• Nbottning

Winnerbäckfans !!!

3 månader gick fort. Den förra Winnerbäckfans-tråden var stängd såg jag.

Nu har vi en ny!

• Svar på tråden Winnerbäckfans !!!
  • kidA

linköping 7 dec. ska önska mig det i födelsedagspresent. fyller den 10de. kan inte tänka mig en bättre present

mamma till agnes -00 o noah -06 o bebis i magen v 26
  • Oktober Längtan
    JC71 skrev 2007-05-04 20:52:30 följande:
     Åhh vilken underbar tråd, denna lägger jag i favoriter  Han har varit min stora favvo sedan 1994 och jag tröttnar aldrig på honom
    Då måste du ha varit polare med han eller lyckats roffa åt dig ett band med en demo eller nåt på, för så tidigt hade han inte nått ut längre än utanför sthlms krogmurar och var en yvig liten pojk med för stor gitarr!

Första plattan spelades nämligen inte in fören 1996 och släpptes i tusen ex haha..
  • Moxie

Nu är du helt ute och cyklar. Han var ju fetlokalkänd med sitt tidigare band, Snoddas (där för övrigt Anders&Måns-Anders spelade bas) i hela Linköping långt innan -96, gubevars. Långt innan ni stackare innanför Tjkhlts krogmurar ens hade sett röken av honom. Jag minns inte när första Lasse-solo-kassetten kom ut, men det måste väl vara någonstans runt -94? Ska gå och titta om det står något i fodralet.

• Moxie

Båda demosarna "och mina damer och herrar" samt "[en massa] ord från" verkar ha kommit ut 94, men den första kom nog på våren och den andra nog sen höst-vinter. Och man behövde inte vara så förskräckligt kompis för att gå in på Get Back Records och köpa demokassetten

Snoddas sista demo kom också 94. CD-epn borde väl ha kommit -93, va? men då hade de ju redan spelat ett par år...

• Oktober Längtan

Inte enligt informationen på www.winnerback.net! Vi stackare? Vi stackare i NORRKÖPING som ligger såå långt ifrån linköping? Ska detta bli en tävling i vem som såg han först så lämnar jag denna tråd lika fort som jag kom! Dagisfasoner!

Det enda jag kommenterade var att människan varit ett "fan" av Lars Winnerbäck, inte snoddas, sen 94, och första skivan kom ut 96 och detta tyckte jag inte riktigt gick ihop matematiskt. Har jag fel eller?

• Moxie

Lasses första demo kom som sagt ut -94, så även om man bara hängde i skivaffären så kan man väl ha varit ett fan sedan dess. Men även samtidigt med Snoddas så spelade han ju solo också - "En skål nyvispad våldspop" kom visst hösten -92, och Snoddas vann inspelningen av den genom att vinna Rockcirkusen (lokal rockbandstävling) -92, men Lasse var även med solo samma år (så i Rockcirkusfinalen spelade både Snoddas och LW solo. Samt Böl, som jag tyckte var bäst, då :-> ), så om man roade sig med att gå på lokala spelningar så kan man ha varit ett fan åtminstone sedan -92, alldeles utan att blanda in Snoddas, då. Så, ja, du har fel

Och det var la du som började med dagisfasonerna genom att ifrågasätta JC71s minnen. Eller?

• Moxie

...och även på winnerback.net så står det ju att demosarna kom ut -94, så jag vet faktiskt inte alls vad du cyklar på för planka?

• Oktober Längtan

Asså, ser ni verkligen inte vad jag skriver eller? Jag skrev redan i första inlägget att hon kanske lyckats roffa åt sig en DEMO eller hur!? Shit asså haha... Jag tvivlar inte på att hon kanske varit ett fan sen 94 men JAG tyckte det va konstigt eftersom jag läste att första skivan släpptes 96! MEn sen fanns det ju som jag sa från början demos som man kunde få tag i, men det va inte så många som gjorde det! Och eftersom tjejen skulle gå på konserte i norrköping och inte linköping så ANTOG jag att hon inte bodde i link och såg alla uppträdanden innan skivan släpptes.

Tror du ja är släppt bakom e vagn eller nåt? Klart ja fattar att folk diggat han sen han spelade med snoddas, självklart! Annars hade han ju inte kommit hit idag eller hur? men JAAAAAG tyckte det lät lite konstigt, men sen kanske hon är en av dessa som lyckats köpa en demo eller hur!? DEt skrev ja inget om!

• JC71

Oj vilket tjaffs det varit här då, Moxie du har allt koll på detSkrattande 

1994 var jag 23 år och vad jag förstår så var du Oktober längtan  8år Fundersam förstår inte vad du tycke lät konstig, men vad skoj att du fick ngt att disskutera, det bjussar jag på! 

Den vackraste stunden i livet var den när du kom...
Svar på tråden Winnerbäckfans !!!