• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • 42Å

004.015
    YUSUFALI: If any of your women are guilty of lewdness, Take the evidence of four (Reliable) witnesses from amongst you against them; and if they testify, confine them to houses until death do claim them, or Allah ordain for them some (other) way.
    PICKTHAL: As for those of your women who are guilty of lewdness, call to witness four of you against them. And if they testify (to the truth of the allegation) then confine them to the houses until death take them or (until) Allah appoint for them a way (through new legislation).
    SHAKIR: And as for those who are guilty of an indecency from among your women, call to witnesses against them four (witnesses) from among you; then if they bear witness confine them to the houses until death takes them away or Allah opens some way for them.

• Dash

Tottan
    Är du muslim?

Även om jag inte fått något svar på frågan, så är du (vad jag förstått) en svenskfödd ung tjej. Jag undrar vad du haft/har för erfarenheter och kunskaper kring muslimsk kultur runt om i världen, med tanke på att du säger att det som sker i Iran inte har något att göra med islam. Anser du att just Du lever enligt den rätta muslimska modellen, och att bokstavstrogna muslimer i arabvärlden inte gör det?

• Den Siste

"Kan du inte läsa? NEJ!"

Jodå, jag kan läsa, i alla fall hjälpligt. Men det var lite förvirrande när du svarade ja och nej på samma fråga tidigare.

• Öyvind

Tottan

Tycker dina svar är så förutsebara som en gammal thriller ifrån 1972?

Man vet vem mördaren är innan filmen ens har börjat !

• Tottan
    Öyvind skrev 2007-05-19 15:15:25 följande:
    Tottan Tycker dina svar är så förutsebara som en gammal thriller ifrån 1972…Man vet vem mördaren är innan filmen ens har börjat !
    Sluta fråga då....
  • Öyvind

Tottan

"Sluta fråga då...."

No way in hell !

• RadixLecti
    Tottan skrev 2007-05-19 14:55:30 följande:
    Min man är muslim och jag har studerat Islam tillräckligt länge för att veta att religionen Islam inte bygger på våld.
    Vad muslimer gör får dom stå för, det är sorgligt att Islam får skulden
    Hmm... intressant. Är inte du en av dem som påpekat hur många kristendomen dödat genom korståg, häxbål och annat trevligt?

Men enligt din logik är ju inte kristendomen skyldig till det. Det var bara människor som förvred en (urk) "kärleksfull" religion.

Du använder samma argumentation i försvar såväl som i anfall, funkar inte riktigt.
  • RadixLecti

Totten:

"Min man är muslim och jag har studerat Islam tillräckligt länge för att veta att religionen Islam inte bygger på våld."

Kom på en sak till... om nu islam inte är väldsam, varför står det i koranen att det ska vara dödsstraff för de som lämnar religionen? Jag menar, en så tolerant religion som islam måste väl tåla att man bestämmer sig för att tro på något annat?

• Den Siste

"Men enligt din logik är ju inte kristendomen skyldig till det. Det var bara människor som förvred en (urk) "kärleksfull" religion."

Så...bra...skrivet...almost...can't...take...it

=)

Svar på tråden Fanatism om islam