• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • MK84

Har också kikat på dom 2 små nu, tihi.. Busigt värre..=)
    Nu är de svärmorfritt här igen! *pustar ut*

/Malin

• PVeraB

zazzy
    vi såg bara typ det barnmorskan pekade ut. Annars var det mest suddigt och virrigt tyckte jag.

• Mollan Malin

Ja, vi hade oxå lite svårt att hänga med ibland om vad som var vad på vilken bebis... ett enda virrvarr av armar och ben överallt.
    Jag har tvåäggstvillingar i släkten. mamma har en tvillingsyster (tvåäggs). Pappa har syskon som är tvåäggstvillingar och farmor har syskon som är tvåäggs.... sen har jag inte koll på om det är fler. Tvåäggstvillingar är ju ärftligt, men nu trodde de att våra bebisar var enäggs, än så länge, och det beror bara på slumpen. Enäggstvillingar räknas som en form av missbildning egentligen.. 

• PVeraB

Mollan Malin
    Jo jag vet att enäggs är slump och tvåäggs är ärfligt. Men enäggs är häftiga de har ju samma DNA och allt. Ska ni in på extra UL och kolla om de ligger i en eller två påsar?

• Mollan Malin

Ja, det kommer bli en massa extra undersökningar. Som jag förstod det så kommer jag att gå på spec.mv varannan vecka från v.22... De kommer att leta efter en "vägg" mellan. Jag hoppas verkligen att de hittar en vägg och att de inte ligger i samma "påse". Tydligen så är riskerna större för sk. tvilling transfusion (att den ena stjäl näring från den andra) om de ligger i samma hinna. Det är ganska ovanligt att de ligger i en och samma hinna, typ en procent av alla enäggstvillingar eller nåt sånt... 
    Vanligtvis så brukar man bli sjukskriven från v.20-25 vid tvillinggrav. men jag pluggar ju och har inte riktigt tid att vara "sjuk". V.25 är nog precis då skolan slutar.... Får väl vara sjukskriven i sommar från ett jobb som jag inte har... Undrar vad som händer då? Nån som vet? Alltså om man får ngn ersättning om man kan vara sjukskriven när man är arbetslös...??

En vecka kvar till vår stora middagsdate. Visst var det thai thai vi bestämde!? Det som ligger vid Åhléns? Blandar ihop det med BanThai ibland, men det är väl BanThai som ligger vid kungsgatan, eller?

• PVeraB

Mollan Malin
    näe, förstår det. Du ska se att de har varsin lite hinna. Om de har klarat sig tillsammans så länge är det nog mindre risk att den ena stjäl från den andre...
    Ang. sjukskrivning är det klart du får pengar om du blir sjuk. Det blir ju från det ev. jobb du har haft innan du började läsa. Annars finns det nog något schablonbelopp du får. (ring och hör dig för)

Thai thai ligger vid åhlens. Kanske ska vi krafsa fram listan så att folk kommer ihåg?

• Aquagreen

MOLLANMALIN - Jag blev sjukskriven med Neo pga förtidsbörd från V 32 o jag fick pengar från FK så de borde vara samma för dig.. Ring o hör...

• MK84

Aquagreen- Va innebär förtidsbörd?

/Malin

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007