• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Liams mamma

Fiaflickan: jag tycker inte vi gör annat än målar, tapetserar osv... vi är väldigt flitiga på att göra om! ... men nu är vi nog klara, weiiiii

Jag sitter och försöker göra en lista på "måste-köpa-till-bäbisen-saker"... lord, behöver man verkligen så mycket ähummm tjafs? som folk skriver????
    Jag ska ju vara ute i god tid jag, tänker inte röra mig en millimeter i sommarhettan!

v.24...
  • PVeraB

Babybop
    Pratade med barnmorskan min om det där. Hon sa nej du behöver inget alls till den lilla. Alltså förutom de där stora grejerna. vagn bilstol säng. Lite kläder å blöjer. Salvor och sånt är inte så viktigt.
    Din lilla har nog lagt sig till rätta på ena sidan. Det ser lite skumt ut.

fiaflickan
    Vi har med en trea... Men vääärldens minsta badrum så till och med ett på badkaret hade blivit knepigt, lite svårt ta sig ur badet när det ligger ett skötbord på hela golvet. Ha ha. Å, jag tycker du är duktig som klarar av att läsa på distans.

Miniskrutten
    hej hej förresten!

• Liams mamma

SvXrt: jag blir alldeles vimsig när jag läser alla måste-köpa-listor!! Min sambo tycker också det räcker med kläder, säng och bilbarnstol ..... Men ska passa på att önska mig barngrejer när jag fyller år.  Nu har magen rätat ut sig, men haha så lustigt det såg ut där ett tag, låg och skrattade då för det såg så tokigt ut. Förstår inte riktigt hur "de" kan knöla till sig sådär där inne ....

Himla glad jag blev ikväll... har legat och mått pyton hela dagen och så kommer sambon hem från jobbet med blommor! *glad* vilken överraskning!!

v.24...
  • bebisen2007

Oh, äntligen ät min dator igång igen! Skulle formatera den men så klart så tjorva allt! Skönt att vara tillbaka! :) Bebisen sprattlar som aldrig förr dessutom, mys! En vecka kvar till UL! :)

Haha, MK .. En till som blivit tradera beroende? ;)

• PVeraB

Babybop
    Skit i de där galna köpa listorna. Det gäller att ta dom med ro tror jag. Har inte packat tusen små pinaler i BB-väskan heller. Det är ju med en sån där grej som alla skriver lååånga lister på.
    Jadu ibland undrar man hur de får plats där inne. Fast just nu önskar jag bara att min lilla Kråka flyttar ner sig lite. Sura uppstötningar är inte kul.
    Söt sambo du bar då

• Liams mamma

SvXrt .... ja räcker väl med lite kläder och lypsyl?!?
     Prova ficklampan! .... läste att de vill smita utan ljus så om du lyser högst upp så kanske den pressar sig neråt

Trodde jag skulle kunna åka till jobbet idag, men näe, känns fortfarande som att jag har århundradets baksmälla, betongkeps....

Ja ibland är de söta de små männen ....

v.24...
  • bebisen2007

babybop : nej, man behöver verkligen inte allt som alla listor säger! och som du säger, det enda man egentligen behöver ha när bebisen kommer är säng, bilstol, kläder och självklart blöjor :) sen ser man ju om man tycker att man saknar något. vi hade tex gjort värsta skötbords grejset för att det skulle rymmas i vårt badrum, byggt lite och så.. men när hon väl kom så bytte vi oftast på andra ställen! så vi använde det knappt något! totalt onödigt. sen hade vi köpt lite vällingflaskor och sånt, men ammar man så är ju det också onödigt! dock så kunde jag inte amma så dom kom väl till pass :) men det är ju sånt som man lätt kan åka iväg och köpa om det skulle bli aktuellt! :)inga stora summor direkt ;)

sen måste jag säga att babyolja är faktiskt väldigt bra! och salva mot rödstjärt! samt snorsug! det var något som jag inte hade velat vara utan :) dock av den anledningen att hon blev lättare att ha att göra med :) men att man ska köpa badbalja och hela köret, nej tack! den använde vi en gång, sen gav vi upp och badade henne i badkaret ist! :)

• MK84

Hejsan Mams!

Så ni skriver, man kan ju nästan göra en bok av tråden sen. "Allt en lulemamma behöver veta".

Sitter i skolan nu igen, hej å hå. Magen går de som segt me. +5 kg säger vågen men int känner ja bebisen nå för de. Är ju ändå i v.19 ska han inte börja leva om lite då. Man börjar ju som undra om han ska sova alla sina 40 veckor, lite kan han väl ändå reta mamma?

/En Malin som snart kommer påstå hon är skengravid igen..

• fiaflikkan

haha jamen då behövar jag ju inte känna mig helt ensammen! Min Johan har äntligen tagit tummen ur och fixat taklampa i nuvarande kontoret/gästrum som kommer bli den lilles rum sen. WOho!
    Sen så fixade han faktiskt också till våran antennkabel, förut låg den som ett trassel över golvet men nu har han ÄNTLIGEN "satt fast" den på väggen! SKÖNT!

Haha ja då kan jag förstå varför skötbordet fick en annan plats :) Jag skulle egentligen ha velat ha det i sovrummet men sambon blev så lyrisk över att han skulle få skötbordet av hans föräldrar så det hade bara varit elakt att säga att jag inte ville ha det... Blivande pappor kan bli så söta ibland!

Ja visst är jag duktig som pluggar på distans.. om jag bara ser till att fixa skiten! måste ju bara lära mig att läsa på distans, eftersom till hösten och tre år frammåt så ska jag ju plugga distans, dessutom med en liten bebis hemma. Så det är bara att gilla läget!

Hm blommor, skulle inte vara så dumt att få!

• fiaflikkan

Godmorgon alla havade förresten!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007