• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • Den Siste

"Jag är emot dödsstraff, thank you"

Du tar alltså avstånd från den delen inom islam (och andra religioner, men islam är din religion) som säger att man får döda homosexuella oavsett hur många vittnen det finns?

• Tottan
    Den Siste skrev 2007-05-18 09:20:31 följande:
    "Jag är emot dödsstraff, thank you"Du tar alltså avstånd från den delen inom islam (och andra religioner, men islam är din religion) som säger att man får döda homosexuella oavsett hur många vittnen det finns?
    På A svarar jag Nej och på B Ja
  • Den Siste

"På A svarar jag Nej och på B Ja"

Jag tolkar det som att du inte har några problem med att homosexuella ska avrättas om fyra eller fler vittnen ser dom hångla.

• Öyvind

Tottan

Tolkar Den Siste rätt på mitt svar ?

• Öyvind

Tottan

Skriver väldigt illa idag?.för många järn i elden *S*

Menar så klart !!Tolkar Den Siste rätt på ditt svar ?
    (och inte mitt)

• Tottan
    "Jag är emot dödsstraff, thank you"Du tar alltså avstånd från den delen inom islam (och andra religioner, men islam är din religion) som säger att man får döda homosexuella oavsett hur många vittnen det finns?
    Nej
    Ja
  • Öyvind

Tottan

Nej

Ja

Menar du kanske nu ??

Den Siste skrev
    Jag tolkar det som att du inte har några problem med att homosexuella ska avrättas om fyra eller fler vittnen ser dom hångla.

Åter igen försök svara enkelt och inte så krypterat gärna ett svar !
    Ja eller nej enkelt som en plätt

• Tottan

Öyvind titta nogrannare så ser du att det är fet stil på det jag svarat på

• 42Å

004.034
    YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).
    PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.
    SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

• Den Siste

Tottan//

Du vill alltså inte svara på min fråga eftersom du svara ja och nej på samma citat.

Jag försöker göra frågan så klar som möjligt:

ANSER DU DET VARA RÄTT ATT HOMOSEXUELLA SKA DÖDAS UNDER PREMISSEN ATT DET FINNS FYRA VITTNEN SOM BESKÅDAT DERAS HOMOSEXUELLA AKT?

Svar på tråden Fanatism om islam