• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • patrikiden

Alla religioner vill ju spridas och samla nya medlemmar. Det är ju tanken med en religion för en religiös ledare, så att den religiösa ledare får makt över samhällen, lagar, kultur, media, politik och religionens folk.
    Allt detta intergreras och blir ett. Allt hänger ihop!

Religion är ett utmärkt sätt att styra folk, skapa makt och rikedom. Med hjälp av manipulerade religösa medlemmar som tvingar sig på andra sin propaganda i syfte att manipulera och hjärntvätta dom så att dom själva känner "Jag vill..." bli religiös i just denna religionen och sprida sin religion vidare.

Det är ju också därför det är ett krig mellan de olika religionerna. Och de kräver att andra skall konvertera till just deran religion, i vissa delar av världen under dödshot.

De har tagit en roll i sitt liv som religiös och känner trygghet och gemenskap, precis som det är i vanliga gängbildningar.

En person utan identitet(roll som person) och värderingar är väldigt splitrad och vilsen. Känner sig apatisk osv.

Genom att skapa en miljö med religiösa lagar, media och massor av information(propaganda) om deras religion, så uppfattar ju personen att det som sägs är sant, fast det egeterligen bara är ren manipulering för ett speciellt syfte.

Växer man upp i en sådan miljö så blir religionen en del av ens värderingar. Och värderingar är nästan omöjligt att påverka hos en person.

Det värsta är sedan hos dessa religiösa medlemmar att de uppfostrar(också ren manipulation) sina barn till att bli religiösa som dom själva. Dom har oftast ingen chans som barn att välja vilken religion man vill, eftersom miljön och de religiösa pressen är så påträngande.

Personligen tycker jag att ett barn skall förbjudas att vara religiös tills de fyller 18. Dock är religionsutbildning bra, men den skall inte vara vinklad eller favoriserad, som vissa religösa egeterligen vill.

Personer som är eller har varit i en kris och känner sig tom och vilsen är väldigt eftertraktade av religösa, därför att de och ungdomar/barn är väldigt lätta att manipulera.

Samma manipulativa betende som religiösa har finner vi i varje samhälle hos politiken och media.

• RadixLecti

det barn ser det lär dem sig skrev 2007-06-13 12:41:42 följande:

Jag fann min min religion Själmant inte utav hjälp från någon, så du kan bevara din tanke fördig själv. Du är så trångsynt och kanske skulle ta och tro pånågot istället för att gå runt och ylaa!
    *skrattar*
    Ja, titta så vidsynt man blir när man tror på något.
  • det barn ser det lär dem sig
    RadixLecti skrev 2007-06-13 15:44:07 följande:
    det barn ser det lär dem sig skrev 2007-06-13 12:41:42 följande: *skrattar*Ja, titta så vidsynt man blir när man tror på något
    '

Ja tänka sig!
  • RadixLecti

Yep.

Så vidsynt att man tror att människor måste tro för att må bra. Vidsynt värre.

Inte lika illa som den muslimska tjej här på fl som sa att alla ateister är deprimerade stackare som alla letar efter gud, men bra jäkla nära.

• RadixLecti

Ja, det är ju inte heller trångsynt. Alls.

• Suck och suck

patrikiden:
    "Samma manipulativa betende som religiösa har finner vi i varje samhälle hos politiken och media."

Så du menar att media och våra politiker hjärntvättar och vill styra oss?

----Ja, det stämmer nog...

• oOMayaOo
    oOMayaOo skrev 2007-06-13 22:42:37 följande:
    Inte lika illa som när nån sa att jag skulle brinna i helvetet.
    Just ja, det var ju samma person.
Svar på tråden Fanatism om islam