• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • Mama84

Soete skrev
    Håller med TS.
    Har blivit på TOK för många trådar där man försöker övertala om hur bra & fint muslimer lever.

Vad gör du på JV trådarna?

• JojjeSkrutten

Öyvind

Vad speglar jag för islam då, jag som inte hugger av huvuden på folk?

• Öyvind

JojjeSkrutten

?Vad speglar jag för islam då, jag som inte hugger av huvuden på folk??

Bra fråga!

Vilken typ av Islam du förespråkar har jag ingen aning om!
    (Självklart tror jag inte att du förespråkar talibanernas styre )

Vad gör du som Muslim för att bekämpa denna typ av beteende inom
    Islam?

Åter igen
    Här har in Islam största problem?.inom era egna och interna led.

• Nadia

Vilken löjlig tråd. Vem är det som oftast startar trådar om islam? Ja inte är det muslimer iaf. Utan var och varannan dag tvingas vi muslimer stå upp och försvara den förvrängda bild som många har av islam, och då ska vi dessutom få höra att vi försöker hävda oss, och inte har nån respekt????? FY va fräckt måste jag säga. Jag försöker INTE på nåt sätt hävda mig, utan bara förklara det som folk felaktigt skriver många gånger. Och VAR har vi inte respekt? Äh skärp dig.

• JojjeSkrutten

Öyvind

"Vad gör du som Muslim för att bekämpa denna typ av beteende inom
    Islam?"

Vad gör du för att bekämpa Sverigedemokraterna och svenska rasister...eller du behöver inte ställas ansvarig för vad varje svenskt pucko gör i Sveriges namn??? Nä, det skulle kanske inte vara så logiskt!!!

• Halal

JojjeSkrutten

Mycket bra fråga!

Ser fram emot Öyvinds svar. Hur hjälper han till att stoppa Bushs framfart är också en nog så berättigad fråga, kan ställa den sen när han svarat på detta....

• Öyvind

JojjeSkrutten

?Vad gör du för att bekämpa Sverigedemokraterna och svenska rasister...eller du behöver inte ställas ansvarig för vad varje svenskt pucko gör i Sveriges namn??? Nä, det skulle kanske inte vara så logiskt!!!?

Du bollar du ?svara istället på min fråga!

Vad gör du som Muslim för att bekämpa denna typ av beteende inom
    Islam?

Mina svar

?Vad gör du för att bekämpa Sverigedemokraterna och svenska rasister?

Svar: Jag röstade inte på dom i valet och
    Jag debattera här på fl och många andra forum emot rasism vad nu rasism har med detta
    Att göra ?

eller du behöver inte ställas ansvarig för vad varje svenskt pucko gör i Sveriges namn???

Svar: Och bära hundhuvudet för vad sina egna led gör är något dom flesta
    Får göra?tyvärr så fråga Danskarna som fick ta ansvaret för vad en galning
    På en lokal tidning trycker i sin blaska !

?det skulle kanske inte vara så logiskt!!!?

Svar: Nej totalt ologiskt ?

• Öyvind

Halal

Är det Bushs fel att en pojke på 12 år halshugger en annan människa ??

• Halal

Öyvind

Bättre kan du...kom igen nu, fega inte ur nu!

Svar på tråden Fanatism om islam