• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Liams mamma

Oj vad många nya! hej hej på er alla

benjamin040722: vi beställde vår vagn från tyskland för någon dag sen... blev minst  1500 kr billigare (om jag räknat rätt kurs)  .... en teutonia spirit s3

Glad Påsk!
  • benjamin 040722

har funderat på en sådan vagn, men är så kluven, är jätte sugen på en bugaboo, men känner mig aningen snål annars finns juh allternativet att köpa liggdelen till våran vagn vi har nu (absolut billigast) men vill inet ha den sen... då lilltösen vuxit ur liggdelen då sittdelen baar e framåtvänd... hmmm I-lands problem?

• Mollan Malin

Tja brudar!
    jag hade ju missat att det var en ny tråd och tyckte att det skrivits lite lite i påsk.... Men här är ni ju Skrattande
    Själv har jag hunnit vara hos mamma och pappa en snabbis under påsk, men vi blev tvugna att åka tillbaka hem då karln  min blev sjuk... Madelene (dotter) blir kvar hos mommo å moffa under påsklovet eftersom jag ändå måste plugga.
    Är det någon av er som har sammandragningar? Jag hade massor igår och blev nästan lite orolig eftersom jag bara är i v.18... Har fått lite olika besked här på fl om hur allvarligt det är... Kan inte minnas att jag hade det så här tidigt sist.
    Nåja, idag är det lite lugnare. Det har bara dragit i magen 4-5 ggr änsålänge idag. 

Nu ska jag äta glass

• Mollan Malin

Benjamin: vi har kollat på Teutonia S3 och Urban Jungle, men ingen av dem känns egentligen perfekt... Jag är mer sugen på S3 och daddy to be är mer sugen på UJ...

• idaas

bebisen2007: va skönt att du inte behövde jobba så länge ! hojja inge kul me huvvevärk... men du kan ju iaf äta nå mot det =) men du det är ju snart UL för dig! jag lovar att du kommer ha en livlig knodd där inne =) min kille är bäst på att sparka mig på kissblåsan *haha* det är bara springa på toa då han sätter igång annars händer det grejer i byxan *haha* men du... ses snart helt klart!

• bebisen2007

Vad sugen jag blir på att hänga med och käka. Men kan nästan garantera att det inte kommer finnas pengar till det =( Min sambo har varken jobb eller akassa eller något just nu så det är gryymt kämpigt!

idaas : Ja nu jäklar vill jag fara på UL! Alltså för ett tag sen så kände jag bebisen rätt tydligt, trodde jag iaf. Men nu för tiden känns det som att jag känner den sällan, och jätte svagt?! =( Om något är fel vill jag veta det NU =(

• MK84

Tjohejs!

Bebisen2007: Min bebis vill inte heller röra på sig å buffra på mig. Kände han ju för typ 2-3 veckor sen.. Men sen har han legat still. Men allt va ju OK på ultraljudet så ja tror han samlar krafter till att mörbulta mig senare, hehe..

• MK84

Här är BF-listan som den ser ut nu, nån som vill ändra BF, saknas eller ja, har nått annat att tillägga?

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    Mollan Malin BF 13/9
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

• MK84

Jag och min Fru =)

Hehe, ja känner mig så där manlig nu igen efter att ha legat på knä ute på balkongen och satt ut Hersta-plattorna som ja köpte igår. Så jag får sånt där fint plastgolv istället för fulbetongen. Är verkligen jag som är mannen i vårat förhållande om man tänker på det där steriotypa sättet. Det är jag som jobbar och drar in pengar till familjen, csn är ju så snåla. Min man vill inte extrajobba utan vill hellre vara ledig. Det är jag som betalar och håller koll på bilen. Min man ringde här om dan då ja hade lånat mammas bil och lät helt förtvivlad för att den inte startade (rattlåset hade gått i). Igår då ja kommer hem från jobbet står min man och bakar bröd och idag medan ja gjort service på cyklarna, dumpat däcken, smort in kedjan, mm så har han stått inne och diskat. Alla borrade hål i lägenheten är skapade av mig. Så ja säger ju de, är ja man eller man! Hahaha..=)

Jan är raka motsatsen till va ja fallit för förut. Har alltid sagt att en man ska vara händig, teknisk och förstå sig på saker. Men ja tycker om min man ändå, tihi.. eller ja, min lilla Fru.. :P

/Manliga Malin

• Mollan Malin

Haha Mk: Du verkar ha det som mej. Här är det jag som har tapetserat hela lägenheten själv och alltid får plocka fram verktyg om något behöver göras. Min kära pojkvän har tummen mitt i handen fast idag så lät jag honom byta slangen till tvättmaskinen. (Efter att jag plockat fram alla verktyg som han behövde och gett honom instuktioner) Jag var skitnervös och trodde att han skulle sabba alltihop, så jag var ju tvungen att övervaka lite. Stod inne på dass och sa " Men lilla gubben vad duktig du är" Han log och var jättestolt över att han faktiskt fixade det!

Ul närmar sig med stormsteg. Är det någon av er som är skrockfull så skulle ni inte ha velat ha min ul-tid. Fredagen den 13:e kl 13.30

Nu ska jag ta och helgjobba lite på vår c-uppsats...suck!

Krtam på er
    / Mollan

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007