innan ungefär. Hade jag varit på konserten i Leksand, vore jag stolt att fått dela den upplevelsen med din son.
    All kärlek till er.

• Mammatillfem

Nbottning
    Tack...värmer.Var till min son idag - påskliljor så fina,knallgula satt nu på graven...pratade,grät,berättade det jag tror han vill veta..och på väg dit hörde vi minnesskivan med bl a Lars Winnerbäcks Kom Änglar,Elegi,Över gränsen och några till på.

Emil ville så gärna på konserten den 19..oktober? när Lars fyllde 30 var det väl? Han var eld och lågor,men fick inte tag på biljetter eller kom inte iväg.Han ville verkligen dit!

• Majbarnen

Mammatillfem--> Åhh, vad ledsen jag blir för din/er skull

Winnerbäck kan verkligen sätta pränt på alla känslor! Hur man än mår finns alltid en text som passar perfekt.

Jag har älskat hans musik ända sedan den sommardag 95 (tror jag det var) när han stod och plinkade på sin gitarr på en restaurang jag var på.

Har varit på 15-20 spelningar kanske, mest i Linköping, Vadstena och Västervik

• Majbarnen

Lasses 30-årsfest var verkligen sååååå bra - förutom att jag mådde illa som få. Var gravid och höll på att spy flera gånger... men stämningen gjorde det uthärdigt

• Ronille M

Hejsan,

Här hänger jag gärna på...

• Mammatillfem

Majbarnen

Tack..
    Ja,det är mkt känslor i musiken,och vanligt man kan känna igen sig i..Emil var en väldigt känslomässig,öm,känslosam ung man,har alltid varit..han hade,och har,en del av Elegi på presentationen på sin Lunar.."Vi skulle klara vad som helst,vi skulle aldrig säga nej"..står det..och först efter har jag sett och läst det..och när jag läste texterna (har dem här)så är väldigt mkt lika det som hänt,eller i af lite sorgset på många...men fint med,så man tänker,gråter,lyssnar..och just LYSSNAR noga gjorde Emil-
    han brydde sig om både musiken OCH texterna,som var viktiga för honom.

• sunny79

jappi.... bra gjort Norrbottning!!!!

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • sunny79

fast....här e lite tyst....måste sjungas lite...

*sjunger*        ...Fru Bast hälsade på den natten, fri från alla domedagsdressyrer....Månen stod i zenit över ån... I Dionysos vinkapell satt älvorna och skåla med satyrer... vi hylla vår förgängelsedemon...dte var sommar och du skulle här ifrån.......     *sjunger vidare*

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • Majbarnen

Kommer in och nynnar lite...

Jag är en av alla dom som går och tror att livet ordnas upp med tiden
    Jag är en av alla dom som kan ge upp när jag är söndagskvällsförvriden - vad gör man då?
    -
    -
    -
    Jag är en av alla dom som tagit lycka, i sinom tid, för givet sen jag var barn
    Jag är en av alla dom som varit barn, men sen glömt bort den färdigheten
    Jag är en av alla dom som skyller sina sorger på den här planeten, och den här stan

Även om jag just nu tackar den här stan och dess hockeylag för mitt och familjens goda humör

MOT SM-GULDET
Svar på tråden Winnerbäckfans !!!